Welke hond past bij mij?

12-06-2018 22:05 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie met mij meedenken?
Ik heb 0 ervaring met honden, ben er soms zelfs bang voor en heb kleine kinderen. Mijn partner wil dolgraag een hond. En ik heb 'ja' gezegd! Mijn partner is sportief en gaat graag rennen en wandelen met de hond. Hij gaat voor een middelgrote hond, liefst een jachthond (is geen must!). Ik wil af en toe wel flink wandelen, maar niet dagelijks. De hond moet vooral erg lief en kindvriendelijk zijn. Iemand een suggestie?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-08-2018 13:02
Riekt naar broodfok dus afblijven!

De benaming alleen al, super commercieel.
Waarom riekt dat naar broodfok? Ben nieuw in de hondenwereld. Ik zou niet weten waarom de benaming commercieel is.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
08-08-2018 14:19
Wij hadden vroeger thuis ook een kruising van een Beagle met een andere hond weliswaar, het vermoeden is dat vader een dalmatiër was.
Waar komt dit hondje vandaan en vragen ze er een redelijk bedrag voor?
Is hij bij de dierenarts geweest en mag je komen kijken naar het nestje?
Als het een ongelukje was met de hond van de buren zou het best een leuke hond kunnen zijn.
Het is geen ongelukje, maar bewust zo gefokt. Vader en moeder zijn beiden aanwezig, in huis. Hond heeft dierenpaspoort en heeft ook alle inentingen gehad. En ja, ze vragen er een flink bedrag voor.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
08-08-2018 17:04

Pas liever op voor de rashonden ZONDER stamboom: daarvan zijn vader en moeder héél vaak broer en zus mét stamboom = duur dus fokken ze een inteelt nestje in de hoop er weer wat aan te verdienen.
Dan is er vaak een stamboom 'kwijt' en alleen als je voldoende gegevens krijgt van de pupverkopers kan je op internet ontdekken dat je een inteelt hond hebt.
Dat dat niet is wat je wilt lijkt me vanzelfsprekend.
In dit geval is de moeder een Beagle en de vader een Cavalier King Charles Spaniel. Geen familie dus! Ik ben eigenlijk nog steeds wel enthousiast over dit 'ras'. Als je googelt op Beaglier, zie je dat ze inderdaad bewust zo gefokt worden. Een kruising lijkt mij altijd beter dan een rashond qua gezondheid. Al hoor ik weinig positiefs over de Cavalier King Charles Spaniel.
blogbabe schreef:
14-08-2018 16:01
In dit geval is de moeder een Beagle en de vader een Cavalier King Charles Spaniel. Geen familie dus! Ik ben eigenlijk nog steeds wel enthousiast over dit 'ras'. Als je googelt op Beaglier, zie je dat ze inderdaad bewust zo gefokt worden. Een kruising lijkt mij altijd beter dan een rashond qua gezondheid. Al hoor ik weinig positiefs over de Cavalier King Charles Spaniel.

Een kruising kán sterker zijn, maar als de vader problemen/ziektes heeft (wat veel King Charles spaniels hebben), dan kan hij die evengoed nog doorgeven aan de pup. Met een beetje pech heeft de pup erfelijke problemen van twee kanten. Ga er niet zomaar vanuit dat het wel goed is.
Je blijft maar hangen bij die beaglier. Ik vermoed dat je met 'hondenkennel K***ers' zaken wilt doen. (De website is ook al niet in orde zag ik....).

Je bent gewaarschuwd. Niet doen. Broodfok. Slechte kruising. Schriftelijke garantie tot aan de drempel.

Vraag maar eens of de vaderhond getest is op lekkende hartkleppen en syringomyelia en of je de uitslagen van die onderzoeken even mag zien.

https://www.cavalierclub.nl/12-clubinfo ... ri-scannen
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 16:24
Reden: aanvulling van de Cavalierclub
8.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Informeer eens bij de Raad van Beheer, of bij de hondenbescherming, of zij iets weten over de beaglier, "de designhond", zoals ik heb kunnen lezen op internet. Wat een belachelijke term, de designhond. Maar misschien weten zij fokkers of kunnen zij vertellen waar je op moet letten.
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
14-08-2018 15:47
Waarom riekt dat naar broodfok? Ben nieuw in de hondenwereld. Ik zou niet weten waarom de benaming commercieel is.

Een beetje fokker gaat geen rassen mixen en komt dan met een hippe naam.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
14-08-2018 16:01
In dit geval is de moeder een Beagle en de vader een Cavalier King Charles Spaniel. Geen familie dus! Ik ben eigenlijk nog steeds wel enthousiast over dit 'ras'. Als je googelt op Beaglier, zie je dat ze inderdaad bewust zo gefokt worden. Een kruising lijkt mij altijd beter dan een rashond qua gezondheid. Al hoor ik weinig positiefs over de Cavalier King Charles Spaniel.

De eerste link op google rept over 'designer hond'. Pure marketing.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
14-08-2018 16:21
Je blijft maar hangen bij die beaglier. Ik vermoed dat je met 'hondenkennel K***ers' zaken wilt doen. (De website is ook al niet in orde zag ik....).
Nee, die kennel ken ik niet. Maar ik ga zeker naar de gezondheid van de vader en de moeder vragen.
Ik zou gaan voor een middelmaat hondje met kort haar (weinig onderhoud) en donker haar (zodat je niet overal witte haren op je kleding en bankstel hebt). Ga eens kijken in het asiel. Dan merk je vanzelf met wie het al dan niet klikt.
Alle reacties Link kopieren
Bij een andere fokker heb ik puggles gezien. Ook een kruising met een Beagle. Zou dat dan beter zijn of vinden jullie het allemaal niks?
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
14-08-2018 18:17
Ik zou gaan voor een middelmaat hondje met kort haar (weinig onderhoud) en donker haar (zodat je niet overal witte haren op je kleding en bankstel hebt). Ga eens kijken in het asiel. Dan merk je vanzelf met wie het al dan niet klikt.
Thanks! Ben al aan het rondkijken. In het asiel heb ik tot nu toe nog niks leuks gezien. Maar ze weten daar wel wat ik zoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als 'beginner' überhaupt niks met beagle-dna kiezen. Zijn ontzettend lastig op te voeden en stronteigenwijs. Daarbij sterke jagers en fysiek sterk dus als ze een een konijn in de neus krijgen kunnen ze je omver trekken. En als jij zelf wel stevig staat kunnen in ieder geval jonge kinderen er niet mee lopen.

Er is hier diverse keren een cockerspaniel genoemd. Die ken ik als echte knuffelig gezinshonden. Wat vinden jullie van dat ras?
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
14-08-2018 16:21
Je blijft maar hangen bij die beaglier. Ik vermoed dat je met 'hondenkennel K***ers' zaken wilt doen. (De website is ook al niet in orde zag ik....).
Heb even gegoogeld en ik denk dat ik weet welke kennel je bedoelt. Dat is wel een hele grote kennel, zeg! Daar zou ik inderdaad niet kopen. Ik ga absoluut voor iets kleinschaligers.
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
14-08-2018 18:33

Er is hier diverse keren een cockerspaniel genoemd. Die ken ik als echte knuffelig gezinshonden. Wat vinden jullie van dat ras?
Ja, leuk! Ik dacht alleen dat dit ook wel pittige hondjes kunnen zijn. Hier in de buurt woont een jager en hij heeft een cockerspaniel voor de jacht.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
12-06-2018 22:09
pluche hond!
Pff... wat een zoektocht! Denk dat ik toch maar voor deze ga. 😉
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
14-08-2018 18:19
Bij een andere fokker heb ik puggles gezien. Ook een kruising met een Beagle. Zou dat dan beter zijn of vinden jullie het allemaal niks?

Ga voor een erkend ras of voor een echte oepsie-vuilnisbak, niet voor dit soort gemaakte beesten.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
De Cavalier King Charles Spaniel heeft zeer veel gezondheidsproblemen in het ras. Je zou kunnen zeggen dat dit ras kapot gefokt is. Ik zou hier ver vandaan blijven.
Eurus schreef:
14-08-2018 17:55
Een beetje fokker gaat geen rassen mixen en komt dan met een hippe naam.
Dat valt nog te bezien; labradoodles zijn niets anders dan een kruising tussen poedels en labradors om een hond te fokken die ook geschikt is voor mensen met een allergie (poedels verharen niet en zijn superslim) en goed geschikt als hulphond. Ook een 'designerhond' dus maar welke hond is dat eigenlijk niet..
Hier een link over het ontstaan van een nieuw ras, want dat is het gewoon:

http://www.hondenrassen.nl/rassen/austr ... bradoodle/

Zelfs Barack Obama had er één toen hij in het witte huis woonde als president van de VS. Die zal toch echt niet op Marktplaats zoeken en een neppe designerhond vol ziektes in huis halen ;)
In de link hierboven zie je dat het vaak even duurt maar uiteindelijk kom je toch tot een rasbeschrijving enz.

Leuke hond voor jou ook mss? :) Ze zijn erg populair alleen al omdat ze niet verharen. Honden met een korte vacht -ik heb er een gehad- kunnen ook het hele jaar door verharen terwijl hij echt supergoed voer kreeg en ik heb bijna alles geprobeerd qua voer, een paar warme dagen in de winter en hij liet de helft van zijn vacht vallen. Wel iets om rekening mee te houden dat verharen.

En v.w.b. gezondheid hebben alle honden wel zwakke punten, grote honden krijgen snel last van hun heupen net zoals lange mensen vaak rugklachten hebben. Zo'n onzin, alsof je een slechte hond in huis hebt gehaald mocht hij een kwaaltje krijgen.

Ondertussen lopen er ontelbaar veel katten rond met nierproblemen, heel algemeen, hoort er bijna bij: oudere kat moet speciaal dieet.
Dan hoor je niemand zeggen: neem dan ook geen huis tuin en keukenkat, straks zit je met een nierpatient die speciaal voer moet hebben en je hele huis onderpiest.

En als 2 mensen een kind krijgen met een ruisje in het hart worden ook de ouders niet meteen verplicht gesteriliseerd om verdere risico's uit te sluiten, dan is het opeens: ja, dat risico loop je altijd.. Er bestaan geen dieren die gegarandeerd nooit ziek worden en altijd 100% gezond geboren worden. Daarom worden ze ook altijd gecontroleerd door de dierenarts met 6 weken al zodat grote gebreken meteen aan het licht komen. Ga ook op je gevoel af als je gaat kijken en laat je niet wijsmaken dat er geen leuke, gezonde pups te koop zijn want dat is onzin!!
Cockers zijn echte jachthondjes. Dat betekent vaak dat ze graag achter vogels, konijnen, katten en dergelijke aan gaan.
Het zijn ook niet ideale loslopers, want ze volgen hun neus en hebben dan bananen in de oren.

Stap nou eens af van die rare kruisingen, met het idee dat een kruising gezonder is. Dat is wel vaak het geval met een bastaard, een vubara, maar niet met een kruising van twee rashonden - die misschien in het ras al een bepaalde kwaal meedragen!

Neem de moeite om de asiels in de gaten te houden op www.dierenasiels.com www. ikzoekbaas.nl !
De Obama's hadden een Portugese waterhond, geen labradoodle.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet laten om toch nog een keer te herhalen: hoe graag je je man en kinderen ook wilt plezieren, begin er NIET aan. Als je zelf bang bent kan dat gewoonweg niet goed gaan. Ik kan tal van situaties bedenken waarin jouw angst een goede opvoeding parten kan gaan spelen. Ik zie er potentieel gevaar in. Als je dan toch wil, zou ik eerst echt intensief aan de slag met behulp van bijvoorbeeld een hondengedragsdeskundige, om kennis op te doen. Maar ook om te kijken of jij volledig van je angst kan afkomen. Lukt dit niet, dan een absolute no go wat mij betreft..
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
14-08-2018 18:43
Ja, leuk! Ik dacht alleen dat dit ook wel pittige hondjes kunnen zijn. Hier in de buurt woont een jager en hij heeft een cockerspaniel voor de jacht.
Weet je zeker dat het geen springer spaniel is? Die worden vaker voor de jacht ingezet. Cockers zijn meer gezelschaps honden. Maar neem geen rode. Die zijn qua karakter ook een beetje kapot gefokt en kunnen vals zijn.

Wat je ook doet, kijk waar de pups zich bevinden. Mensen die broodfokken, hebben de honden gewoonlijk niet in huis.
Ga voor een nestje in huis waar je de moeder erbij ziet. De fokker zal niet willen dat je de pup eerder dan op een leeftijd van 9 weken komt ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Geen rashond!

Kijk voor de grap even op www.rashondenwijzer.nl om te zien wat voor ziektes die arme beesten allemaal wel niet kunnen krijgen, omdat mensen zo nodig ''mooie'' honden willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook even een duit in het zakje en vertel mijn verhaal.

Superleuk dat je aan een hond wilt beginnen, maar ik lees dat vooral je man een voorstander is. Met kleine kinderen zou ik me wel afvragen hoe het in zijn werk gaat. Alles wat zij op de grond laten vallen zal de pup (er vanuitgaande dat je een pup neemt) pakken en slopen of opeten. Als de deur open blijft staan zal de pup er vandoor gaan. Je moet je echt bewust zijn van het feit dat je een nieuw gezinslid erbij krijgt, waar je altijd rekening mee moet houden. De hond kan ook ziek worden en kosten met zich meebrengen die wel over de 1000 euro gaan bedragen. Heb je dat er voor over?
Zelf hebben wij een jaar of zeven geleden een hondje gezocht wat leek op de hond waarmee ik ben opgegroeid. Hond was destijds een vuilnisbakje maar ik kwam uit bij de cairn terrier, dus die hebben we gekocht, bij een fokker, uit onwetendheid. Hondje heeft flink gekwakkeld en daardoor heb ik me erg schuldig gevoeld over het feit dat ik hem bij een broodfokker heb gehaald. Maar o mijn god, wat hou ik van mijn hondje. Hij heeft me handenvol geld gekost en grijze haren bezorgd, maar hij is het me allemaal waard, hij is mijn beste vriend, mijn allesje. Cairn terriers zijn best op zichzelf, het zijn geen schoothondjes. Hij ligt graag naast me, niet op me. Ik hou van hem met heel mijn hart. Mijn man wilde laatst wel een puppie erbij die toch wel enthousiast is als de baas thuis komt. Ik ben daarin meegegaan en nu hebben we een kruising boomer/boerenfox. Laten we hem voor het gemak maar boerenfox noemen. Het is een super lief beest, en gezellig om erbij te hebben, maar hij laat ook weten dat hij er is. Wij hebben geen bench en het komt wel voor dat ik beneden kom en mijn haakwerkje uit elkaar ligt, mijn plant opgevreten is en er een hoop zand op de vloer ligt. Het is al met al heel bewerkelijk. Ik krijg er heel wat voor terug, het is een lief beestje, ik heb geen kleine kinderen, maar je moet je er wel bewust van zijn dat het geen konijn of goedvis is. Het is echt een gezinslid, en als je ervoor gaat moet je ervoor gaan voor de komende 16 jaar. Zelf zou ik geen asielhond kiezen, maar dat is ieder voor zich. Goed dat je je er zo in verdiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven