Wesp in stofzuiger
zaterdag 21 juni 2025 om 22:21
Nou er vloog er 1 mijn kamer in en in plaats van dat beest rustig weg te jagen, pak ik in een opwelling mijn stofzuiger (met stofzuigerzak) en zuig de wesp op.
Daarna chatgtp erbij gepakt en die gaf aan: dat beest kan nog leven in je stofzuiger
Advies van chatgtp:’ laat de stofzuiger nog een paar minuten aan’
Ook gedaan, maar nu ben ik alsnog bang dat hij nog leeft en er over enkele dagen eruit vliegt of kruipt en agressief begint te steken.
Ik durf de zak ook niet te wisselen nu.
Wat zijn jullie gedachten? Zou hij nog kunnen leven of vernietigd door de stofzuiger?
Daarna chatgtp erbij gepakt en die gaf aan: dat beest kan nog leven in je stofzuiger
Advies van chatgtp:’ laat de stofzuiger nog een paar minuten aan’
Ook gedaan, maar nu ben ik alsnog bang dat hij nog leeft en er over enkele dagen eruit vliegt of kruipt en agressief begint te steken.
Ik durf de zak ook niet te wisselen nu.
Wat zijn jullie gedachten? Zou hij nog kunnen leven of vernietigd door de stofzuiger?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:31
Ik heb nu een sok in de slang geduwd. Ik hoop dat dat genoeg is. Geen tape in huis nu.Pippie1981 schreef: ↑21-06-2025 22:26Een zak of huishoudfolie eromheen wikkelen. Afplekken met tape. Enkele dagen niet gebruiken.
Zou een wesp de sterkste zuigkracht nog overleven?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:33
Maar je kunt toch wel naar buiten? Anders heb je grotere problemen dan een wesp in je stofzuiger ben ik bang.
Is er een ondergrondse vuilcontainer in de buurt? Buiten de zak uit de stofzuiger halen. De kans dat de wesp nog leeft en direct de zak uit kan vliegen om je aan te vallen lijkt me best klein.
En dan de zak in de container gooien.
Is er een ondergrondse vuilcontainer in de buurt? Buiten de zak uit de stofzuiger halen. De kans dat de wesp nog leeft en direct de zak uit kan vliegen om je aan te vallen lijkt me best klein.
What would Patsy do?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:34
Ik had toevallig net ervoor alles gestofzuigd. Dus ik stond nog met de stuigzuiger in mijn hand toen ik de wesp zag en hem in een opwelling opzoog. Daarna heb ik nog eens gestofzuigd door de huiskamer, maar het meeste stof was daarvoor al weggezogen
zaterdag 21 juni 2025 om 22:36
Ik kan naar buiten zeker , dan sta ik op straat maar dan kan ik de stofzuiger toch niet buiten laten staan?Ladyday21 schreef: ↑21-06-2025 22:33Maar je kunt toch wel naar buiten? Anders heb je grotere problemen dan een wesp in je stofzuiger ben ik bang.
Welke problemen dan een wesp bedoel je? (zweet breek me uit nu!)
zaterdag 21 juni 2025 om 22:37
Ik hoop dat ik nu niet de allergrootste dierenliefhebbers over me heen krijg. Maar aangezien ik vroeger ook altijd bang was als ik een spin opzoog, dat ie nog zou leven en er weer uit zou kruipen, heb ik weleens de tip gezien om wat kattengrind erachter aan op te zuigen. Nu heb je misschien geen katten in huis, maar misschien wel iets anders dat er op lijkt, met hetzelfde effect. Gedroogde linzen ofzo?
What would Patsy do?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:38
Joh, gewoon kalm blijven. De wesp gaat echt niet eruit kruipen en jou aanvallen. Je fantasie gaat nu een beetje met je op de loop.
Hij is ongetwijfeld dood of stervende. Sok erin voor de zekerheid en klaar hoor.
zaterdag 21 juni 2025 om 22:39
Haha, nee joh ik maakte een grapje dat als je niet naar buiten zou kunnen, je een grote probleem hebt. Los van die wesp.
De stofzuigerzak buiten eruit halen, zodat die wesp in ieder geval uit je woning is.
What would Patsy do?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:42
Ah interessant en wat voor effect heeft dat?Ladyday21 schreef: ↑21-06-2025 22:37Ik hoop dat ik nu niet de allergrootste dierenliefhebbers over me heen krijg. Maar aangezien ik vroeger ook altijd bang was als ik een spin opzoog, dat ie nog zou leven en er weer uit zou kruipen, heb ik weleens de tip gezien om wat kattengrind erachter aan op te zuigen. Nu heb je misschien geen katten in huis, maar misschien wel iets anders dat er op lijkt, met hetzelfde effect. Gedroogde linzen ofzo?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:44
Nou ik weet niet of een van ons in huis allergisch voor wespen is
Wel dat mijn nichtje ooit gestoken was en snel naar het ziekenhuis moest
Ik wil er eigenlijk niet achter komen of we er allergisch voor zijn of niet
zaterdag 21 juni 2025 om 22:45
Is het geen bij. Die zijn echt niet agressief en wespen normaal pas begin juli toch? Maar als je bang bent zak dicht en in de container mikken met klepje open. Ik geef die beesten gewoon ook water enzo. Ze steken alleen in het nauw. Alleen zijn wespen wat meer hinderlijk aanwezig dan bijen. Maar niet iedereen ziet het verschil.
zaterdag 21 juni 2025 om 22:46
Dat de spin/wesp ‘gestenigd’ wordt. Niet voor de allergrootste dierenvrienden dus, zoals ik al zei. Ik vind het ook niet leuk. Maar de angst wint het van de dierenliefde in dit geval bij mij.
Sorry, Emanina.
What would Patsy do?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:48
Ik had een paar dagen geleden ook om totaal onduidelijke redenen een wesp zeker een minuut lang om mijn hoofd zoemen. Gelukkig vond ie snel wat anders om te doen, maar dat was zeker weten een wesp.Redhead70 schreef: ↑21-06-2025 22:45Is het geen bij. Die zijn echt niet agressief en wespen normaal pas begin juli toch? Maar als je bang bent zak dicht en in de container mikken met klepje open. Ik geef die beesten gewoon ook water enzo. Ze steken alleen in het nauw. Alleen zijn wespen wat meer hinderlijk aanwezig dan bijen. Maar niet iedereen ziet het verschil.
What would Patsy do?
zaterdag 21 juni 2025 om 22:49
Hij zal sowieso flink verzwakt zijn, als hij nog leeft. Ik zou het gewoon even zo laten, en stel nou dat hij er toch uit weet te kruipen, niet zo bang zijn dat hij als een malle gaat aanvallen. Hij werkt op instinct. Dus als je hem plet, dan steekt hij. Of als hij zich op een andere manier bedreigd voelt. Hij heeft nu de schrik van zijn leven gehad, en als hij hier uit weet te komen, gaat hij echt niet op zoek naar degene die hem dat heeft aangedaan ofzo. Hij heeft geen diepe hekel aan jou persoonlijk, hij zal niet als een malle gaan rondvliegen om iemand te kunnen steken, het is geen mens die wrok koestert, het is een insect.
zaterdag 21 juni 2025 om 22:53
Je lijkt buiten proportie bang voor wespen. Natuurlijk kan een wesp steken, en ja dat doet even pijn, en er is een hele kleine kans dat je er allergisch voor bent, en een hele hele hele kleine kans dat je er zó allergisch voor bent, dat het acuut gevaarlijke situaties oplevert.
Is het leuk als een wesp je steekt? Nee. Maar het leed is meestal zo geleden en het stelt in de meeste gevallen echt niet zo veel voor. En blijkbaar leef je al een aantal jaar zonder dat het je ooit gebeurd is, dus geen reden om zo panisch te doen.
minik wijzigde dit bericht op 21-06-2025 22:54
0.06% gewijzigd
zaterdag 21 juni 2025 om 22:56
Wespen in de stofzuiger: ik zuig daarna wat vlooienpoeder/mierenpoeder of andere ellende op. Heb je insecticide in huis? Dan spuit je dat in de stofzuigermond als ie aan staat.
Zakje er omheen, en echt niet dat die griezel nog leeft na een dag.
En niks zielig. Wespen zijn klootzakjes.
(Ik heb een tuin die geheel wordt aangeplant en onderhouden om bijen, hommels, vlinders etc stikgelukkig te maken, maar wespen, vlooien, muggen..… kill the bastards!)
Zakje er omheen, en echt niet dat die griezel nog leeft na een dag.
En niks zielig. Wespen zijn klootzakjes.
(Ik heb een tuin die geheel wordt aangeplant en onderhouden om bijen, hommels, vlinders etc stikgelukkig te maken, maar wespen, vlooien, muggen..… kill the bastards!)
patchouli_ wijzigde dit bericht op 21-06-2025 22:59
3.72% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in