Welk servies hebben jullie?

27-03-2011 14:57 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooi servies waar wij lang mee kunnen doen. We hebben nu zo'n standaard Ikea-servies en daar willen we van af. We zoeken een servies wat in de vaatwasser kan en wat ook nog een tijdje blijft bestaan zodat we later het servies eventueel kunnen uitbreiden. Dus geen hip servies wat nu helemaal in is. Nu hebben we wel wat in winkels gekeken maar komen we dan vaak uit op Wedgewood en Villeroy & Boch wat ik een beetje te truttig vind.

Daarom ben ik benieuwd wat jullie voor servies hebben en of dit bevalt. Andere tips zijn ook welkom!
Maxwell & Williams.
Misschien is het mijn studentikoze zelf die nu spreekt, maar ik vind de bordjes van de Action onwijs leuk. En ook best duurzaam.
Ik heb deze:

maar die's van Wedgwood Solar om precies te zijn. Naar mijn mening is 't niet tuttig maar prettig tijdloos, weinig frutsels en met nagenoeg alle interieurstijlen te combineren.

Had het er gisteren met man over, ik heb 't nu ruim 15 jaar en we gebruiken 't werkelijk iedere dag. 't Gaat in de vaatwasser, zoon van inmiddels 9 jaar eet er ook van (en ruimt ook mee de tafel af), keiharde vloer (siergrind) en toch is d'r in al die jaren maar 1 stuk gesneuveld. Van de rest is nog geen flintertje af, wel krasjes van 't bestek maar die zie je alleen bij bepaalde lichtval en dan moet je nog echt turen.
Ik heb ook een heel erg mooi strak wedgwood.

Maarre bij thuis is hier al een recent topic over!
tric van arzberg, tijdloos strak
Servies? Ik heb bij elkaar geraapte zooi, meestal van de Hema.

Net genoeg borden en mokken voor ons, wel zo handig.
Voor heel veel serviezen en tips zie het al langlopende topic wat voor servies heb je?
@ Veronicas: Dan moet ik het assortiment van Wedgewood toch eens beter gaan bekijken. Ik kwam overal alleen van dat lichtgele servies tegen of van dat witte servies met zo'n vormpje in de randen van het bord. Dat vond ik erg truttig. Het servies wat jij hebt vind ik inderdaad ook wel mooi!

@thee en mupke: Hmm, dan heb ik niet goed gekeken.
quote:Julus schreef op 27 maart 2011 @ 15:09:

Servies? Ik heb bij elkaar geraapte zooi, meestal van de Hema.

Net genoeg borden en mokken voor ons, wel zo handig.Idem hier.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
...
eenhoorn wijzigde dit bericht op 01-05-2011 18:29
Reden: ...
% gewijzigd
quote:Urala schreef op 27 maart 2011 @ 15:13:

@thee en mupke: Hmm, dan heb ik niet goed gekeken. Kan gebeuren toch ! Toevallig herinnerde ik het me omdat ik het een tijdje terug weer tegenkwam en het een leuk topic vind.
Oh ja, ik heb Arzberg, rond en op 1 'golfje' per bord/ect na, vrij strak. Weet type niet meer en is uit assortiment dus kan niet zoeken op afbeelding.
ik heb dat blond amsterdam servies..
Iittala!!
Goedkope, niet duurzame meuk in de kleur taupe van Xenos. Ik ben niet voorzichtig genoeg met servies, omdat het me gewoonweg niet interesseert. Zonde om dan bakken vol geld uit te geven aan duurzamer spul. 't is maar servies...
Ivory Garden, beter bekend als Koffietijd-servies, alleen niet de thermos-kan, de theeglazen en de asbakjes. Voor de rest compleet, 6 persoons.

n Groen-geel servies, compleet, 6 delig.

n Bordeaux-rood/oud roze servies, compleet, 6 delig.

Ben begonnen met Wedgwood Edme plain verzamelen, dat zal wel even duren :-) .

Het groen-geel en bordeaux-rood/oud roze is evt. te koop!
New wave van V&B. Duur, maar erg mooi.
hier nog een new wave van villeroy en boch! dit vind ik juist een totaal niet tuttig servies!
ik heb het space age servies van Thomas uit de jaren 70, ooit van mijn moeder geweesr , maar weer helemaal hip! Met wat zoeken op internet het zelfs kunnen uitbreiden.

Heb ook wat onderdelen van Villeroy en Boch Tipo, maar gebruik deze eigenlijk niet. Heb een aantal jaar geleden o.a. de soepkommen, thee en mokkakopjes gekocht, maar gebruik alleen de soepkommen. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn in 6 gave mokkakopjes, ze zijn te koop!
Ja hier ook gewoon Xenos servies, en een set van Blokker, zo'n hip serviesje met bloemen, maar die gebruik ik amper. Xenos blijft ook, dat is al jaren hetzelfde assortiment.
quote:_Barbabella_ schreef op 27 maart 2011 @ 15:01:

Maxwell & Williams.

Heb ik ook! Serie Motion. Vierkant met een soort opstaand randje op een van de hoeken.

Goed betaalbaar en ik vind het heel mooi.
V&D New linnen servies. Wel jammer, vroeger was het uitgebreider met espressokopjes enzo. Die zie ik nu nooit meer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven