welke kleur op de muren... iemand misschien tips?

12-09-2010 12:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben net de sleutel gekregen van ons nieuw huis, nieuwbouwhuis.

Alles is besteld, mooie witte keuken, met zwart graniet blad, grijsbruine laminaat. En grijsbruin bankstel, en verder witte eettafel met licht kleur stoelen ( grijs gemeleerd) witte hoogglans salontafel en witte hoogglans zwevend tv dressoir.

Het is een doorzonwoning met dus een open keuken. 1 muur is ruim 12 meter lang... en andere muur is met een trapkast maar ook nog wel 8 meter lang..

Nu ben ik op zoek naar een mooie kleur grijs op de muren, en pff wat vind ik dat moeilijk... witte muren maakt alles zo kil. En we hebben al wat kleuren bij de muur gehouden, ook bij avondlicht en dan wordt t al gauw zo donker of echt zo'n betonlook kleur... greize vind ik weer meer naar bruinachtig gaan, en vind ik een minder stoere kleur.. pff wat een verhaal, maar ik hoop dat jullie misschien tips hebben?

De keukenkastjes zijn dus wit met een zwart blad... en de muur van de keuken loopt gelijk door met de huiskamer... we willen denk ik voor alles 1 kleur gebruiken om t wat rustig te houden.
auberginepaars!

Heb ik twee weken terug gedaan, ziet er geweldig uit
Leverkleur?
Olijfgroen, maar dan een slag lichter.
Ik heb op mijn lange muur melkchocoladebruin, vind het erg mooi staan.

Heb bruin, zwart en wit in mijn inrichting.
Een groentint.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Jorina schreef op 12 september 2010 @ 12:57:

Olijfgroen, maar dan een slag lichter.dacht ik ook, een lichtgroene stevige tint
IJsblauw, dat heb ik nu in mijn woonkamer en dat is geweldig. Niet zo zoet als lichtblauw en niet zo somber als grijs.
quote:dangeensuus schreef op 12 september 2010 @ 12:55:

auberginepaars!

Heb ik twee weken terug gedaan, ziet er geweldig uit

Jaaaaa dat staat volgens mij heel mooi bij de grijs/zwart tinten.

Als je de muur ook nog in een grijstint doet wordt het misschien weer wat te grijs bij elkaar.
een groentint hebben we ook in gedachten gehad, maar we willen de basis toch een beetje t zelfde houden, we hebben taupe, wit , en keuken wit met zwart blad. we denken zelf aan lichtgrijze muren, zodat de witte tafel en dressoir mooi uitkomt

en wat kandelaars etc...daarnaast wil ik met bv wat kussens en kaarsen werken met een kleur zoals paars/lila..

maar er zijn zoveel grijstinten.... dacht misschien heeft 1 van jullie ook een grijstint op de muur, met foto, of nr van verf....

tis en blijft natuurlijk erg persoonlijk....
Als je het niet mooi vindt, dan schilder je het toch in een middag weer over?
Abrikooskleur, dit is eigenlijk roomwit met een heel klein beetje rosig/oranje teintje. Kan het niet goed uitleggen. Gamma heeft het in van die grote witte emmers (gewoon latex dus). Ik heb dit op de muren en vind dit erg warm staan bij grijs, bruin en wit. Juist omdat dit een zachte, lichte kleur is.
Wij hebben ook auberginepaars, heel mooi!
Olijgroenig of Paars
En een kleur als " leguaan " ?

http://www.histor.nl/over-kleur/kleurenpalet
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die kleur die BGB zegt is erg mooi denk ik zo en kan je ook gewoon andere kleur accesoires bij doen.

Betongroen of iets denk ik zo, de naam is Leguaan igg, de link werkt niet helemaal nml.
Ik zou juist 1 muur laten knallen,en dan die kleur terug halen in accesoires als kussentjes en kaarsen enzo.

Heb hier alles verschillende bruintinten en ecru(heel rustig dus) en als accentkleur fuchsia rose op 1muur...en in mijn accesoires.
Ik gooi 'm er nog maar een keertje in: verf van Farrow and Ball en dan de kleur mouse's back grey of blue ground

Is krijtverf, zoooooooooo mooi

Edit: de link F&B
Ik heb een giga woonkame met veel (witte) muren en dat vond ik zo akelig dat ik een aantal muren Oester heb geverfd, van VT Wonen. Dat is eigenlijk een hele moeilijke kleur om uit te leggen. Dat was precies wat ik wilde, ik wilde niet perse paars of bruin daar ben je zo op uitgekeken.

Het is een soort lever kleur....soort van hehe..je moet t zien dus. Hele rustgevende warme zachte kleur. En de een zegt paarsachtig, de ander zegt cappucino kleur...!! Ben er erg blij mee.

En wij hebben ook veel wit en zwart in huis, past er perfect bij.
die krijtverf vinden we idd heel mooi, kijk nu ook naar de kleuren van paint of the past, en flexa pure... met farrow and ball ben ik nog niet bekend, dus ga even kijken naar die kleur, bedankt tuffers!

t klinkt heel makkelijk dat als t niet bevalt t nog een keer over te doen, maar het zijn geen kleine muurtjes... en de verf waar ik naar kijk is van goede kwaliteit maar ook erg duur.... dus dan maar even iets langer zoeken en twijfelen....dat t dan goed is dan dat ik t weer overnieuw moet doen

Een knalmuur ziet mijn vriend absoluut niet zitten,..;-)

wel fijn deze tips hier hoor, dank jullie wel!
vt wonen heeft idd ook mooie kleuren ..... pfff zoveel keus dat er is he, dacht dat we t moeilijkste gehad hadden, met keuken uitzoeken,raamdeco, en badkamertegels...... dacht die kleur op de muur zoeken we wel "ff "uit..... al is t natuurlijk superleuk om alles na eigen wens en smaak in te richten.
Verschillende kleuren terracotta. Van rood tot zandkleur.

Of paars met mintgroen (en hier een daar een goudkleurig accent); gezien bij een vriendin uit India.

Als je 1 muur donkerder maakt, dan krijg je ook meer lijn / diepte in de kamer. Beneden heb ik op aanraden van een binnenhuis-architect de lange muur (ook zo'n 12 m.) een stevige kleur gegeven. De rest bleef wit. Maar die kleur straalt toch op de rest af. En daardoor heb ik nu in die hele ruimte een warm effect.

Creme-kleur doet het ook vaak wel leuk.

Maar je moet gewoon durven. En veel kijken bij andere mensen; met name die uit warme buitenlanden ten oosten. Die durven vaak meer (en wit staat daar veelal voor de dood, zoals hier zwart). Vanaf die papiertjes kan je toch vaak maar slecht inschatten hoe het gaat worden op een groot vlak.
Lei van de VT wonen collectie!

Ik heb een hoogglans witte keuken met zwart granieten aanrechtblad, rvs en een muur in deze kleur.

We hebben ook een hele lange muur in deze kleur met witte meubels,
Het Viva forum is papaja.
Painting the past is prachtig. Hebben wij ook.. in woonkamer en slaapkamer. F&B hebben iets meer keuze.

In de nieuwste adiadne at home staat een mooie foto van een blauwe kleur krijtverf. Erg mooi ook.

Zelf hou ik meer van 'naturel' en wij hebben 'stone' beneden en 'linnen' in de slaapkamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven