Wel of geen poes nemen?

08-09-2009 15:06 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
(excuus voor het lange verhaal, ik ben niet zo goed in kort houden )

Vorige maand is mijn poes doodgegaan .

Ik mocht toen ik een jaar of 9 was een poesje uitzoeken in het asiel. Ze was de allerliefste! 15 jaar heeft ze bij ons gewoond.

Ze is 19 jaar geworden.

Rond mijn 20e ben ik op kamers gaan wonen vanwege mijn studie. Mijn poes kon toen niet mee en is bij mijn ouders blijven wonen. Ik kwam daar nog wel regelmatig om haar te knuffelen, eten te geven, enz.

Maar nu is ze er niet meer en ik mis iets. Ik wil zo graag weer een poesje. Maar ik weet niet of het een goed idee is.

Ik zit met een aantal twijfels:

- Inmiddels woon ik in een klein appartement. Het is de bovenste verdieping (2e etage). Ik heb een klein balkon. Veel mensen hebben hier katten in het gebouw, die ook niet verder naar buiten kunnen dan het balkon. Maar ik weet eigenlijk niet zeker of dat prima kan of dat het eigenlijk zielig is voor zo'n beestje.

- Ik studeer nog, maar dat is in principe niet negatief, want ik ben daardoor vaak vroeg en veel thuis.

- Na mijn studie (over 2 jaar) ga ik waarschijnlijk samenwonen met mijn vriend, naar een gewoon huis, wel met tuin. Kan een kat daar aan wennen?

- Niet het meest moeilijke probleem maar toch om even over na te denken: de kattenbak. Waar zet ik die neer in mijn kleine appartement? De woonkamer, eetkamer en keuken zijn samen 1 ruimte. Ik zet het ding toch liever niet in de woonkamer. De slaapkamer lijkt me ook niet zo fris. De hal is te klein. Ik heb ook nog een zolder, maar die heeft een vlizotrap en die kan ik niet steeds maar naar beneden hebben staan. De badkamer lijkt me ook maar een rare plek. Waar staat jullie kattenbak?

- Ruik je katten? Als je namelijk bij iemand binnenkomt die honden heeft, ruik je dat ook meteen. Zelf ruik je dat meestal niet (meer) als je ze zelf hebt. Hoe zit dat bij katten?

- En tsja, de haren overal, dat wordt veel stofzuigen en kleefrolleren, maar dat hoort erbij.

Als ik er een wil, wordt het er waarschijnlijk een uit het asiel. Zij (denk ik) zal dan heus oud bij me worden en ik zal haar heel veel liefde en verzorging geven. Maar toch weet ik niet zeker of het slim is. Zolang ik er geen heb, is er namelijk ook niets aan de hand, behalve dan dat ik een maatje mis.

En dan nog een vraag:

Ik neig heel erg naar een poes ipv een kater, omdat mijn vorige een poes was. Ze was de liefste die je je maar kon wensen. Bij mijn vriend thuis hebben ze katers, en die vind ik niet zo leuk. Maar ik weet niet goed of dat nou komt doordat het katers zijn, of dat het puur het karakter is. Weet iemand het verschil tussen poezen en katers? Welke zijn aanhankelijker en knuffeliger? Zo een wil ik, niet zo'n bang beestje (maar dat wordt in het asiel wel duidelijk).

Wat denken jullie?
Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot! Wat een popje!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
volgens mij heb je je keuze al gemaakt: Je geeft heel veel vragen, waar je zelf al een antwoord op hebt. Veel haar, weinig ruimte, geur, samenwonen... Daarnaast: een nieuwe kat wordt nooit zoals je eerst kat!
Ehm JoSpo, verklaar je nader? Heb je het hele topic gelezen?
Filmpjes!!

1. http://img190.imageshack.us/i/kruimel1.mp4/

2. http://img190.imageshack.us/i/kruimel3k.mp4/

3. http://img190.imageshack.us/i/sv102453s.mp4/
Ze is echt schattig! Goeie aanwinst
Wat een lieverd Prulletje!

Wij hebben onze ene kat ook uit het asiel. Daar heette hij Pieter, maar wij hebben hem omgedoopt naar King. Ons poesje hebben we als kitten bij kennissen vandaan. Ze heet eigenlijk Cleo, maar we noemen d'r altijd Muts . Cleo is ook een lapje/schildpad (geen idee eigenlijk welk van de twee).
Dit is ons Hummeltje! :-) hij is dus een kruising Maine Coon/heilige Birmaan en erg lief, hij woont nu ongeveer een week bij ons.. echt geweldig al duurt alles langer omdat bijvoorbeeld aan je veters hangt als je je schoenen aan wilt trekken...

Hmmmz krijg foto niet in de body, nog even proberen

Lukt niet anders dan met deze link, helaas.
Oh prulletje, ik smelt helemaal..... wat een cutie!
Wat een prachtig katje PlayingtheAngel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven