Welke kleurencombi is het leukst?

04-04-2010 17:43 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ons ultrasteriele appartement moet geschilderd worden. Momenteel zijn alle muren dus wit, maar we willen wat kleur zodat het meer warmte uitstraalt. De vloer is eiken, de meubels hebben zandkleur, ecru, wit en lichtbruin. Ik heb nu een paar kleurencombi's gevonden, maar kan niet echt kiezen. Welke vinden jullie mooi en waarom?

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3
Cum non tum age
Nummer 4 vind ik erg mooi, mooier dan de terracotta tinten.

Kijk ook eens bij www.flamantpaint.com Hun verf is erg duur, maar wel geschikt om ideeën op te doen.
Nummer 4 verreweg het mooist, zeker in combinatie met wat je noemde.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hee Noa, tijd niet gezien! Hoe is het? Leuk gehad daaronder?

Ik was zelf ook "voor" 3, tot ik 4 zag, dat vind ik de mooiste.
En nog een:

Nummer 5
Cum non tum age
Ik ga met Iris1969 mee! Ik zou ook voor ijsblauw gaan, dat is de kleur die direct in mij opkwam toen ik las welke kleuren je al heb.

De nummers kan ik niet openen via mijn mobieltje dus daar kan ik niets over zeggen....
quote:Ann Liv schreef op 04 april 2010 @ 18:54:

[...]

Mijn tip: pak een kleur waarvan je denkt dat 'ie te licht is en niet blauw genoeg, eenmaal op je muur komt het blauwe effect meestal sterker over. Ik dacht een witnuance met roze zweem te hebben gekozen, maar mijn slaapkamermuren zijn nu toch echt best roze. Gelukkig wel mooi trouwens. Wat leuk, die tip gaf de verfwinkel mij ook!. Het schijnt inderdaad heftiger op de muren te zijn dan je in eerste instantie denkt. Ik ga nu dan ook voor een bijna wit met een vleugje ijsblauw erin.
Nee, blijft 4.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En nog een:

Nummer 6
Cum non tum age
Ja, vijf is ook mooi. Maar vier vind ik dan net wat origineler, wat persoonlijker.
6 is ook heel mooi!
Tja, en zes vind ik net zo mooi als vier. Maar ik zou dan zelf voor vier gaan, een vriendin van me heeft al zo'n kleur als zes namelijk. Maar dat argument gaat bij jou waarschijnlijk niet op
quote:delphicat schreef op 04 april 2010 @ 19:00:

Hee Noa, tijd niet gezien! Hoe is het? Leuk gehad daaronder?

Ik was zelf ook "voor" 3, tot ik 4 zag, dat vind ik de mooiste.Hoii, ja was leuk. Hoe is het met jou? Ben benieuwd naar je studie enzo.
Cum non tum age
Oeh Noa, 5 vind ik ook mooi. Maar dan zou ik wel een kastje (of een ander klein meubelstuk) in een felle kleur schilderen, bijvoorbeeld de donkerste kleur uit no. 3.

Heb je ook een man waar je rekening mee moet houden? Zo ja, waar neigt hij naar?
Studie gaat super, moet alleen de scriptie nog.

En jij zit blijkbaar vol met inspiratie na jullie buitenlandse verblijf? Leuk om de boel weer eens grondig aan te pakken.
quote:Ann Liv schreef op 04 april 2010 @ 19:07:

Oeh Noa, 5 vind ik ook mooi. Maar dan zou ik wel een kastje (of een ander klein meubelstuk) in een felle kleur schilderen, bijvoorbeeld de donkerste kleur uit no. 3.

Heb je ook een man waar je rekening mee moet houden? Zo ja, waar neigt hij naar?Hij vindt 3 t/m 6 mooi. Ik moet wel zeggen dat bij bijv. nr. 3 die uitgesproken kleur op 1 muur komt. Ik denk dat wel kan, want het is een heel licht appartement. Te licht zelfs in de zomer.
Cum non tum age
Ik ga voor de kleuren 4 en 6, maar dat is niet zo vreemd aangezien ik zelf ook twijfelde tussen olijfgroen en ijsblauw .

Wel zou ik dan een donkerbruin in je meubels of accesoires erbij kiezen als accentkleur.
quote:delphicat schreef op 04 april 2010 @ 19:09:

Studie gaat super, moet alleen de scriptie nog.

En jij zit blijkbaar vol met inspiratie na jullie buitenlandse verblijf? Leuk om de boel weer eens grondig aan te pakken.

.

Zo goed zeg, dat heb je ook snel gedaan.

Ik heb mn propedeuse binnen een half jaar gehaald (hoefde daar niet te werken he).
Cum non tum age
quote:noa schreef op 04 april 2010 @ 19:11:

[...]

Hij vindt 3 t/m 6 mooi. Ik moet wel zeggen dat bij bijv. nr. 3 die uitgesproken kleur op 1 muur komt. Ik denk dat wel kan, want het is een heel licht appartement. Te licht zelfs in de zomer.Te licht in de zomer? Wauw, word ik 'n tikkeltje jaloers van. Zo'n donkere muur is wel heel dominant. Mooi denk ik, maar misschien raak je er snel op uitgekeken. Je kunt ook kiezen voor alleen een baan (of muursticker) in zo'n sterke kleur en dan combineren met zo'n kleikleur uit dezelfde kleurlijn. Moooi...
quote:noa schreef op 04 april 2010 @ 19:13:

[...]

.

Zo goed zeg, dat heb je ook snel gedaan.

Ik heb mn propedeuse binnen een half jaar gehaald (hoefde daar niet te werken he).Ha, dat is lekker. Maar jij hebt nu nog wel een paar jaar te gaan, toch? Mijn studie is maar 1 jaar, en het is wel de bedoeling dat ik het binnen die tijd afmaak
Zo donker is die groene muur toch niet? Nou ja, misschien kun je hem een tintje lichter doen? Maar als je appartement te licht is, lijkt dit me prima.
anoniem_26715 wijzigde dit bericht op 04-04-2010 19:28
Reden: Verkeerde kleu in gedachten
% gewijzigd
3 .. ik vind 1 beetje oudbollig en 2 wat saai..
quote:delphicat schreef op 04 april 2010 @ 19:21:

Zo donker is die groene muur toch niet? Nou ja, misschien kun je hem een tintje lichter doen? Maar als je appartement te licht is, lijkt dit me prima.Jij hebt inside-info dus?
oh en 5 vind ik ook erg mooi!
Ik zou zeker voor nummer 3 gaan. Warm en vrolijk!
quote:Ann Liv schreef op 04 april 2010 @ 19:24:

[...]

Jij hebt inside-info dus? Nee hoor, ik bedoel de groene muur op de website, dat die niet zo donker is. Vind ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven