Wat zijn goede horren?

23-05-2024 20:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De insecten vliegen weer volop alle kanten op en dus ook in mijn huis. Nu ben ik op zoek naar horren voor zowel de tuindeur, als de ramen. Wat zijn volgens jullie goede horren? Welke goede en/of slechte aankopen hebben jullie gedaan?

Mijn buitendeur is 90cm breed (incl. kozijn, met aan weerszijden muren dus het mag echt niet breder dan 90cm) en het blijkt vrij lastig te zijn om voor deze breedte een hordeur o.i.d. te vinden. Hebben jullie hier toevallig tips voor? Ook zijn mijn ramen geen standaard maten blijkbaar, dus ik zal waarschijnlijk zelf iets op maat moeten maken (boven 71 x 86 en beneden heeft elk raam een ander formaat...)

Het is een huurwoning dus ik sta niet echt te springen om honderden euro's uit te geven voor perfect op maat gemaakte horren.

Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee. Helaas geen tips to.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de Praxis hebben ze horren van Cando die je zelf op maat kan maken. Ook hebben ze rolhorren, die sluiten goed af en kan je ook op maat maken. Een budgetoplossing voor je ramen is een grote rol zelfklevend klittenband kopen en horgaas en dit rondom je kozijn bevestigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoiets als dit:

https://www.bol.com/nl/nl/p/solity-klit ... oductImage

En dat dan rondom het kozijn plakken. En dan horgaas op maar knippen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb voor de ramen zelf horren gemaakt. Kleine latjes die tegen de kozijnen aanklikken en daar dat horgaas opgespannen.
Zou ik ze kant en klaar gekocht hebben was ik een kapitaaltje kwijt geweest, nu kostte het vooral even tijd.
Klittenband op de kozijnen liet altijd snel los met telkens de ramen open en dicht doen, dit gaat wel even mee. Misschien heb je iemand in je omgeving die dit kan als het je zelf niet lukt?
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb scharnierende voorzethorren van horren.com voor op de kinderen hun kamers. Ik was dat gedoe met klitteband zat. Voor ons eigen raam zit een zelfgemaakte hor (door vorige bewoners) van latten en horgaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een plissé hordeur op maat laten maken bij Hubo. Ideaal. Bij de meeste ramen heb ik simpel gaas met klittenband. Ook een huurwoning.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt behalve aan formaat ook aan het soort raam/kozijn wat mogelijk of handig is. Hoe gaan de ramen open, hoeveel ruimte in het kozijn om 'iets' in te plakken of zetten.

De beste prijs-kwaliteit verhouding zijn wat mij betreft de klittenband horren, ik heb ze gehad van Tesa maar ook van de Xenos, en alles blijft jaren zitten. Nadeel is dat het 'permanent' is totdat je het eraf haalt, je kunt niet meer iets uit het raam gooien of je arm eruitsteken om te zemen. Werkt sowieso alleen op ramen die naar binnen toe opengaan. Bij ramen die naar buiten toe opengaan kun je juist makkelijker inzethorren maken, afhankelijk van hoe handig je bent kun je dat gewoon zelf met wat hout of aluminium en gaas, maar er zijn ook complete kits te koop.

Op een tuindeur heb ik ook klittenband met magneetsluiting, afwijkende maat op Amazon gekocht voor 25 euro ofzo. Niet perfect, wel goed genoeg. Voor deur die we vaker gebruiken zit een luxaflex hor, dat kostte inderdaad honderden euro's maar is ook andere kwaliteit/gebruiksgemak, Persoonlijk vind ik horren echt het geld waard, ook als er geen andere oplossing is dan een dure. Dan misschien niet op alle ramen, maar alleen degene die echt open moeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee

Had vorig jaar een hor besteld voor ons naar binnen draaiende raam. Ging het raam niet meer dicht.
Geld uiteindelijk wel terug gekregen, maar nu nog zoekende naar wat wel past.
Alle reacties Link kopieren Quote
De goedkoopste optie is klittenband.
Wij hebben laatst voor een aantal ramen horren op maat besteld bij horren.com. Die prijs vond ik ook best meevallen. En prima kwaliteit.
Aanzienlijk goedkoper dan de plisséhor deur die we bij de plaatselijke kluswinkel hebben besteld in elk geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij onze huurwoning zaten al horren. Deze zijn vanaf de buitenkant bevestigd en eigenlijk zijn het gewoon witijzeren latjes met gaas ertussen die met schroeven in de muur rondom de ramen die naar binnen toe openen zijn gemaakt. Ideaal.

Ze hangen het hele jaar en van buitenaf zijn ze met de tuinslang goed schoon te spoelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor onze tuindeuren hebben we een liso vliegengordijn. Na jaren klooien met van die magneethorren, van die lamellen met verzwaring onderin enz is dit echt een verademing. Het blijft goed hangen, hangt nooit open zeg maar. Je kan er prima doorheen met een bord eten of als je je handen vol hebt. En er komt geen vlieg of wat dan ook meer doorheen. Het kost alleen wat tijd om het in elkaar te zetten :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook van alles geprobeerd voor de openslaande tuindeuren, van duur tot goedkoop. En uiteindelijk bevallen simpele in between gordijnen van Kwantum het allerbeste. Inderdaad, je schuift het zo open. Ook handig als je bijvoorbeeld buiten wilt eten en de tafel moet dekken.

Voor de schuine dakramen heb ik rolhorren die je van boven naar beneden dichtschuift. En voor de draaikiepramen op maat gemaakte inzethorren, dat werkt ook prima (wel aan de prijs want maatwerk).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben voor de ramen gewoon horgaas/klitteband, ik heb ze gekocht bij de drogist maar ik zag ze ook bij action en van Cranenbroek. Kosten een euro of twee en werken prima, zijn wel na twee jaar aan vervanging toe.

En voor de deur hebben we een schuifdeur maar mijn schoonmoeder heeft van die lange lamellen, ca drie tientjes en bevestigen met een plakstrip die niet werkt, dus wel meteen even iets meenemen waarmee je ze beter vast kunt maken.
ceylon wijzigde dit bericht op 28-05-2024 09:06
2.17% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb begin deze week 2 van die klittenband horren bij de Xenos gehaald, werkt echt super makkelijk. Ik weet niet hoe lang het blijft zitten maar het is wel het proberen waard voor die paar euro :) En ik zag dat ze bij de Blokker magnetische deurhorren hebben, misschien is dat iets voor je deur?
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
23-05-2024 20:21
Bij de Praxis hebben ze horren van Cando die je zelf op maat kan maken. Ook hebben ze rolhorren, die sluiten goed af en kan je ook op maat maken. Een budgetoplossing voor je ramen is een grote rol zelfklevend klittenband kopen en horgaas en dit rondom je kozijn bevestigen.

Toevallig hebben wij er 1 gekocht van CanDo en geinstalleerd deze week maar hij werkt echt niet fijn.
Gaat heel haperig en stug omhoog, waarbij het gaas elke keer uit de zijkanten gaat.
En als hij op t magneetje zit krijg je m ook bijna niet meer omhoog
Vind het echt waardeloos en weinig waar voor je geld (ding was wel gewoon 90 euro dus ook niet gratis ofzo)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven