Welke dweil

12-05-2019 06:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schurfthekel aan dweilen en doe het dan ook niet vaak. Tot voor kort woonden we niet zo heel groot en kwam ik een heel eind met een dweilstok van action.

Nu er wat meer oppervlak gedweild moet worden wil ik er eigenlijk wel in investeren. Ook omdat er tegenwoordig een baby is die straks gaat kruipen en dan moet het gewoon schoon zijn.

Wie heeft de tip voor dweilgemak?

We hebben laminaat en tegels.
Ik heb deze, ik vind hem ideaal, maakt makkelijk schoon en droogt vlot. Daarnaast kun je er ook andere "doeken" omheen doen waardoor je hem ook al bezem kunt gebruiken. Ik heb de dweildoek en ook een doek waarmee ik veeg. Heel handig.

https://www.bol.com/nl/p/vileda-ultra-m ... wgQAvD_BwE
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Hara
Wij hebben een stoomdweil, ik ben er heel tevreden over en pak hem veel sneller dan een gewone dweil.

Ik dweilde trouwens niet extra met een baby, ik vond stofzuigen wel voldoende.
Een vriendin van mij is helemaal blij met haar jemako dweil. Is niet goedkoop zei ze, maar dweil als een tierelier. Zit er nu zelf ook over te denken om deze aan te schaffen.
Wij hebben een Leifheit profi compact. Bevalt prima.
Hier wordt met Leifheit gedweild (Profi XL).
https://www.leifheit.nl/product/details ... duo-1.html
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 10:03
59.01% gewijzigd
Ik dweil bijna nooit :-$ :-$ :-$ .
Ik heb laminaat wat ik vaak droog swiffer en 1x per week stofzuig. Als ik een vlekje of druppel zie liggen pak ik een doekje.
En heeeeeeel af en toe doe ik een microvezeldweil om de swiffer en poets met schoon water (heel erg uitgewrongen dweil).
Ben erg enthousiast over de Jemako dweil! Werk je met 2 doeken, 1 nat en 1 droog na, maar super fijn systeem.
Leifheit Picobello, met verwisselbare spons. De spons kun je ook wassen en ze zijn los te koop. Leifheit heeft tevens lekker grote emmers waar de dweil uitgeklapt inpast.

https://www.bol.com/nl/p/leifheit-picob ... 042898821/

Gewoon te koop bij de Blokker.
ikBedoelHetGoed schreef:
12-05-2019 08:51
Leifheit Picobello, met verwisselbare spons. De spons kun je ook wassen en ze zijn los te koop. Leifheit heeft tevens lekker grote emmers waar de dweil uitgeklapt inpast.

https://www.bol.com/nl/p/leifheit-picob ... 042898821/

Gewoon te koop bij de Blokker.

Wij hebben deze ook. Vind het een fijn apparaat.
Lees ff mee. Met twee kleine kinderen én een haarbal (hond) stofzuig ik 2 x per dag en dweil ik ook elke dag. Lijkt overdreven maar ik vind het zelf wel zo fris en is zo gedaan. Wij hebben tegels in betonlook maar loop er tegen aan dat je toch nog strepen ziet na het dweilen.
Ik heb voor de ramen wel de doeken van jemako en daar ben ik erg blij mee (hoewel ik de ramen af en toe toch ook nog ouderwets doe met ammonia en een trekker). Ik had de dweil daar ook ap gezien maar ik vind 80 euro (dacht ik?) nogal een investering, dan moet ie wel érg goed zijn.
Zijn jullie ook bekend met schoonmaakmiddel van jemako?
Ik heb het Leifheit clean twist systeem, waar ik erg blij mee ben. Hij neemt vuil goed op en je kunt de doek heel goed “uitwringen” voor je verder dweilt, waardoor je al snel weer over de vloer kunt lopen.

Ik heb de Jemako dweil ook geprobeerd, maar die vond ik erg stroef en daarmee zwaar in het gebruik. Ook vind ik het lastig dat je die handmatig uit moet wringen. (De raamdoeken van Jemako heb ik wel, en daar ben ik wel fan van).

