Welke hond past bij mij?

12-06-2018 22:05 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie met mij meedenken?
Ik heb 0 ervaring met honden, ben er soms zelfs bang voor en heb kleine kinderen. Mijn partner wil dolgraag een hond. En ik heb 'ja' gezegd! Mijn partner is sportief en gaat graag rennen en wandelen met de hond. Hij gaat voor een middelgrote hond, liefst een jachthond (is geen must!). Ik wil af en toe wel flink wandelen, maar niet dagelijks. De hond moet vooral erg lief en kindvriendelijk zijn. Iemand een suggestie?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
28-08-2018 12:35
De Chinese Naakthond is, zoals zijn naam al zegt, naakt. Deze erfelijke eigenschap is er specifiek in gefokt en is dan ook een schadelijk raskenmerk. Hypotrichose is geen ernstige aandoening, maar het is wel onnatuurlijk dat deze honden (grotendeels) geen vacht hebben.
Meer
Soms hebben deze honden geen tanden of kiezen of een afwijkend gebit, waardoor ze niet normaal kunnen eten of gevoeliger zijn voor gebitsontstekingen.

En natuurlijk zijn ze gevoelig voor koude. Volgens mij ligt hun oorsprong ook in een warmer klimaat.
Dankje, dat huid invetten en dat met die tanden had ik gelezen hij stamt af van de afrikaanse naakthond maar verder lees ik geen ernstige dingen als in erg doorgefokt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees helaas niets over leeftijdsverwachting en zelf vind ik dat heel belangrijk. Hier staan wel wat dingen erover:
https://www.hondenplaza.nl/rassen/raschinesenkt
Alle reacties Link kopieren
Ja die had ik ook gevonden onder andere, overal zo'n beetje dezelfde info.

Leeftijd zal misschien wel gewoon net als andere kleine hondjes zijn, hopelijk zo'n 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
28-08-2018 12:50
Ja die had ik ook gevonden onder andere, overal zo'n beetje dezelfde info.

Leeftijd zal misschien wel gewoon net als andere kleine hondjes zijn, hopelijk zo'n 15 jaar.
Waar je de hond ook koopt, koop hem bij een goede fokker. Ga vast bij de rasvereniging informeren.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
28-08-2018 13:40
Waar je de hond ook koopt, koop hem bij een goede fokker. Ga vast bij de rasvereniging informeren.
Ik heb al een pup op het oog, wel een eind rijden maar leuke gesprekken al met de fokster.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
28-08-2018 17:50
Ik heb al een pup op het oog, wel een eind rijden maar leuke gesprekken al met de fokster.
Laat haar niet meerdere nestjes hebben en laat de pups in huiselijke sfeer opgeroeid zijn. Anders heb je al snel met broodfokker te maken.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
28-08-2018 18:36
Laat haar niet meerdere nestjes hebben en laat de pups in huiselijke sfeer opgeroeid zijn. Anders heb je al snel met broodfokker te maken.
Nee alleen dit nestje en heel beschermend over haar pups, haar kindjes moeten goed terecht komen.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
28-08-2018 18:42
Nee alleen dit nestje en heel beschermend over haar pups, haar kindjes moeten goed terecht komen.
Dat is een goed teken. Ook als ze jou vragen stelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven