Wel of geen wasverzachter?

28-03-2013 10:23 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de een hoor ik dat het goed is voor je kleren, en van de ander juist niet. Wat zeggen jullie?



Ik gebruik het nu een week niet, en mijn kleren voelen best ruw aan. Maar als ze zonder minder snel slijten, heb ik het daar wel voor over!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je tip, Slobberbone. Meestal zijn die ouderwetse middeltjes zo slecht nog niet. Kan je nagaan hoe we bijna allemaal geconditioneerd zijn door de reclames.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Azijn is slecht voor je wasmachine, onlangs gehoord van een wasmachine reparateur....het is slecht voor de leidingen en voor je verwarmingselement!
Alle reacties Link kopieren
wasverzachter is in principe niet slecht voor je kleding je moet het alleen niet gebruiken bij kleding die elastisch is...zoals leggings, stretchbroeken, bh's....wasverzachter haalt de rek uit kleding omdat het elastiek aantast! Niet na 1 keer maar na verloop van tijd wel. Ik gebruik het niet want het is ook niet goed voor je machine, laat vetresten achter waardoor je wasmachine kan gaan stinken, 1 keer per maand op 90 graden wassen lost problemen op!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosah schreef op 28 maart 2013 @ 10:23:

Van de een hoor ik dat het goed is voor je kleren, en van de ander juist niet. Wat zeggen jullie?



Ik gebruik het nu een week niet, en mijn kleren voelen best ruw aan. Maar als ze zonder minder snel slijten, heb ik het daar wel voor over!Geen wasverzachter gebruiken bij elastische kleding, verder maakt het niet uit....alleen is het niet goed voor je wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 28 maart 2013 @ 10:37:

[...]



Ik ook!

De lichtpaarse Ik heb een keer de blauwe Lenor gebruikt en ik vond het zooooo stinken. Nooit meer Lenor voor mij
Alle reacties Link kopieren
quote:wollepopje1962 schreef op 23 augustus 2013 @ 21:50:

wasverzachter is in principe niet slecht voor je kleding je moet het alleen niet gebruiken bij kleding die elastisch is...zoals leggings, stretchbroeken, bh's....wasverzachter haalt de rek uit kleding omdat het elastiek aantast! Niet na 1 keer maar na verloop van tijd wel. Ik gebruik het niet want het is ook niet goed voor je machine, laat vetresten achter waardoor je wasmachine kan gaan stinken, 1 keer per maand op 90 graden wassen lost problemen op!Mijn wasmachine stonk juist toen ik geen wasverzachter gebruikte. Sinds ik Robijn wasverzachter gebruik stinkt mijn wasmachine niet meer en ruikt mijn was heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:wollepopje1962 schreef op 23 augustus 2013 @ 21:46:

Azijn is slecht voor je wasmachine, onlangs gehoord van een wasmachine reparateur....het is slecht voor de leidingen en voor je verwarmingselement!



Nou, als er iets in deze regio qua waterhardheid snel slijt, dan zijn het wel de verwarmingselementen (totaal verkalkt, zoals in de reclame). Onze reparateur adviseerde om met iedere wasbeurt er ouderwets een flinke scheut azijn in te gooien. Mocht ook Calgonit zijn, als wij "geld als water" hadden .



Huidige machine doet het nu al acht jaar perfect. De zachtheid/frisheid van de was is prima, maar waar ik echt enthousiast over ben zijn de kleuren. Azijn fixeert de kleuren. Geen vage pastels meer.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Vies vind ik wasverzachter zo glibberige handdoeken ieuwwwww droogt je pas gewassen huid moeilijk af.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds kort ook azijn. Gaat je was veel frisser van ruiken, in plaats van die wasverzachterlucht. En toch lekker zacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aminah schreef op 23 augustus 2013 @ 22:07:

[...]





Mijn wasmachine stonk juist toen ik geen wasverzachter gebruikte. Sinds ik Robijn wasverzachter gebruik stinkt mijn wasmachine niet meer en ruikt mijn was heerlijk Wasverzachter laat veel vettige aanslag achter in je leidingen waardoor je wasmachine of verstopt kan raken of veel sneller kapot is, reparateurs zeggen wasverzachter is de pest voor je wasmachine, ik gebruik het niet meer als je een lekkerruikend wasmiddel neemt ruikt je was ook fris en het buiten drogen en niet in de droger, dat is pas slecht voor je kleding een droger!
Mijn wasmachine is al tien jaar oud en ik gebruik áltijd wasverzachter.

Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe doe ik er een scheutje azijn bij. Gewoon natuurazijn, een fles van 1liter van de euroshopper kost 38 cent.



bij de handdoeken doe ik soms wasverzachter omdat we geen droger hebben maar echt veil zachter wordt het niet.



Merken jullie verschil tussen een el cheapo huismerk wasverzachter en bijvoorbeeld robijn, blijft de geur langer hangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 23 augustus 2013 @ 22:12:

[...]





Nou, als er iets in deze regio qua waterhardheid snel slijt, dan zijn het wel de verwarmingselementen (totaal verkalkt, zoals in de reclame). Onze reparateur adviseerde om met iedere wasbeurt er ouderwets een flinke scheut azijn in te gooien. Mocht ook Calgonit zijn, als wij "geld als water" hadden .



Huidige machine doet het nu al acht jaar perfect. De zachtheid/frisheid van de was is prima, maar waar ik echt enthousiast over ben zijn de kleuren. Azijn fixeert de kleuren. Geen vage pastels meer.Mij is door een deskundige vertelt dat azijn heel slecht is voor je wasmachine, tast ook de rubbers aan!! Maar goed als je het wel wilt doen is dat je eigen keuze natuurlijk, ik doe het niet omdat ik uit ervaring weet wat het voor schade aan kan brengen aan je wasmachine!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net azijn in het wasverzachterbakje gedaan bij een klein gekleurd wasje op kort programma op 30 graden...



Ik, trouw wasverzachtergebruikster, kom hierop terug...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch wel aangenaam verrast! De was rook gewoon fris en de kleuren waren ook mooi, en het voelde goed aan. Had ik niet verwacht!



Als mijn wasmiddel op is ga ik ook het zelfmaak-wasmiddel proberen. Nu eerst de azijn nog wat meer testen, anders weet ik ook niet meer wat wat doet.



Ik heb trouwens met Warenkennis geleerd dat je wasverzachter gebruikt om de nare geurtjes van afgebroken eiwitten te maskeren.



Toevallig ging de geur van wasverzachter mij al enige tijd tegenstaan. Als ik dan die kledingkast opentrek...brrr. Alleen de gewone blauwe Robijn vind ik wel lekker, en alle frisse wasverzachters wel. Maar zoals Lenor enzo, nee veel te sterk!
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 28 maart 2013 @ 12:15:

[...]





Simpel, 80 gram Sunlight raspen in bijna kokend water 2,5 liter gieten doe daarbij ook 80 gram soda goed roeren klontvrij daarna nog 2,5 liter warm water erbij goed roeren en klaar voor gebruik.



Ik maak dit recept dan giet ik dat over als het afgekoeld is in bestaande wasmiddel flessen en kan ik weer poosje vooruit.



Hebben we het dan over 5 liter wasmiddel?



En hoeveel verbruik je per volle wasmachine?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven