Welke energieleverancier?
maandag 15 juli 2013 om 22:19
maandag 15 juli 2013 om 22:24
Tsja, dat hangt er dus helemaal vanaf hoe groot je nieuwe huis is en hoe jij om zal gaan met je verwarming enzo.
Ik denk dat je voor een klein huis zo'n ¤75,- -¤100,- kwijt zal zijn. Voor een kamer wat minder.
Voor een aanbieder kun je terecht op een vergelijkingssite zoals gaslicht.com of prisewise.nl
Daar vindt je gemakkelijk de goedkoopste van dit moment.
Ik denk dat je voor een klein huis zo'n ¤75,- -¤100,- kwijt zal zijn. Voor een kamer wat minder.
Voor een aanbieder kun je terecht op een vergelijkingssite zoals gaslicht.com of prisewise.nl
Daar vindt je gemakkelijk de goedkoopste van dit moment.
maandag 15 juli 2013 om 23:07
Op gaslicht punt com of overstappen punt nl kun je de goedkoopste energieleveranciers met elkaar vergelijken. Ook kun je invullen met hoeveel personen en de postcode.
2000 kwh electriciteit en 1400m2 gas kwam eruit bij mijn postcode en gezinsgrootte (single). Ongeveer ¤95 per maand na korting via de site. Ik ben ook een nieuwe klant, ga van kamer naar huis met 1 slaapkamer verhuizen.
2000 kwh electriciteit en 1400m2 gas kwam eruit bij mijn postcode en gezinsgrootte (single). Ongeveer ¤95 per maand na korting via de site. Ik ben ook een nieuwe klant, ga van kamer naar huis met 1 slaapkamer verhuizen.
maandag 15 juli 2013 om 23:54
Ik betaal 50 euro per maand met weinig verbruik. Mijn advies is om elke 1e van de maand je meterstanden te noteren. Zo kun je zelf bijhouden hoeveel energie je verbruikt.
Nog beter is een energieleverancier te kiezen waarbij je online tussendoor je meterstanden kunt invoeren zodat je je voorschot tussentijds kunt aanpassen en je op de jaarafrekening niet voor een nare verrassing komt te staan (in de zin van: flink bijbetalen),
Nog beter is een energieleverancier te kiezen waarbij je online tussendoor je meterstanden kunt invoeren zodat je je voorschot tussentijds kunt aanpassen en je op de jaarafrekening niet voor een nare verrassing komt te staan (in de zin van: flink bijbetalen),
dinsdag 16 juli 2013 om 00:17
Ik betaal in mijn uppie (klein huis, gelijkvloers met een verdieping boven mij, wel redelijk oud en slecht geïsoleerd, veel thuis, maar ik probeer wel zuinig te doen) ¤140,- p/m. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn voorschot behoorlijk hoog heb staan omdat het 't eerste jaar is dat ik zelf mijn energie betaal en het niet op kan brengen als ik aan het eind van het jaar flink bij moet betalen. Ik word zo zenuwachtig van het idee dat ik misschien bij moet betalen, dat ik al drie keer mijn voorschot heb verhoogd.
Ze hadden me ingeschat op ¤75,- trouwens. Ik zit bij Electrabel.
Ze hadden me ingeschat op ¤75,- trouwens. Ik zit bij Electrabel.
dinsdag 16 juli 2013 om 06:07
Ik verbruik maar zo'n 35 euro per maand en krijg ieder jaar weer een welkomspremie omdat ik steeds overstap.
Vorig jaar kreeg ik nog 185 euro gratis, en omdat ik toen meteen weer ben overgestapt op een andere energiemaatschappij krijg ik dit jaar wel 275 euro gratis.
Die welkomspremies krijg je dus als je overstapt via een site als gaslicht.com.
Dat zou ik je ook willen adviseren, trap vooral niet in die gasten die bij je aanbellen maar ga rustig vergelijken en let dus vooral op de welkomspremies.
En ieder jaar dus weer overstappen, echt een fluitje van een cent.
Binnen vijf minuten online geregeld.
Vorig jaar kreeg ik nog 185 euro gratis, en omdat ik toen meteen weer ben overgestapt op een andere energiemaatschappij krijg ik dit jaar wel 275 euro gratis.
Die welkomspremies krijg je dus als je overstapt via een site als gaslicht.com.
Dat zou ik je ook willen adviseren, trap vooral niet in die gasten die bij je aanbellen maar ga rustig vergelijken en let dus vooral op de welkomspremies.
En ieder jaar dus weer overstappen, echt een fluitje van een cent.
Binnen vijf minuten online geregeld.
dinsdag 16 juli 2013 om 06:35
dinsdag 16 juli 2013 om 07:04
Je huis klinkt alsof het energiezuinig kan zijn. Als het dat ook is zou ik vooral kijken naar een goede welkomsbonus. Dat levert dan meer op dan een lagere prijs per m3 en KwH.
Hier een appartement van 70m2, aan alle kanten ingebouwd, nieuwe ketel, overal dubbel glas, waar we met z'n 2-en wonen. Ik verwacht dit jaar ongeveer 60 euro per maand kwijt te zijn.
@Supergoomba: als je verwacht dat je bij moet betalen kun je beter dat extra bedrag gaan sparen. Dan krijg je in dit geval in elk geval nog iets van rente. En over het algemeen kunnen ze best inschatten wat je zou verbruiken per maand gemiddeld. Dus als jij iedere maand op schrijft wat je verbruik is kun je ook prima in de gaten houden of je op schema ligt.
Hier een appartement van 70m2, aan alle kanten ingebouwd, nieuwe ketel, overal dubbel glas, waar we met z'n 2-en wonen. Ik verwacht dit jaar ongeveer 60 euro per maand kwijt te zijn.
@Supergoomba: als je verwacht dat je bij moet betalen kun je beter dat extra bedrag gaan sparen. Dan krijg je in dit geval in elk geval nog iets van rente. En over het algemeen kunnen ze best inschatten wat je zou verbruiken per maand gemiddeld. Dus als jij iedere maand op schrijft wat je verbruik is kun je ook prima in de gaten houden of je op schema ligt.