Welke kleur muurverf zou dit zijn en advies gevraagd.

27-03-2023 21:43 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag een andere kleur in mijn slaapkamer maar ik twijfel enorm. Ik vind de kleur groen op deze foto https://gyazo.com/7d43d971569cadace737b1c70ccd5949 echt prachtig maar ik heb geen idee welke kleur dit is. Ik kwam de afbeelding ergens tegen. Ik zie wel groene kleuren maar die hebben vaak net een andere hue/tint.

Mijn slaapkamer is op het noorden, ondanks een raam van 3 bij 1.5 meter is het een vrij donkere kamer. Zou deze kleur er dan niet helemaal een donker hol van maken? Maar ik vind 'm zo mooi.

Ik twijfel dus enorm. Advies is erg welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
27-03-2023 22:18
Ik lig er alleen als ik ga slapen of als ik ziek ben. Daar hoef ik het niet om te doen. Maar ik ben dan wel zo'n doos dat ik graag wil dat het mijn smaak is. De muurverf die er nu op zit is van de vorige bewoners, zij hadden het net gedaan voordat we hier 6 jaar geleden kwamen wonen. Het is niet lelijk maar niet mijn smaak. Het is 2 muren taupe en 2 beige (geen mooi beige). Ik wil gewoon alles 1 kleur. Omdat de verhuizing al duur genoeg was heb ik het gelaten, je moet keuzes maken immers maar het begint me nu steeds meer te storen.
..
humanista wijzigde dit bericht op 08-11-2023 18:09
23.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is ficusgroen met ietsje olijfkleur erdoor. Gewoon een heleboel ficussen neerzetten en je bent klaar! ;-D
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
http://nl.tacolor.com/hex/40664e/

Met de hex kleurcode kan je hem laten mengen bij de verfhandel of bouwmarkt en dan doe je er ietsje olijfkleur door om de kleur te krijgen van je foto. Olijf staat overigens niet in elk huis.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Maria1905 schreef:
28-03-2023 07:18
Ik had er een reactie bij gezet, maar die is spontaan verdwenen.. Het klinkt echt prachtig, jouw kamer! Als ik TO was zou ik het gewoon doen. Groen is een warme kleur. Als het donker oogt zet je een gezellig lampje bij..
Als je nog geen 200 posts hebt, kun je een post met een plaatje niet quoten.
( Je kunt zelf ook geen plaatjes plakken).
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben Histor S 5010 G50H
Volgens mij is dat de kleur die jij bedoelt. Krijg er veel complimenten over. Vind het een rustige kleur maar ook prachtig.
Voor de slaapkamer zou ik aanraden ook het plafond mee te schilderen. Dat geeft meer luxe en meer rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
27-03-2023 23:26
Hier een groene slaapkamer op het zuid-oosten. Alleen in de ochtend is er zonlicht, vanaf een uur of 1 gaat de zon over het huis en wordt de kamer “donker”. Wij hebben een art deco kamer met 2 soorten behang met diverse tinten groen. Op 2 muren dus behang en de overige 2 muren in een gelige zandkleur die terug komt in 1 van de 2 behangsoorten. We hebben het plafond mee geschilderd in die gelige kleur. Man dacht dat het heel laag aan zou voelen, heel bedompt. Maar dat is niet zo. Het is juist heel mooi geworden, beter dan een wit plafond. Hier is het dus goed bevallen! Ik zou het gewoon doen :) onze groene kleur is nog iets donkerder. 1 Van de soorten behang is dit :

Afbeelding

Ik wilde eerst de overige muren ook groen doen, maar denk dat dat wel echt te donker zou worden. Ons bed is ook groen, velvet. De gordijnen zijn van dezelfde stof.
Klinkt fantastisch :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is iets donkerder dan het groen bij ons (uit de painting the past serie, cottage green). Op de slaapkamer gecombineerd met wit, in de woonkamer gecombineerd met wit en een zwarte muur.

Ik zou zelf niet gauw álle muren donker verven, maar goed, het is jouw huis.
Voordeel van groen is dat je er bijna alle kleuren bij kunt combineren. Wij hebben op de slaapkamer dezelfde kleur groene gordijnen en lichtgroene dekbedovertrekken, in de woonkamer is het gecombineerd met diverse bruin- en kopertinten. In de keuken (open) hebben we het zwart dan weer doorgetrokken.

Maar ik houd van bloemen en of ik er nou knalgele zonnebloemen neerzet, lichtroze roosjes of een bonte, gemengde bos, het staat allemaal prachtig. Wat dat betreft is groen haast net zo makkelijk als wit.

Slaapkamer op het oosten, woonkamer zuiden met twee grote tuindeuren, dus wel heel veel licht.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maria1905 schreef:
28-03-2023 07:18
Ik had er een reactie bij gezet, maar die is spontaan verdwenen.. Het klinkt echt prachtig, jouw kamer! Als ik TO was zou ik het gewoon doen. Groen is een warme kleur. Als het donker oogt zet je een gezellig lampje bij..
Dat forum werkt ook zo lekker hè :mrgreen:
Dank je! Ik ben ook echt heel blij met onze slaapkamer. Het is precies zo geworden als ik in mijn hoofd had. Vond de 2 soorten behang met beide een vrij druk motief wel spannend. Maar ook dat is mooi uitgevallen samen. Dat het wat donker is vind ik geen probleem. Ik slaap voornamelijk op onze kamer, hij is ook niet heel groot. Het straalt nu een luxe hotelkamer uit vind ik, prettige sfeer!
irregular_choice wijzigde dit bericht op 28-03-2023 21:05
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Donkere slaapkamers zijn heerlijk rustgevend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ziet er mooi uit Irregular! Heel luxe.

Ikzelf heb gewoon teveel planten voor een donkergroene wand. Die vallen dan weg, verdwijnen in de wand. Eigenlijk zou wit het mooiste staan bij plantengroen, maar ik vind wit wat minder gezellig staan op de wand. Maar eigenlijk zou ik ook wel een ander muurkleurtje willen. Schuif het voorlopig op de lange baan. :)
tv-icoon wijzigde dit bericht op 28-03-2023 10:32
2.68% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
@Irre, prachtig behang! Wat ik laatst zag bij vtwonen, is dat ze de airco gewoon meebehangen hebben :) misschien ook een tip voor jullie?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit idee met airco en behang dus: Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-03-2023 10:32
@Irre, prachtig behang! Wat ik laatst zag bij vtwonen, is dat ze de airco gewoon meebehangen hebben :) misschien ook een tip voor jullie?
Dank je!
Heb ik aan zitten denken, maar betwijfel of dat mooi wordt en goed blijft zitten. En als we dan wat anders willen, moet het er ook af. Ach, ik vind het niet heel storend. Maar meer opties qua kleuren zou leuk zijn bij die dingen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-03-2023 10:43
Dank je!
Heb ik aan zitten denken, maar betwijfel of dat mooi wordt en goed blijft zitten. En als we dan wat anders willen, moet het er ook af. Ach, ik vind het niet heel storend. Maar meer opties qua kleuren zou leuk zijn bij die dingen :mrgreen:
Behang trek je er op zich makkelijk weer af :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-03-2023 10:34
Dit idee met airco en behang dus: Afbeelding
Ik vind die meebehangen airco juist erg lelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
28-03-2023 07:50
Als je nog geen 200 posts hebt, kun je een post met een plaatje niet quoten.
( Je kunt zelf ook geen plaatjes plakken).
Ow is het dat.. Ik dacht al dat het gebeurde als ik per ongeluk een iPhone emoticon in een bericht zette.. Maar dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-03-2023 08:50
Dat forum werkt ook zo lekker hè :mrgreen:
Dank je! Ik ben ook echt heel blij met onze slaapkamer. Het is precies zo geworden als ik in mijn hoofd had. Vond de 2 soorten behang met beide een vrij druk motief wel spannend. Maar ook dat is mooi uitgevallen samen. Dat het wat donker is vind ik geen probleem. Ik slaap voornamelijk op onze kamer, hij is ook niet heel groot. Het straalt nu een luxe hotelkamer uit vind ik, prettige sfeer.

Ach, ik post gewoon wat foto’s :) niet quoten aub, haal ze later weer weg. De muur waar ik met mijn rug naartoe sta is dus ook dat gelige. En ik moet het beddengoed strijken voortaan zie ik :$
Ik had ook graag nog een groene airco gehad, maar die hebben ze niet…


Naast het bed staan deze als nachtkastjes :
Prachtig 😍😍. Wij hebben kleine slaapkamer.. toen we huis kochten hebben we 2 muren rood en 2 muren paars gedaan met goud accenten en Indiase sari’s in dezelfde tinten als gordijnen. Uiteindelijk hebben we na 10 jaar alles wit geschilderd. Geen mug te zien.. en het kwam op ons af omdat het een kleine kamer is.
krulliebollie73 wijzigde dit bericht op 28-03-2023 18:49
9.21% gewijzigd
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt kreukelig beddengoed ook nat sprayen met een plantenspuit en daarna met de hand glad strijken. Dat doe ik altijd. Maar ik heb dan ook een hekel aan 'echt' strijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Krulliebollie73 schreef:
28-03-2023 10:47
Prachtig 😍😍. Wij hebben kleine slaapkamer.. toen we huis kochten hebben we 2 muren rood en 2 muren paars gedaan met goud accenten en Indiase sari’s in dezelfde tinten als gordijnen. Uiteindelijk hebben we na 10 jaar alles wit geschilderd. Geen mug te zien.. en het kwam op ons af omdat het een kleine kamer is.
Dank je! Die muggen is wel een nadeel ja, als die op het behang zitten ben je hem kwijt :rofl: onze kamer was juist wit, met lelijk laminaat en een rood rolgordijn. Was nog van de vorige bewoners. Ik wilde er echt iets moois van maken nu. En vloerbedekking! Lekker zacht :)

Ps : zou je de foto’s uit je quote willen halen? Ik wil ze later verwijderen ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-03-2023 08:50
Dat forum werkt ook zo lekker hè :mrgreen:
Dank je! Ik ben ook echt heel blij met onze slaapkamer. Het is precies zo geworden als ik in mijn hoofd had. Vond de 2 soorten behang met beide een vrij druk motief wel spannend. Maar ook dat is mooi uitgevallen samen. Dat het wat donker is vind ik geen probleem. Ik slaap voornamelijk op onze kamer, hij is ook niet heel groot. Het straalt nu een luxe hotelkamer uit vind ik, prettige sfeer.

Ach, ik post gewoon wat foto’s :) niet quoten aub, haal ze later weer weg. De muur waar ik met mijn rug naartoe sta is dus ook dat gelige. En ik moet het beddengoed strijken voortaan zie ik :$
Ik had ook graag nog een groene airco gehad, maar die hebben ze niet…

Jeetje joh, ik zou dit zelf echt nooit zo bedacht hebben, of gedurfd maar het geheel werkt wel.. Echt heel mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceylon schreef:
28-03-2023 08:21
Hij is iets donkerder dan het groen bij ons (uit de painting the past serie, cottage green). Op de slaapkamer gecombineerd met wit, in de woonkamer gecombineerd met wit en een zwarte muur.

Ik zou zelf niet gauw álle muren donker verven, maar goed, het is jouw huis.
Voordeel van groen is dat je er bijna alle kleuren bij kunt combineren. Wij hebben op de slaapkamer dezelfde kleur groene gordijnen en lichtgroene dekbedovertrekken, in de woonkamer is het gecombineerd met diverse bruin- en kopertinten. In de keuken (open) hebben we het zwart dan weer doorgetrokken.

Maar ik houd van bloemen en of ik er nou knalgele zonnebloemen neerzet, lichtroze roosjes of een bonte, gemengde bos, het staat allemaal prachtig. Wat dat betreft is groen haast net zo makkelijk als wit.

Slaapkamer op het oosten, woonkamer zuiden met twee grote tuindeuren, dus wel heel veel licht.
Ik snap je punt hoor, maar ik weet niet wat het is, een soort ocd denk ik, maar telkens als ik een accentmuur zie dan denk ik, nee, zou op alle muren moeten. Ik heb het in een vorige slaapkamer ook gehad, ik had nogal druk behang maar zo mooi. Iedereen zei, oh, dat moet je absoluut niet op elke muur doen hoor! maar ja, dan klopt het niet in mijn hoofd :mrgreen: Dus op elke muur, was erg druk maar voor mij juist rustig. Misschien ben ik raar :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Maakt toch niet uit? Als je het echt niks vindt is het zo weer overgeschilderd. Ik houd wel van groen, het kleurt heel mooi met vrijwel alle andere kleuren.

Kun je qua dekens, kussens enzovoorts echt alle kanten op.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-03-2023 11:27
Dank je! Die muggen is wel een nadeel ja, als die op het behang zitten ben je hem kwijt :rofl: onze kamer was juist wit, met lelijk laminaat en een rood rolgordijn. Was nog van de vorige bewoners. Ik wilde er echt iets moois van maken nu. En vloerbedekking! Lekker zacht :)

Ps : zou je de foto’s uit je quote willen halen? Ik wil ze later verwijderen ivm herkenbaarheid.
Done!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben Volkswagen Avocado Green op de muren, en donker, ach ja, voordeel is dat je die dode muggen ook niet zo goed ziet :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
28-03-2023 14:48
Jeetje joh, ik zou dit zelf echt nooit zo bedacht hebben, of gedurfd maar het geheel werkt wel.. Echt heel mooi!
Dank je! Ik vond het zelf ook wel heel spannend. Die 2 muren met verschillend behang zo naast elkaar. Ze kwamen wel uit dezelfde collectie, dus qua kleur wist ik wel dat het overeen kwam. Maar ik was wel bang dat het te druk zou worden. Toen ik de eerste banen er op had, was dat wel meteen weg en vond ik het heel tof :) het plafond mee schilderen heb ik erg over getwijfeld. Had het er met mijn moeder over en die zei “gewoon doen”, dus dat advies maar opgevolgd. Je ziet het ook vaak in die woonprogramma’a tegenwoordig. En een wit plafond had er gewoon echt niet bij gepast. Ik vond het ook wel gedurfd van mezelf haha! Had een look voor ogen en die is wel erg goed gelukt. Alleen de ladekast had ik meer art deco gewild, maar dat was niet te vinden. Heb 3 keer een kast geleverd gekregen via een bepaalde site en 3 keer was hij stuk. Toen was ik er klaar mee, dus Ikea bezocht, nieuwe knoppen er op en behang onder de glasplaat bovenop. Goed gepimpt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven