Welke kleur muurverf zou dit zijn en advies gevraagd.

27-03-2023 21:43 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag een andere kleur in mijn slaapkamer maar ik twijfel enorm. Ik vind de kleur groen op deze foto https://gyazo.com/7d43d971569cadace737b1c70ccd5949 echt prachtig maar ik heb geen idee welke kleur dit is. Ik kwam de afbeelding ergens tegen. Ik zie wel groene kleuren maar die hebben vaak net een andere hue/tint.

Mijn slaapkamer is op het noorden, ondanks een raam van 3 bij 1.5 meter is het een vrij donkere kamer. Zou deze kleur er dan niet helemaal een donker hol van maken? Maar ik vind 'm zo mooi.

Ik twijfel dus enorm. Advies is erg welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
28-03-2023 10:31
Ziet er mooi uit Irregular! Heel luxe.

Ikzelf heb gewoon teveel planten voor een donkergroene wand. Die vallen dan weg, verdwijnen in de wand. Eigenlijk zou wit het mooiste staan bij plantengroen, maar ik vind wit wat minder gezellig staan op de wand. Maar eigenlijk zou ik ook wel een ander muurkleurtje willen. Schuif het voorlopig op de lange baan. :)
Oudroze is mooi met planten ervoor. Of okergeel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
28-03-2023 14:51
Ik snap je punt hoor, maar ik weet niet wat het is, een soort ocd denk ik, maar telkens als ik een accentmuur zie dan denk ik, nee, zou op alle muren moeten. Ik heb het in een vorige slaapkamer ook gehad, ik had nogal druk behang maar zo mooi. Iedereen zei, oh, dat moet je absoluut niet op elke muur doen hoor! maar ja, dan klopt het niet in mijn hoofd :mrgreen: Dus op elke muur, was erg druk maar voor mij juist rustig. Misschien ben ik raar :mrgreen:
Nee hoor, ik kan ook niet tegen witte muren met een accentkleur.

Ik vind juist alle muren dezelfde kleur heel ruimtelijk en ook zelfs licht ogen. Ik heb alle muren in mijn kamer in behoorlijk donkergrijs en en plafond en alle houtwerk echt wit, en dat staat zo mooi en licht en luxe. Ik heb ook altijd effen grijs beddengoed op een wit bed met witte nachtkastjes en witte grote lijsten met zwart-wit foto's aan de muur en het is net een hotelkamer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een mooie warme groentint (zit wat geel in) dus op zich heel geschikt voor noordelijke kamers lijkt me. Dan houdt het het een beetje warm.

Hij lijkt wat op Jewel Beetle van Little Greene, al lijkt die iets intenser van kleur: https://www.littlegreene.eu/jewel-beetle

Ik hou zelf niet van groen in de slaapkamer, maar wel erg van donkere kleuren. Heerlijk als het zo'n fijn coconnetje wordt. Als je op Pinterest op 'dark bedroom' zoekt, vind je vast allerlei voorbeelden van hoe zo'n donkerkleurige kamer uitpakt. Ik zou wel alle wanden in die kleur doen dan. Of de overige drie in een bijpassende tint.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
28-03-2023 10:31
Ziet er mooi uit Irregular! Heel luxe.

Ikzelf heb gewoon teveel planten voor een donkergroene wand. Die vallen dan weg, verdwijnen in de wand. Eigenlijk zou wit het mooiste staan bij plantengroen, maar ik vind wit wat minder gezellig staan op de wand. Maar eigenlijk zou ik ook wel een ander muurkleurtje willen. Schuif het voorlopig op de lange baan. :)
Ik heb donkergroen en lichtgroen, de planten staan en hangen bij de lichtgroene wand. Zo wordt het juist een prachtig geheel.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alle verschillende muurverven die jullie genoemd hebben opgeschreven. Morgen hiermee naar een verfzaak. Ben heel benieuwd :mrgreen: Dankjulliewel allemaal.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven