welke (digitale) piano

13-11-2014 12:00 7 berichten
Hallo,

wij zijn op zoek naar een kooppiano ter vervanging van de piano die we huren. Ze heeft nu een analoge, we weten nog niet goed of we dadelijk digitaal of analoog willen.

Dochter heeft nu ruim 1,5 jaar les en is vrij goed. ze moet er dus ook nog een paar jaar mee door kunnen.

Onder de 1000 euro zou fijn zijn.

wie heeft er ervaring of tips?
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik heb een aantal jaar terug een digitale piano gekocht Yamaha ydp s31 (model is zeker 6 jaar oud). vergelijkbaar met de s51 (via keymusic). Sorry weet niet hoe ik een link moet plaatsen! Was toendertijd ¤900,-. Maar als ik eerlijk ben, en vooral omdat ik ook op analoge piano heb gespeeld is het geluid en vooral de aanslag van de toetsen bij analoog stukken beter. Ik weet alleen niet of je het met 1000,- redt voor analoog( misschien marktplaats).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toevallig deze week een digitale piano besteld van Roland de HP508-PE. Als beginnend pianiste zal je dochter deze uitvoering niet echt nodig hebben. Dit merk heeft nog veel meer modellen en uitvoeringen en ook voor beginners. Weet alleen niet of er een is rond de 1000,-. Misschien een 2e hands ergens kopen?
Ik zou alleen een digitale piano kopen als er sprake is van geluidsoverlast zodat je met een koptelefoon op kan oefenen. Er gaat niets boven een klassieke piano, de aanslag en de klank is zoveel anders op een digitale.

Alleen als je echt een hele goede digitale hebt komt het geluid in de buurt maar die heb je niet voor 1000 euro.

Wij hebben onze piano via Marktplaats gekocht voor een hele goede prijs, ik denk dat je er vast wel 1 kan vinden onder de 1000 euro.
Ik heb een Yamaha Clavinova en ben er erg tevreden mee. Een klassieke piano is zeker weten beter, maar dat kan ik de buren niet aandoen, dus vond ik dit een prima alternatief.
Er gaat niets boven een akoustische piano, zeker als je een beetje talent hebt en van plan bent om 'serieus' muziek te gaan maken.

Ik heb zelf een super piano: akoustisch met een silent-functie erop (zodat je ook digitaal kunt pingelen met koptelefoon, desnoods midden in de nacht of als de kids slapen). Deze gaat helaas niet in je budget passen.

MP is je vriend! Maar ik zou dus wel voor akoustisch gaan.
Waar zou ik anders al mijn fotolijstjes op moeten zetten dan op de piano

Ik heb 2 kinderen die allebei zeer verdienstelijk spelen en niets is leuker ze samen wiebelend op het krukje de vlooienmars horen spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven