Welke kleur muur?

08-03-2014 11:01 43 berichten
We hebben onze woonkamer opgeknapt met een nieuwe vloer, zithoek, eethoek, gordijnen en drie van de vier wanden gewit.

Nu zit ik steeds tegen die ene wand aan te kijken die nog in de oude tint is geverfd, namelijk een soort donkervanille. Hele warme kleur, terwijl de rest van de kamer ingericht is met wit, zachtgrijs, taupe.

De onderkant van de trap steekt ook een stuk de kamer in en die is in een matchende tint glanzend geverfd. Die moet dus ook mee.

Ik wil er zo graag een andere kleur op die een beetje matcht met de rest. Aan de ene kant een knalkleur, aan de andere kant ben ik daar een beetje bang voor. Misschien verveelt het snel, is het toch te fel.

Ik denk daarom zelf aan taupe of middengrijs, hoewel ik dus zeegroen ook heel mooi vindt.

Wie heeft advies?
Alle reacties Link kopieren
Lichtroze! Staat heel mooi met grijs, ik heb thuis een lichtroze muur, 1,5 muur eigenlijk en de rest is wit. Daarnaast heb ik lichtgrijze matte tegels op de vloer. Staat heel leuk en ik krijg er altijd leuke reacties op.

Je moet wel lichtroze met een oranje tint nemen in plaats van een blauwe tint. Staat warmer.
Nee, roze krijg ik er hier niet in, dat vindt mijn man niet mooi.
En ik zoek overigens een koele tint, geen warme. Er zit nu een warme tint op en dat staat toch niet mooi bij de rest.
Wij hebben Histor One soft opal gedaan op een muur, vind 't heel mooi.

Hiervoor hadden wij ook een soort warme vanille kleur, zo blij nu met deze koelere tinten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
olijfgroen?
There is no always forever...just this...
Geel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Gatti schreef op 08 maart 2014 @ 11:11:

Wij hebben Histor One soft opal gedaan op een muur, vind 't heel mooi.

Hiervoor hadden wij ook een soort warme vanille kleur, zo blij nu met deze koelere tinten.Die is mooi!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oeh, dat geel is wel het toppunt van knal! Niet heel rustgevend.
Groen

Ja, groen vind ik mooi, net als zeegroen en paars.

Wat zouden jullie doen met het stuk van de trap? Wit maken of in een matchende kleur doen?
quote:riannerianne schreef op 08 maart 2014 @ 11:12:

[...]

Die is mooi!

Vond ik ook. Wij hebben wel de andere 3 muren niet helemaal wit maar opaal wit, hele lichte grijs/blauwige ondertoon.

Achteraf mocht die ene muur misschien nog wel donkerder van ons, clear opaal. Maar nu al helemaal blij ermee.

Wij hebben een hoog (wit) plafond met lijst. Steekt mooi af.
Trap zou ik wit doen.
Trap wit is wel praktisch, aangezien ik de gang en overloop ook nog moet doen (staat op het lijstje) en dan kan ik dezelfde verf gebruiken.

Dan ga ik eens staaltjes halen en overleggen met man.
Ik heb een keer een halve (onderste helft) kroeg taupe geverfd, rest was zwart, wit en grijs.

Het is dat mijn schoonvader me laat wachten, anders was de langste muur hier in huis ook al taupe geweest maar hij had als tip eerst te wachten tot we een nieuwe bankenset gekocht hebben... Dan kunnen we altijd nog.

Eerst wilde ik mosgroen, maar dat matcht echt niet met de rest... Misschien toch maar een slaapkamer omtoveren haha
Adem in, adem uit
Als je de muur nu bijpassend maakt dan wordt je kamer toch enorm flets?

Ik zou de trap neutraal maken want dat is een rotklus, en de muur gewoon laten knallen want het verven van één muurtje is, als het toch verveelt of te fel is, gewoon heel goed te doen.
En de trap wit verven en één muur een mooi behang met print, al dan niet in een knalkleur?

Ik heb alle wanden wit en ééntje met Eiffinger behang. Uit de zwart-wit serie, die met barokprint.
Ik zou denk ik voor een turquoise muur en trap gaan, of cyaan. Knal, maar wel een blauwtint, waardoor het relatief rustig oogt.
petrol
https://www.scrapbookzolder.nl/images/Petrol%20Blue.png
Ik zou voor een blauwtint kiezen. Petrol -achting of iets lichter en dan wat petrolkleurige accessoires kopen. Ik heb dat zelf ook, gecombineerd met veel wit en lichtgrijs, ben er erg blij mee. Ik heb verf van de flexa, wilde de naam voor je opzoeken maar ze werken met cijfer/lettercombinaties...ik heb verf uit de staal 127L, mocht je er iets aan hebben haha.
Ik spreek toch geen Chinees?!
http://flexacolor.noprotocol.nl/projects/view/132

Wij hebben kleur bosbes van flexa. Is paars met een grijze gloed erg mooi. Dit hebben wij in combinatie met twee licht grijze muren.
Wij hebben 1 wand heel diep donkerpaars gemaakt. Ik schrok eerlijk gezegd een beetje toen we het er op smeerde omdat het echt wel heul donker is. Maar het wordt verder omgeven door witte wanden en het is geen groot oppervlak. Voordeel van sausen (vind ik) is dat je er zo een andere kleur over heen smeert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven