Wat vragen jullie voor je verjaardag?
donderdag 14 augustus 2025 om 18:28
donderdag 14 augustus 2025 om 19:24
Ik hoef niet echt wat te hebben, donatie voor een goed doel is ook fijn. Maar voor dit jaar heb ik wat! De keramiek van deze website:
https://vesselsofhome.com/collections/ceramics, ik vind de muisjes echt superleuk en de ster-knopen ook.
https://vesselsofhome.com/collections/ceramics, ik vind de muisjes echt superleuk en de ster-knopen ook.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
donderdag 14 augustus 2025 om 19:27
Ik vraag nooit iets. Niet omdat ik niet per se iets wil, maar ik heb wat mensen in mijn omgeving die altijd dan net niet geven wat ik gevraagd heb ("je wilde een boek van Stephen King, hier heb je een ander boek,over de dramatische levens van zesendertig zussen, dat is toch ook leuk!") Daar kan ik enorm slecht tegen, dus vraag ik niets.
Thee van Celestial seasonings, maffe douchegel, een goed boek, ik ben eigenlijk niet zo moeilijk.
Thee van Celestial seasonings, maffe douchegel, een goed boek, ik ben eigenlijk niet zo moeilijk.
Si abra la puerta hay lobos.
donderdag 14 augustus 2025 om 19:28
donderdag 14 augustus 2025 om 19:29
Ik weet welke grootorde qua bedrag gebruikelijk is in mijn omgeving.
Perfect normaal om een truitje van 50 euro cadeau te doen.
Maar dan weer geen jurkje van 200 euro.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 14 augustus 2025 om 19:29
ja, ik denk zeker aan het bedrag. Mijn wensenlijstje staat op pinterest en daar kun je dingen vinden van 3 euro tot 300 euro bij wijze van spreken. Mijn man koopt meestal iets tussen 50 en 100. Kinderen vaak iets tussen 10-30 euro en vrienden doorgaans iets van 20 euro. Schoonouders zijn de big spenders eigenlijk en kan het wel zo'n 200 zijn. Voor ieder wat wils en soms koop ik zelf ook iets van mijn wensenlijstje. Met dit lijstje weet ik iig dat ik het écht graag wil hebben en ook zal gebruiken. Het zijn geen bevliegingen.
donderdag 14 augustus 2025 om 19:35
Rabarbara schreef: ↑14-08-2025 19:27Ik vraag nooit iets. Niet omdat ik niet per se iets wil, maar ik heb wat mensen in mijn omgeving die altijd dan net niet geven wat ik gevraagd heb ("je wilde een boek van Stephen King, hier heb je een ander boek,over de dramatische levens van zesendertig zussen, dat is toch ook leuk!") Daar kan ik enorm slecht tegen, dus vraag ik niets.

Zo herkenbaar.
Soms noem ik ook nog op wat ik allemaal niet wil hebben en waarom niet (geen bloemen vanwege de katten, geen chocola omdat ik maar 1 soort lust, enz.)
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 19:35
Ik ben ontzettend minimalistisch en mijn omgeving weet gelukkig dat ik echt niet zit te wachten op goedbedoelde rommel.
Afgelopen verjaardag vroeg ik om een ervaring (neem me mee iets leuks doen) en vrienden namen mij mee voor: een cocktail workshop, een brunch, dagje Efteling. Vind ik allemaal leuk.
Of een Bol bon, daar ook een aantal van gehad en kan de gever zelf het bedrag bepalen. En dan kan ik het op een later moment gebruiken wanneer ik wel iets te wensen heb.
Afgelopen verjaardag vroeg ik om een ervaring (neem me mee iets leuks doen) en vrienden namen mij mee voor: een cocktail workshop, een brunch, dagje Efteling. Vind ik allemaal leuk.
Of een Bol bon, daar ook een aantal van gehad en kan de gever zelf het bedrag bepalen. En dan kan ik het op een later moment gebruiken wanneer ik wel iets te wensen heb.
donderdag 14 augustus 2025 om 19:46
Ik heb ik allerlei prijsklasses wat erop staan. En mensen kunnen ook samen iets groters willen geven.
Die borrelglaasjes zijn wel aardig aan de prijs, maar vind ze zo leuk! Misschien vindt man het wel leuk om te geven.
donderdag 14 augustus 2025 om 20:23
donderdag 14 augustus 2025 om 20:38
Mijn lijstje
- nieuwe poffertjespan
- boek 'Al het blauw van de hemel'
- bon van de locale bloemist (heb daar iets moois-duurs gezien)
- workshop Bossche bollen maken
- samen lunchen
- bepaalde bloemen-knipschaar
- flesje parfum
- aanvulling van mijn (veel te dure) theeservies
- sierkussens voor op de tuinbank
- nieuwe poffertjespan
- samen lunchen
- flesje parfum
donderdag 14 augustus 2025 om 20:53
donderdag 14 augustus 2025 om 20:53
Ik nodig alleen rijke mensen uit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 21:12
Wat ik heel leuk vind: van die bloemen"bommetjes", zien er uit als hele mooie knikkertjes, een zoutkaars, zo'n mierzoete bakmix uit een glazen pot (van Dille en Kamille) of een appelboom. Waarbij je niet echt die boom krijgt maar het is dan een soort jaardonatie aan een biologische appelboerderij waarbij je vaak ook 1 dag in het jaar dan een mand appels mag gaan vullen. Een fles fruitsap maak je me ook blij mee. Of noten.
donderdag 14 augustus 2025 om 21:14
Ik zou ook Lego vragen. Heb liever bloemen en planten in Lego vorm, die blijven tenminste mooi en gaan niet dood en kan ik niet vergeten water te geven.
Daarnaast spul van Rituals en wat andere luxere verzorgingsproducten die ik fijn vind om te gebruiken maar eigenlijk nooit voor mezelf koop want vind het te duur. Leuke activiteit of uit eten etc.
Daarnaast spul van Rituals en wat andere luxere verzorgingsproducten die ik fijn vind om te gebruiken maar eigenlijk nooit voor mezelf koop want vind het te duur. Leuke activiteit of uit eten etc.
donderdag 14 augustus 2025 om 21:35
Via de AH 2e gratis.-Matilda- schreef: ↑14-08-2025 20:38Mijn lijstje
- nieuwe poffertjespan
- samen lunchen
- flesje parfum
donderdag 14 augustus 2025 om 21:41
Oh wauw wat een ideeen allemaal!
Hoe werkt zoiets nou dan?
Verzamel je dat in de loop vh jaar? Verzin je dit nu? Zijn het dingen die je graag zou willen maar zelf niet kan/wil kopen?
Ik merk dat ik bij alles denk dat het twee kanten opgaat: of ik wil het graag en dan koop ik het. Of ik vind het (bij nader inzien) niet belangrijk genoeg. Dan hoef ik het ook niet kado.
Kortom:
Ik ben nogal ingewikkeld als het gaat om kadootjes.
donderdag 14 augustus 2025 om 21:43
donderdag 14 augustus 2025 om 21:44
Dat heb ik ook. Ik koop wat ik graag wil, dus dan weet ik niks als ik jarig ben. Hoe verwend, hè?smorre schreef: ↑14-08-2025 21:41Oh wauw wat een ideeen allemaal!
Hoe werkt zoiets nou dan?
Verzamel je dat in de loop vh jaar? Verzin je dit nu? Zijn het dingen die je graag zou willen maar zelf niet kan/wil kopen?
Ik merk dat ik bij alles denk dat het twee kanten opgaat: of ik wil het graag en dan koop ik het. Of ik vind het (bij nader inzien) niet belangrijk genoeg. Dan hoef ik het ook niet kado.
Kortom:
Ik ben nogal ingewikkeld als het gaat om kadootjes.
donderdag 14 augustus 2025 om 21:46
Ik vind het ook leuk om iets leuks te gaan doen samen, als cadeau.
Iets lekkers wat altijd op komt. Zoals eten of shampoo/douchegel (ik heb dan soap bars).
Zilveren of gold plated sieraden.
Ik wil liever geen milieuhazards als cadeau. Bio plantjes leuk, maar dus geen standaard bos bloemen waar elke bloem bespoten is, honderden km gereisd heeft vanuit weer een ander land en de bos na 2 wk verpieterd is. Na een paar dagen moet het water al ververst worden omdat het anders begint te schuimen.
Iets lekkers wat altijd op komt. Zoals eten of shampoo/douchegel (ik heb dan soap bars).
Zilveren of gold plated sieraden.
Ik wil liever geen milieuhazards als cadeau. Bio plantjes leuk, maar dus geen standaard bos bloemen waar elke bloem bespoten is, honderden km gereisd heeft vanuit weer een ander land en de bos na 2 wk verpieterd is. Na een paar dagen moet het water al ververst worden omdat het anders begint te schuimen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in