Ik heb ook de dweil/stofzuiger van Karcher. Die gebruik ik af en toe om extra schoon te poetsen. De zuigfunctie vindt ik minder goed dan de stofzuiger, dus als er veel stof en troep op de grond ligt, dan zuig ik eerst gewoon. De dweilfunctie is wel beter dan handmatig dweilen, maar hij heeft er ook meer tijd voor nodig, en met echt aangekoekt vuil moet je er meerdere keren overheen. En hij kan niet onder banken en kasten enzo komen. Kortom, het is een leuke aanvulling, maar niet handig voor elke dag.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 12-05-2019 09:57
0.11% gewijzigd
_Branwen_ schreef:
12-05-2019 08:56
Wij hebben deze ook. Vind het een fijn apparaat.
+1
Wij zijn over op een stoommop van Vileda. Met een dweil smeer je toch het vuil uit, een stoommop doodt echt de bacteriën. Makkelijk in gebruik, echt schoon en geen schoonmaakmiddel nodig. Ik pak ‘m veel sneller dan vroeger de dweil. Aanrader dus!
Hara! Kost wat, heb je ook wat. Dweilt licht en goed! Ik ben er heel tevreden over!
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Ik weet niet hoe het heet maar zo’n dweil waar een knop op zit zodat je tijdens het dweilen water verspreidt op de vloer. Top ding.
Zo’n stoomreiniger ziet er ook goed uit. Nu twijfel ik tussen zo’n stoomding en die jemakodweil
Bedankt allemaal!

Zo'n sprayding klinkt wel ideaal, geen gedoe met emmers. Is dat ook zo? Ik vraag me ook af of het net zo schoon wordt als met de ouderwetse dweil.

En anders idd een dweil waarbij je niet hoeft te bukken als je hem in het schone water wilt hebben. Ik ga eens een paar suggesties googelen.
Gekopbloemen schreef:
12-05-2019 07:15
Hara
Waarom? Ik zie eigenlijk niks bijzonders, behalve 60 euro voor een dweilstok
Cookieholic schreef:
12-05-2019 17:21
Bedankt allemaal!

Zo'n sprayding klinkt wel ideaal, geen gedoe met emmers. Is dat ook zo? Ik vraag me ook af of het net zo schoon wordt als met de ouderwetse dweil.

En anders idd een dweil waarbij je niet hoeft te bukken als je hem in het schone water wilt hebben. Ik ga eens een paar suggesties googelen.

Klopt; dat je niet hoeft te bukken en niet met je handen in het water hoeft (heb eczeem) is ideaal. Daar is die van mij ook op uitgezocht.
Filmpje betreft hoe te gebruiken, stond wel in de link.
Tijdschriftenverslindster schreef:
12-05-2019 21:58
Klopt; dat je niet hoeft te bukken en niet met je handen in het water hoeft (heb eczeem) is ideaal. Daar is die van mij ook op uitgezocht.
Filmpje betreft hoe te gebruiken, stond wel in de link.
Vindt zo'n extra emmer wel een ding, maar zo'n sprayding voelt ook niet helemaal goed.

Misschien dan toch een stomer, dan heb je en geen emmer en het wordt goed schoon. Kan toch gewoon op laminaat?
Voor de meest genoemde dweilen hier hoef je niet met je handen in de emmer ;). Zo'n sprayding lijkt me wel handig maar is t net zo schoon? Je spoelt de doek niet echt uit ofzo.
Cookieholic schreef:
13-05-2019 21:32
Vindt zo'n extra emmer wel een ding, maar zo'n sprayding voelt ook niet helemaal goed.

Misschien dan toch een stomer, dan heb je en geen emmer en het wordt goed schoon. Kan toch gewoon op laminaat?
Ik weet niets over stoomreinigers, behalve dat ik het er benauwd van zou krijgen en het daarom nooit zou kopen. :proud: ;)
Maar misschien kan iemand anders je vertellen of een stoomreiniger op laminaat kan?
Naniene schreef:
13-05-2019 21:34
Voor de meest genoemde dweilen hier hoef je niet met je handen in de emmer ;). Zo'n sprayding lijkt me wel handig maar is t net zo schoon? Je spoelt de doek niet echt uit ofzo.
Nee daar twijfel ik dus ook over.. Ik wil zoveel mogelijk resultaat voor zo weinig mogelijk inspanning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven