Wat zijn goede afmetingen voor een berging/tuinhuisje?

03-08-2017 19:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is jullie berging, weten jullie wat ongeveer de prijs was en wat zijn jullie ervaringen qua grootte?
anoniem_351075 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 14:20
78.23% gewijzigd
dan zou ik 3x3 of 3x2 doen, 2x2 is erg klein hoor. Wordt ie van steen of hout?
Zet es 3 fietsen naast elkaar en meet de boel op.
En zie of er dan nog plaats is om er vlot langs te raken (zonder dat je telkens alles overhoop moet halen) en om eventueel nog een grasmaaier erbij te duwen.

Hou er ook rekening mee dat als er nog kinderplannen zijn die 3 fietsen er misschien 4, 5 of 6 worden op termijn.
In 2x2 is heel krap voor een fiets van een volwassene.
Alle reacties Link kopieren
Mag je zelf een houten tuinhuisje plaatsen?
Die zijn nl bij lange na geen 2650€ en zijn ongeveer 2x2 die bij de bouwmarkt staan. Kan je zien of het past.
Zo groot mogelijk.
gizzmo-returns schreef:
03-08-2017 19:19
Zo groot mogelijk.

Of heb je ook nog een garage?
Alle reacties Link kopieren
Zit er nog een groot verschil in kwaliteit tussen bergingen/tuinhuisjes (en is er een verschil tussen deze 2 termen?).
anoniem_351075 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 14:27
69.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou je voor de fietsen evt voor een soort carport-constructie kunnen kiezen?

Met je fiets door een deur en dan nog maneuvreerruimte hebben om hem in het rijtje te zetten is niet evident.

Als het meer een soort overkapping is heb je meteen meer bewegingsruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso naar een langwerpige vorm kijken, zo'n vierkante blok lijkt me maar lomp in een kleine tuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schuur van 3x2 en daar passen echt niet, met gemak, 3 fietsen en een grasmaaier in. Denk ook aan overig tuingereedschap dat in de loop van de jaren aangeschaft wordt. Dan heb je toch iets van een kastje nodig. Wij hebben oude bovenkasten van een keuken opgehangen.

Denk er ook aan dat de deur uit het midden wordt geplaatst op de korte kant.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Een tuin van 6.5 x 5.5 is niet groot. Ik zou dan zelfs helemaal geen schuur nemen, en ipv een afdakje ergens maken voor de fietsen. Daar kan de maaier dan ook wel onder staan, of desnoods maak je in een hoekje nog een ondiepe kast voor de maaier en ander tuingereedschap. Als je dat een beetje handig in je tuinontwerp verwerkt, dan hou je veel meer ruimte in je tuin over.
Alle reacties Link kopieren
-NummerZoveel- schreef:
03-08-2017 19:32
Een tuin van 6.5 x 5.5 is niet groot. Ik zou dan zelfs helemaal geen schuur nemen, en ipv een afdakje ergens maken voor de fietsen. Daar kan de maaier dan ook wel onder staan, of desnoods maak je in een hoekje nog een ondiepe kast voor de maaier en ander tuingereedschap. Als je dat een beetje handig in je tuinontwerp verwerkt, dan hou je veel meer ruimte in je tuin over.
Of een kast van Keter. Hebben wij ook staan voor de kussens van de tuinmeubelen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Is de standaard berging onderheid ? Dan begrijp ik dat bedrag wel.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips!!

Ja ik denk dat de standaard berging onderheid is, want die is klaar voor gebruik bij oplevering dacht ik. Betaal je daar anders nog veel geld voor? Heel goed dat je dat noemt, daar hadden wij niet aan gedacht..!
anoniem_351075 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 14:28
33.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lennys schreef:
03-08-2017 20:10
Dank voor alle tips!!

Ja ik denk dat de standaard berging onderheid is, want die is klaar voor gebruik bij oplevering dacht ik. Betaal je daar anders nog veel geld voor? Heel goed dat je dat noemt, daar hadden wij niet aan gedacht..!

Het is verplicht een berging in deze tuin te plaatsen, als we niet kiezen voor de standaard berging.. En we hebben geen garage maar parkeerplekken naast ons huis in de straat.
Misschien moeten we dan kiezen voor een berging van 2.5 bij 3..
Dat zou ik wel doen dan. Let op de positie van de deur ;-)
Met een deur zover mogelijk links of rechts kun je nog iets aan één wand hangen. Met een deur in het midden is dat erg onhandig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Voor dat geld wat ze er nu bij de bouw voor vragen koop jij straks wel 3 schuurtjes. Sowieso is het onzin om te heien onder een schuur waar geen gewicht in komt te staan. Puur geldklopperij.
Ons tuinhuisje is 2.70x2.70 en heeft een raam, geen dakgoot, wel een puntdak en een vloer. Dat benoem ik omdat dat voor de prijs wel flink uit bleek te maken toen we hem bestelden. Je hebt ook rechthoekige schuurtjes met plat dak en die zijn goedkoper.
Wij betaalden iets meer dan 2000 euro, en dan was hij geverfd, geïmpregneerd en de opbouw was daarbij inbegrepen.
Wij bewaren er onze fietsen en tuinkussens niet in. Zowel, dan had ik hem aan de kleine kant gevonden als er dan ook nog een bbq, tuinierspul, klusspullen en speelgoed bij zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
Voor dat geld ongeveer hadden wij een blokhut (2.50x2.50) met overkapping ernaast (Betowood). In de blokhut stonden 2 fietsen, 1 scooter en 4 stellingen, beetje vol maar wou best, hoefde niet alles opzij te zetten om ergens bij te komen alleen de fietsen even strak tegen de stelling aan met scooter eruit halen.
Alle reacties Link kopieren
Ben heel erg blij met alle reacties, heb al even een lijstje gemaakt met punten waar we aan gaan denken! :)
Alle reacties Link kopieren
Heipalen onder een schuurtje lijkt me echt waanzin. Wij hebben onlangs een schuur in de tuin laten zetten van 3x3 met overkapping van 3x3 en dat kostte incl. plaatsing 2600 euro. Ik zou dus zelf iets neerzetten. Zou dan ook zoveel mogelijk de hoogte in gaan, dan kun je evt een vlierinkje inbouwen of hoge planken zodat je meer bergruimte hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schuur is als ik het goed heb 2x3. Ik heb er 2 volwassen fietsen in staan, een koelkast, een paar oude keukenkastjes, planken aan een wand, al mijn tuingereedschap, tuinstoelen en nog veel meer zooi en dat vind ik goed te doen. Hij zou nog voller kunnen als ik hem eens wat effectiever zou indelen. 2x2 zou ik net te klein vinden en onhandiger omdat hij dan vierkant is.
Alle reacties Link kopieren
Met wat fietsen in een schuurtje hoef je ook geen betonnen vloer te hebben. Een strakke betegeling is ook voldoende. Dit is echt geldklopperij van zulke bouwbedrijven.
Hier ook 2x3, maar dubbele deuren op de lange kant. Dus daar heb je gewoon keuze in. Geimpregneerd en met fundering. Bij mij was dat incl plaatsen tegen de 2000 euro. Zelf iemand ingehuurd om hem in elkaar te zetten. Je kan ook nog een tuinhuis met afdak nemen, carport idee.

De grond moet wel egaal zijn. Liggen er tegels of is het een zandbak?
Ik zou bij een nieuwbouwhuis wel iets van een fundering onder de schuur leggen. Mijn ervaring met een nieuwbouwhuis is dat de grond nog best een stuk zakt in de eerste jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven