welk formaat klepbank?

16-05-2011 12:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag een klepbank voor aan onze keukentafel. Het tafelblad is 230 cm en de ruimte tussen de tafelpoten is 1.40 cm. Wat is voor ons een goede maat om te nemen, zodat de bank goed aansluit en we er goed aan kunnen zitten? We willen de bank tegen de muur plaatsen.
De 'regel' is dat je klepbank groter moet zijn als je tafel. Ik zou gaan voor een bank van 250. Steekt er mooi 10 cm over aan beide kanten.

Een bank die korter is als de tafel vind ik echt afschuwelijk,
Ja, dat leek mij ook zo raar staan, maar was bang dat je er anders niet tussenkomt ivm de poten. Maar inderdaad, als ie groter is, gaat dat wel.

dank!
Ik ken het fenomeen klepbank niet (kan me we wel wat bij voorstellen hoor) en ken ook niet de regel dat de bank langer dan de tafel zou moeten zijn. Het lijkt mij dat je dan nooit lekker kunt aanschuiven als je bijv. gaat eten ofzo. Niet echt handig toch? Of zeg ik nu iets stoms?
Een bank kun je zowiezo niet onder de tafel schuiven zeg maar, als een stoel. Een klepbank staat gewoon los. Hij komt bij TO ook tegen de muur te staan.

Als je de tafe gewoon een aantal cm van de bank afzet kun je er gewoon net tussendoor schuiven. Tenminste zo hebben wij het.

ik vind het super (heb er zelf ook 1 aan de eettafel)!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-06-2011 14:22
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven