Welke keukenapparatuur?
donderdag 24 december 2015 om 22:51
Ons nieuwe huis krijgt een wat grotere keuken dan ik gewend ben. Er is nisruimte voor inbouwapparaten van 2*90cm oftewel 4 apparaten van 45 cm. Wij denken aan oven, magnetron, stoomoven en koffieapparaat.
Heeft het dan nog voordeel als ik een oven vervang door een combi-oven, en/of de magnetron door een combimagnetron?
Heeft het dan nog voordeel als ik een oven vervang door een combi-oven, en/of de magnetron door een combimagnetron?
donderdag 24 december 2015 om 23:07
Het ligt er aan wat je wil klaarmaken... Ik vond onze combi echt een ramp om in te bakken. Maar voor een pizza opwarmen was hij goed genoeg. Inmiddels hebben wij weer apart een oven en een magnetron en dat bevalt mij stukken beter
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
vrijdag 25 december 2015 om 18:35
quote:aikidoka schreef op 24 december 2015 @ 22:57:
Ik vind de kwaliteit van een heteluchtoven heel veel beter dan van een combi magnetron. Maar een goede combi oven is wellicht ook goed, of goed genoeg voor wat jij wil maken. Maar beter denk ik niet.Maar als ik nou een oven zet naast een magnetron, heeft het in praktijk dan nog zin als één van beiden combi is? Kom ik je met een 45 cm hoog apparaat vaak capaciteit tekort?
Ik vind de kwaliteit van een heteluchtoven heel veel beter dan van een combi magnetron. Maar een goede combi oven is wellicht ook goed, of goed genoeg voor wat jij wil maken. Maar beter denk ik niet.Maar als ik nou een oven zet naast een magnetron, heeft het in praktijk dan nog zin als één van beiden combi is? Kom ik je met een 45 cm hoog apparaat vaak capaciteit tekort?
vrijdag 25 december 2015 om 22:45
Verdiep je vooraf in het schoonmaken van het koffieapparaat want bij sommige merken is dat een heel gedoe en dan ben je dat apparaat snel zat. Ik zou eerder voor een goede heteluchtoven met magnetronfunctie gaan dan een losse magnetron. Let ook op dat je ovens met magnetronfunctie hebt en magnetrons met ovenfunctie. Laatste is leuk voor een pizza of broodjes maar geen echt goede oven om in te bakken. Mijn keuze zou een goede oven, een oven met magnetronfunctie en stoomoven zijn. Koffieapparaat zou ik laten vallen.
zaterdag 26 december 2015 om 08:16
Dank voor alle tips tot dusver! Echt fijn!
Wat me opvalt... Op sommige websites van retailers is het concept "magnetron" duidelijk gescheiden van het concept "oven". Op de websites van enkele producenten is een combimagnetron dan weer een " oven met magnetronfunctie". Er blijkt dan soms een goedkoper model te bestaan dan alleen oven is, losse magnetrons bestaan dan niet meer. Wat de verwarring groter maakt.
Misschien moet ik die één van die 90 cm nissen dan maar niet vullen met een magnetron en een oven van 45 cm elk, maar met een 60 cm combiapparaat (oven met magnetronfunctie zoals kippetje zegt) en een warmhoudlade of zo. Wat zou handiger zijn?
Wat me opvalt... Op sommige websites van retailers is het concept "magnetron" duidelijk gescheiden van het concept "oven". Op de websites van enkele producenten is een combimagnetron dan weer een " oven met magnetronfunctie". Er blijkt dan soms een goedkoper model te bestaan dan alleen oven is, losse magnetrons bestaan dan niet meer. Wat de verwarring groter maakt.
Misschien moet ik die één van die 90 cm nissen dan maar niet vullen met een magnetron en een oven van 45 cm elk, maar met een 60 cm combiapparaat (oven met magnetronfunctie zoals kippetje zegt) en een warmhoudlade of zo. Wat zou handiger zijn?
zaterdag 26 december 2015 om 10:33
Hoe zitten die vier nissen? Twee naast en twee boven elkaar? Dan staan drie apparaten wel vreemd.
Naast elkaar kun je wel een apparaat laten vallen denk ik, staat minder raar.
Of 90cm oven in midden en dan aan de ene kant een magnetron/oven en andere kant stoomoven. Of onder 90cm oven en erboven stoomoven en magnetron, of andersom. Heb je ook geen warmhoudlade nodig want genoeg apparatuur om borden op te warmen. Ik gebruik mijn warmhoudlade regelmatig maar grote schalen moeten in de oven omdat die niet in de lade passen.
Het is dat ik al een grote kast heb maar dit vind ik zo leuk.
wijnkast
Of 90cm oven in midden en dan aan de ene kant een magnetron/oven en andere kant stoomoven. Of onder 90cm oven en erboven stoomoven en magnetron, of andersom. Heb je ook geen warmhoudlade nodig want genoeg apparatuur om borden op te warmen. Ik gebruik mijn warmhoudlade regelmatig maar grote schalen moeten in de oven omdat die niet in de lade passen.
wijnkast
zaterdag 26 december 2015 om 10:40
Toen wij een keuken gingen kopen is ons verteld dat een oven met magnetronfunctie (conbi-oven) beter werkt als oven dan een combimagnetron. Als je het als oven wil gebruiken moet de warmte ook van onder kunnen komen, dus geen draaiplateau geloof ik. In elk geval werkt onze oven met magnetronfunctie inderdaad goed als heteluchtoven. In ons vorige huis hadden we een echte combimagnetron (met zo'n draaischijf dus en geen hitte van onder). Daar duurde alles in de oven twee keer zo lang.
zondag 27 december 2015 om 23:18
quote:kippetje29 schreef op 26 december 2015 @ 10:33:
Hoe zitten die vier nissen? Twee naast en twee boven elkaar? Dan staan drie apparaten wel vreemd.
wijnkast
Het gaat om twee nissen van 90 cm hoog en 60 breed naast elkaar.
Als er ooit een wijnkoelkast komt dan wordt het een grote in de bijkeuken. Aan een kleine wijnkoelkast zouden wij niet veel hebben. Dat ding heeft de ideale temperatuur om wijn te bewaren, maar als er slechts 18 flesseninpassen dan is lang bewaren bij ons niet aan de orde.
wijnkast
Het gaat om twee nissen van 90 cm hoog en 60 breed naast elkaar.
Als er ooit een wijnkoelkast komt dan wordt het een grote in de bijkeuken. Aan een kleine wijnkoelkast zouden wij niet veel hebben. Dat ding heeft de ideale temperatuur om wijn te bewaren, maar als er slechts 18 flesseninpassen dan is lang bewaren bij ons niet aan de orde.
zondag 27 december 2015 om 23:18
quote:sprietgras schreef op 26 december 2015 @ 10:40:
Toen wij een keuken gingen kopen is ons verteld dat een oven met magnetronfunctie (conbi-oven) beter werkt als oven dan een combimagnetron. Als je het als oven wil gebruiken moet de warmte ook van onder kunnen komen, dus geen draaiplateau geloof ik. In elk geval werkt onze oven met magnetronfunctie inderdaad goed als heteluchtoven. In ons vorige huis hadden we een echte combimagnetron (met zo'n draaischijf dus en geen hitte van onder). Daar duurde alles in de oven twee keer zo lang.Dus dan kan ik beter eentje met draaischijf en eentje zonder nemen?
Toen wij een keuken gingen kopen is ons verteld dat een oven met magnetronfunctie (conbi-oven) beter werkt als oven dan een combimagnetron. Als je het als oven wil gebruiken moet de warmte ook van onder kunnen komen, dus geen draaiplateau geloof ik. In elk geval werkt onze oven met magnetronfunctie inderdaad goed als heteluchtoven. In ons vorige huis hadden we een echte combimagnetron (met zo'n draaischijf dus en geen hitte van onder). Daar duurde alles in de oven twee keer zo lang.Dus dan kan ik beter eentje met draaischijf en eentje zonder nemen?
zondag 27 december 2015 om 23:38
Neem geen combi-apparaten als je de ruimte hebt. Losse apparaten die 1 ding doen, doen dat veel beter dan combi-dingen. Bovendien is het in de praktijk veel handiger als je een losse oven en magnetron hebt. Je kunt dan terwijl je een ovengerecht aan het maken bent, de magnetron gebruiken om iets te ontdooien of op te warmen.