Welke maat dekbed?

14-12-2015 07:22 38 berichten
Wij willen misschien een nieuw dekbed aanschaffen en ik zit na te denken over de maat. Welke maat hebben jullie?

We hebben een bed van 1.60m breed en gewoon 2.00m lang. Het dekbed dat er nu op ligt is 2.00X2.00m. Op zich gaat het prima, maar als dochter op het dekbed komt zitten om tv te kijken, trekt het aan de zijkanten en lig ik soms half bloot we zitten nu te denken aan 2.40m breed en 2.20m lang. Of zou dat weer te groot zijn?

Dus, hoe groot is jullie bed en welke maat dekbed heb je daarbij?
Alle reacties Link kopieren
Hier een bed van 1.40 en een dekbed van 2.20 bij 2.40. Zaaaaalig! Nooit tocht en nooit gehannes om wie er onder het dekbed mag
Ik weet niet of de overtrekken van Ikea ruimte overhebben eigenlijk.

Die heb ik zelf niet.

Ik heb ze wel 1 persoons voor de kinderen gehad maar hun dekbedden waren 200 lang, dus had ik sowieso "flap" over.

Bij de Hema staat het aangegeven op de verpakking. Daar heb ik me wel eens mee vergist, kon gelukkig nog terug gebracht worden.

Sindsdien let ik daar wel op.
Ha, kijk eindelijk eens iets waar ik een zinnige mening (vind ik zelf) over heb:

Ik zou het grootste kopen wat je vinden kunt, jij en je partner vinden elkaar vast heel lief zoals ik mijn vrouw ook heel lief vind, maar wat betreft het dekbed is ze een enorme 'dief in de nacht'. Zij ligt helemaal ingewikkeld en ik heb het koud, ik probeer haar dan wel weer 'uit te wikkelen' maar dat is nogal een onderneming. Met andere woorden: koop een groot dekbed.

Daarnaast, als je een dekbed van 240 breed koopt zou ik zeker ook een van 220 lang kopen. Het punt is namelijk: de keuze voor overtrekken voor 240-200 is relatief klein, wel is er veel 240-200/220. Wat daar het probleem mee is is dat die overtrekken gewoon 220 zijn, die overige 20 cm noemen ze dan gewoon 'instopstrook' maar in feite is het gewoon overgebleven stof, wat er voor zorgt dat het dekbed in de overtrek gaat schuiven, dat leidt tot hobbels in het bed en na een dag of 5 lijkt het alsof de overgebleven stof aan de bovenkant (waar je hoofd zit) terecht komt ipv bij je voeten waardoor je een soort van lap krijgt. Niet doen dus

Wij hebben overigens een bed van 140-200 en een dekbed van 240-220

Geez
Wij hebben een 4-seizoenen donzen dekbed van Ikea, 220×240. Heel lekker, maar hou er rekening mee dat hij 'kraakt', de stof maakt geluid als je 'm plooit/beweegt. Heb ik erg aan moeten wennen, nu vind ik het knus klinken
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ons bed is 160x220.

Ons dekbed 240x220 maar als jouw bed 200 lang is zou ik daarvoor gaan dan heb je lekker veel instopstrook.

De overtrekken zijn meestal 240x220 dan heb je 20 cm extra.

En wat ga je aanschaffen synthetisch,dons of wol? Ben nieuwsgierig...
quote:streepjessokken schreef op 14 december 2015 @ 09:04:

Wij hebben een 4-seizoenen donzen dekbed van Ikea, 220×240. Heel lekker, maar hou er rekening mee dat hij 'kraakt', de stof maakt geluid als je 'm plooit/beweegt. Heb ik erg aan moeten wennen, nu vind ik het knus klinken Ik heb nu ook al een donzen dekbed van ikea, dus ken het
quote:nadina79 schreef op 14 december 2015 @ 12:11:

Ons bed is 160x220.

Ons dekbed 240x220 maar als jouw bed 200 lang is zou ik daarvoor gaan dan heb je lekker veel instopstrook.

De overtrekken zijn meestal 240x220 dan heb je 20 cm extra.

En wat ga je aanschaffen synthetisch,dons of wol? Ben nieuwsgierig...

Maar met 220 lang heb je toch ook gewoon een stuk om in te stoppen? Alleen stop je dan ook je dekbed mee in. En dat vind ik wel prettig, want ik heb een bed waarbij het matras iets boven de ombouw uit komt. Ik stop altijd (buikslaper) mijn tenen achter tussen de rand en het matras in nu zit daar dan ook gewoon dekbed ipv alleen maar instopstrook.

Het gaat sowieso dons worden. Wol vind ik niet prettig, te warm en synthetisch is te zweterig. We hebben voor dochter van ikea nu 1 van lyocell, maar dat schuift heel erg in de hoes en als ik iets erg vind is dat ik bovenaan zo'n leeg flapje hoes heb en het dekbed een stukje onder de rand pas begint. Daar ga ik 's nachts mijn bed voor uit om dat goed te doen hoor
Ons bed is 1.40 bij 2.00 en dekbed is 240. Heerlijk. Vooral nu met het dubbele dekbed, net een cocon

Zou niet meer anders willen. En bed verschonen doen we samen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 december 2015 @ 13:59:

[...]

Maar met 220 lang heb je toch ook gewoon een stuk om in te stoppen? Alleen stop je dan ook je dekbed mee in. En dat vind ik wel prettig, want ik heb een bed waarbij het matras iets boven de ombouw uit komt. Ik stop altijd (buikslaper) mijn tenen achter tussen de rand en het matras in nu zit daar dan ook gewoon dekbed ipv alleen maar instopstrook.

Het gaat sowieso dons worden. Wol vind ik niet prettig, te warm en synthetisch is te zweterig. We hebben voor dochter van ikea nu 1 van lyocell, maar dat schuift heel erg in de hoes en als ik iets erg vind is dat ik bovenaan zo'n leeg flapje hoes heb en het dekbed een stukje onder de rand pas begint. Daar ga ik 's nachts mijn bed voor uit om dat goed te doen hoor

Haha nee niet het dekbed zelf mee instoppen, daarom heb je genoeg aan 240x200 als je bed 2m lang is.

Ja verschrikkelijk die dekbedden die verschuiven in de hoes , daar sta ik ook voor op om weer op te kloppen.
quote:nadina79 schreef op 15 december 2015 @ 12:00:

[...]

Haha nee niet het dekbed zelf mee instoppen, daarom heb je genoeg aan 240x200 als je bed 2m lang is.

Ja verschrikkelijk die dekbedden die verschuiven in de hoes , daar sta ik ook voor op om weer op te kloppen.Verkeerd gelezen , je vindt het wel prettig om het dekbed mee in te stoppen, dan zou ik wel die 220 lengte aanhouden.
Op ons bed van 160 x200 ligt een dekbed van 240x220. En ze zijn er ook nog 260x220, maar de onze is net een paar jaar oud. Maar de volgende wordt zeker groter.

Je dekbed is gewoon te klein voor jullie bed. Heb je geen verdere verantwoording voor nodig hoor. Gewoon kopen!
Voor 260/220 zijn niet zoveel hoezen te vinden volgens mij of wel? Die maat hebben ze bij ikea ook niet, dus gaat hem niet worden sowieso denk dat 240 breed wel voldoende is.
Wij hadden een bed van 1.60 breed en een dekbed van 2.40 breed, 2.20 lang. Heerlijk!

Nu hebben we een bed van 1.90 breed met hetzelfde dekbed en nu ben ik weer aan het trekken en doen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven