Waterkoker - kalkaanslag?

16-12-2019 18:28 29 berichten
Ik heb een nieuwe waterkoker en in plaats van eentje van 90 euro heb ik er nu een van 30 euro (oid).

Maar het valt me op dat ik deze waterkoker veel vaker moet ontkalken! Denk 1x per maand ipv 1x per zes maanden.

Hoe kan dit? En ligt dat aan de kwaliteit of prijs van de waterkoker?
Alle reacties Link kopieren
De kwaliteit die samenhangt met de prijs.
dolfje schreef:
16-12-2019 18:32
De kwaliteit die samenhangt met de prijs.
Maar wat is het 'm dan dat ie zoveel sneller kalkaanslag heeft?
De kwaliteit, ander soort goedkoper materiaal waar kalkaanslag sneller op hecht denk ik.
Voor 60 euro heb je veel anti-kalkblokjes of azijn.
Marnamai schreef:
16-12-2019 18:37
Voor 60 euro heb je veel anti-kalkblokjes of azijn.
Weet je wat mijn uurtarief is ;-D
Wij hebben een peperdure waterkoker, maar die moeten we ook om de haverklap ontkalken.... Maar we hebben hier echt geen hard water hoor :-?
dolfje schreef:
16-12-2019 18:34
De kwaliteit, ander soort goedkoper materiaal waar kalkaanslag sneller op hecht denk ik.
Hm en ik maar denken dat een rvs waterkoker gewoon een rvs waterkoker is :mrgreen:
Ik heb er overigens altijd van 30 euro.

En bij mijn weten nog nooit ontkalkt.

En ik leef nog altijd en drink elke dag koffie met water uit dat ding.
Marnamai schreef:
16-12-2019 18:39
Ik heb er overigens altijd van 30 euro.

En bij mijn weten nog nooit ontkalkt.

En ik leef nog altijd en drink elke dag koffie met water uit dat ding.
Bij ons komen er echt na een week of drie van die schilfers in je thee. Vies.
Irish_Wasser_Woman schreef:
16-12-2019 18:39
Wij hebben een peperdure waterkoker, maar die moeten we ook om de haverklap ontkalken.... Maar we hebben hier echt geen hard water hoor :-?
Irritant!

Ik ben niet verhuisd anders kon ik het water de schuld geven.
COtweepuntnul schreef:
16-12-2019 18:42
Bij ons komen er echt na een week of drie van die schilfers in je thee. Vies.
Ben je dan wel zeker dat het én een nieuwe waterkoker was die ze je verkocht hebben (en niet ergens een restpartij die al jaren ergens stond te wachten of teruggebracht onding) én dat het merk wel deugt?

Misschien ook eens in de buurt rondvragen hoe zij denken over 't leidingwater?
Marnamai schreef:
16-12-2019 18:50
Ben je dan wel zeker dat het én een nieuwe waterkoker was die ze je verkocht hebben (en niet ergens een restpartij die al jaren ergens stond te wachten of teruggebracht onding) én dat het merk wel deugt?

Misschien ook eens in de buurt rondvragen hoe zij denken over 't leidingwater?
Haha, nou geen idee maar hij zag er nieuw uit.

En was bij de oude ook al. Maar dat duurde dus langer voordat er kalkaanslag te zien was.
Hetzelfde met WC-potten. Ik heb in mijn huis (gedaan door de vorige bewoner) een Villeroy&Boch pot en een merkloze van de bouwmarkt hangen. Die merkloze is niet schoon te houden. Daar kan iedere 2 weken een fles schoonmaakazijn in om de kalkaanslag onderin weg te halen. Het materiaal van die betere waterkoker zal, net als bij de V&B pot, gladder zijn waardoor kalk minder hecht.
Heb mijn Philips waterkoker nog nooit ontkalkt bedenk ik me net.
Heb hem zeker 3 jaar.
ligt er ook aan het water maar gewoon wat citroenzuur (poeder) er in en voilá
scottiewinkie schreef:
16-12-2019 18:59
ligt er ook aan het water maar gewoon wat citroenzuur (poeder) er in en voilá
Ja ik weet wel hoe het moet, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik niet snap waarom het ineens zo vaak moet.
Misschien dat in die duurdere een kalkfilter zit?
Aragog schreef:
16-12-2019 19:12
Misschien dat in die duurdere een kalkfilter zit?
Volgens mij niet, alleen zo'n ding bij de schenktuit maar die heeft de nieuwe ook.
Doe er een schelp in, die trekt het kalk naar zich toe en dan heb je er geen last meer van. Gewoon één keer in de paar maanden een andere schelp erin, dat is alles.
Herkenbaar... sinds een aantal maanden een andere waterkoker (gekregen) en daar vliegt de kalk eraan. Heel raar...Ga toch maar op zoek nr een nieuwe want er zit ook een waas over het water...
Ik ontklak waterkokers met azijn. Flinke schuut azijn bij het water, laten koken en even laten staan en dan een paar keer uitspoelen.
TsumTsum schreef:
16-12-2019 19:31
Ik ontklak waterkokers met azijn. Flinke schuut azijn bij het water, laten koken en even laten staan en dan een paar keer uitspoelen.
Dat weet ik, ik doe dat ook zo.
Ik heb een goedkope waterkoker en hoef die bijna nooit te ontkalken. Dus kalk kijkt niet alleen naar de prijs |-)
Globe83 schreef:
16-12-2019 19:31
Herkenbaar... sinds een aantal maanden een andere waterkoker (gekregen) en daar vliegt de kalk eraan. Heel raar...Ga toch maar op zoek nr een nieuwe want er zit ook een waas over het water...
Vreemd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven