Welke planten in de geveltuin?
zondag 16 april 2017 om 23:59
Ik heb zelf totaal geen groene vingers, maar nu wil ik graag een geveltuintje aanleggen. Het stuk grond om in te planten is al aanwezig, en het is een gevel op het noordoosten.
Beste natuurliefhebbende viva forummers, wie heeft tips voor welke beplanting? Laag/halfhoog, en ik vind het ook leuk om de bijen en vlinders een handje te helpen.
Beste natuurliefhebbende viva forummers, wie heeft tips voor welke beplanting? Laag/halfhoog, en ik vind het ook leuk om de bijen en vlinders een handje te helpen.
maandag 17 april 2017 om 00:24
Leuk dat je een geveltuin wilt maken!
Aangezien er niet veel zon zal zijn, kun je het beste voor schaduwplanten kiezen, er zijn genoeg mooie die ook volop bloeien en bijen, vlinders en hommels aantrekken zoals bijvoorbeeld
kleine maagdenpalm (een bodembedekker)
leliegras
vrouwenmantel
schuimklokje
Ook zijn er diverse soorten ooievaarsbek die goed schaduw verdragen.
En als je genoeg ruimte heb kan je een bijvoorbeeld een hortensia neerzetten of een andere leuke heester.
Aangezien er niet veel zon zal zijn, kun je het beste voor schaduwplanten kiezen, er zijn genoeg mooie die ook volop bloeien en bijen, vlinders en hommels aantrekken zoals bijvoorbeeld
kleine maagdenpalm (een bodembedekker)
leliegras
vrouwenmantel
schuimklokje
Ook zijn er diverse soorten ooievaarsbek die goed schaduw verdragen.
En als je genoeg ruimte heb kan je een bijvoorbeeld een hortensia neerzetten of een andere leuke heester.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
maandag 17 april 2017 om 01:35
https://www.tuinenbalkon. ... -maken-in-simpele-stappen
maandag 17 april 2017 om 10:28