Welke kleur op de muur in de woonkamer?

09-08-2018 19:34 36 berichten
Beste dames,

Ik ben op zoek naar een mooie, redelijk donkere kleur om de onderste helft van een van de muren in de woonkamer te schilderen. De woonkamer ligt op het zuiden en de meeste muren zijn wit. Op de muur tegenover de muur die ik wil schilderen zit al een kleur: Early dew van Flexa creations. Ik vind de afbeeldingen op internet vrij grijs overkomen, terwijl hij hier in huis vrij lichtgroen is.

Ik ben op zoek naar een kleur die past bij Early dew: wie kan mij helpen?
Samenvattend, de volgende kleuren zijn genoemd:
- Donker grijsblauw
- Donker denimblauw
- Wijnrood
- Donkergrijs
- Donkergroen
- Okergeel
- Lichtroze

Ik had gehoopt dat de keuze makkelijker zou worden, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe moeilijker de keuze wordt :rolling:
@Tickel: die kleur komt dichtbij de kleur die ik in de slaapkamer heb :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook pro lichtroze, houdt de woonkamer mooi licht.
Zit ook in zelfde kleurenpallet als early dew, dus gaat zeker mooi staan!
Donkergroen of lichte roest of zacht oker of petrol blue?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 00:29
12.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft haar slaapkamer in early dew met poederroze als accentkleur. Past heel mooi bij elkaar. Lichtgrijs is er ook mooi bij, of antraciet.
Blauwtinten lijken me minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb early dew (hier ook eerder groen dan grijs) gecombineerd met Heart Wood. Vind het zelf een hele mooie kleur. Oud roze vind ik overigens ook erg mooi.

Afbeelding
karin6789 schreef:
09-08-2018 20:37
Okergeel.
dit
-Red- schreef:
09-08-2018 22:20
Mijn dochter heeft haar slaapkamer in early dew met poederroze als accentkleur. Past heel mooi bij elkaar. Lichtgrijs is er ook mooi bij, of antraciet.
Blauwtinten lijken me minder mooi.
Poederroze lijkt me ook mooi idd.
Alle reacties Link kopieren
Fast_89 schreef:
09-08-2018 20:25
Ik vind industrial grey van flexa ook een hele mooie kleur, grijs maar niet te koel. Ik ben alleen bang dat het niet echt matcht met mijn bank en stoelen, want die zijn ook donkergrijs.
Komt de bank /stoelen bij de grijze muur of juist niet ? Als de bank ervoor komt denk ik ook dat het minder mooi is. Staat hij juist aan de early dew kant dan wel ( omgooien een optie ?)
love2dance schreef:
10-08-2018 09:33
Komt de bank /stoelen bij de grijze muur of juist niet ? Als de bank ervoor komt denk ik ook dat het minder mooi is. Staat hij juist aan de early dew kant dan wel ( omgooien een optie ?)
De grijze bank komt niet tegen die muur die ik wil gaan schilderen aan te staan, maar staat er een meter voor. Omgooien is niet echt een optie vanwege de aansluiting van de tv.
Alle reacties Link kopieren
Fast_89 schreef:
10-08-2018 09:45
De grijze bank komt niet tegen die muur die ik wil gaan schilderen aan te staan, maar staat er een meter voor. Omgooien is niet echt een optie vanwege de aansluiting van de tv.


Grijs steekt prachtig af tegen okergeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven