Welke game console?

24-05-2015 21:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand verstand van game consoles?

Ik zie door de bomen het bos niet meer! ER ZIJN ZOOOO VEEL VERSCHILLENDE!

Mijn partner zit thuis omdat hij net aan zijn hart geopereerd is. Hij heeft al jaren een PlayStation 2. Die eigenlijk op is hij valt soms spontaan uit.

Aangezien hij nog wel een tijd thuis zal zitten en hij in de winter ook wel graag soms s'avond wil gamen. En het zo'n man met de insteek van zolang-ie-het-doet-komt-er-geen-nieuwe is. Wil ik graag hem en nieuwe game consoles cadeau doen.

Welke is goed?
PS4
Wat voor games speelt hij? Echt de nieuwste van het nieuwste of wil hij gewoon af en toe even bezig zijn? De playstation 4 en xbox one komen de nieuwste en mooiste spellen op. De Wii U heeft veel exclusieve spellen waar je van moet houden (Mario spellen, Zelda en eigen games).

Ik zou zelf gaan voor een nieuwere console, dan kun je ook de nieuwste spellen kopen. Dus niet de Playstation 3 maar de 4, niet de Wii maar de Wii U en niet de xbox 360 maar de Xbox one. Maar dat is mijn eigen voorkeur en deze zijn wel duurder natuurlijk!
Hoewel ik persoonlijk nog steeds het liefste game op een PC, maar het spelaanbod is daar niet meer wat het geweest is.
Ps4 nieuw en duur.

ps3 maar die gaat minder nieuwe spellen krijgen. Wel weer stuk goedkoper
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
We hebben hier de PS2 gehad, nu een Wii en een PS4. Als je man de PS2 al gewend is, zou ik bij de PS blijven. En de ,ogelijkheden van de 4 zijn echt prachtig. Geen goedkoop apparaat overigens.
PS4.
Als je echt een nieuwe generatie wil zou ik voor de PS4 gaan (bol heeft nu een mooie aanbieding, console + 2 controllers of console + game). En anders zou ik een PS3 nemen. Persoonlijk vind ik de games op de Playstation leuker dan Xbox, maar ieder zijn voorkeur. Op PS komen vaker exclusieve JRPG's en op de Xbox vaker shooters.

edit:

Ik weet niet of zijn vrienden ook gamen dan is het misschien ook leuk om online te gamen en daar je console op af te stemmen.
De Wii U zou ik niet doen. Veel spellen, zoals Black Ops enz worden daar niet op uitgebracht.

Ik zou voor de PS4 gaan.
X-Box One natuurlijk!

(we hebben verder alle consoles hier , maar de Xbox is bij mij favoriet)
Eens met PS4. PS3 kan wel, genoeg goede spellen, maar ik zou meteen voor een 4 gaan met oog op de toekomst.
Ik zou ook voor de ps4 gaan, die valt hier in ieder geval goed in de smaak.
PS4.
Krijg motto niet verwijderd :-)
...
Wat je dus zou kunnen kijken: wat voor soort games speelt je vriend en liefst en zijn die exclusive voor een console? Dan baseer je daar je keuze op.
Hangt af van welke spelletjes hij het liefste speelt maar aangezien hij nu al een playstation heeft zou ik nu ook een nieuwe playstation geven dan kunnen volgens mij zijn oude spelletjes daar ook op.
quote:closednote schreef op 24 mei 2015 @ 22:28:

Hangt af van welke spelletjes hij het liefste speelt maar aangezien hij nu al een playstation heeft zou ik nu ook een nieuwe playstation geven dan kunnen volgens mij zijn oude spelletjes daar ook op.Nee, dat kan helaas niet.
Ps4. Zijnn vaak leuke bundels te koop. Spel en console
quote:closednote schreef op 24 mei 2015 @ 22:28:

Hangt af van welke spelletjes hij het liefste speelt maar aangezien hij nu al een playstation heeft zou ik nu ook een nieuwe playstation geven dan kunnen volgens mij zijn oude spelletjes daar ook op.PS3 kan wel met PS2-spellen overweg dacht ik, maar de PS4 kan niet eens met PS3 overweg, en zeker niet met PS2
quote:JollyJ schreef op 25 mei 2015 @ 06:01:

[...]

PS3 kan wel met PS2-spellen overweg dacht ik, maar de PS4 kan niet eens met PS3 overweg, en zeker niet met PS2Alleen de eerste batch PS3's is backwards compatible, nieuwere modellen kunnen ook geen PS2 games afspelen.
Bedankt dames.

Ben dus helemaal niet thuis in de game-wereld. Man die speelt veel van die hoe heet dat? Van die avontuur spellen dat je allemaal opdrachten krijgt.

Vond het al zo raar dat er een Xbox 360 en Xbox one was. PlayStation doet dat lekker makkelijk 1,2,3 &4 dat begrijp ik wel.

Dat hij duur is maakt niet uit. Hij mag ook wel eens een mooi cadeau hebben.

Zal morgen even bestellen.
RPG's bedoel je waarschijnlijk Role Playing Games, in dat geval kun je idd het best voor de Playstation gaan. Leuk!

Oh, misschien is het dan leuk om qua game Witcher 3 erbij te doen.
Missie geslaagd!

Ging met schoonmoeder en 'schoonmoeder' [beste vriendin schoonmoeder die we ook mam noemen.] boodschappen doen. Toen ik zag dat de Mediamarkt open was... Dus hup naar binnen en daar stonden ze hoor de pakketten in de aanbieding voor 'maar' bijna ¤500.- met de 2 nieuwe spellen erbij én een een controler. Stond bij nog 2 spelletjes te kijken... Kom eigenlijk niet kiezen dan houd hij het maar te goed en mag hij later nog een spel uitkiezen. En had er een extra controler bij met oplader ding.

Zijn 2 mama 's waren zo lief en 'eisden' beide dat ze ¤100.- mee moesten betalen. Eenmaal thuis kwamen bij beide dames een spelletje uit de tas die ze stiekem tussendoor nog even hadden afgerekend.

Was ook zo grappig in de mediamarkt. Stond een man met zijn zoon van een jaar of 12 bij de PlayStations te kijken maar van moeders mocht het niet. Als een klein kind kreeg de man het te horen. 'Nee John! We gaan geen playstion kopen! '

Die man stond achter ons in de rij met de krultang van zijn vrouw en keek wel wat zielig.

Vriend was zo blij als een kleinkind! Net of het kerst was!! Zijn vader heeft hem aangesloten en hij kon niet wachten. Er moest dan ook een foto van de doos gemaakt worden die naar zijn vriend gestuurd moest worden. Die kwam toen even spontaan met wat lekkers langs.

Resultaat tevreden mannen die nog lang niet uit gespeeld zijn.

Schoonouders hadden op Chinees getrakteerd. De mannen vroegen beleefd of ze voor de tv mochten eten. Kortom ze hadden niet eens tijd om te eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven