Wesp komt steeds terug

23-04-2019 16:29 41 berichten
Sinds een paar dagen hebben we steeds een wesp in huis. We hebben hem (of haar) al 3 keer gevangen en buiten gezet maar nu is ie al weer binnen. Is dit normaal? Moet ik er mee in de auto om m ver van huis lis te laten zodat ie de weg terug niet meer vind?

De weg naar buiten kan ie niet vinden, ondanks open deuren en ramen, maar de weg naar binnen is blijkbaar makkelijk.
Iemand nog een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
23-04-2019 17:40
Doodmeppen is zielig maar langzaam verzuipen in de limonade niet?
Precies, ik zou er Nutella indoen. Dat is pas een fantastische dood. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Oplader schreef:
23-04-2019 17:38
Maar Willemientje luistert niet naar me! Ze vliegt maar rond, zoemt, knalt met haar kop tegen het raam, maar luisteren naar wat ik te zeggen, nee hoor, ze doet het niet.
Vangen en uitzetten in het park.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
23-04-2019 17:23
Praat gewoon met elkaar.
:rofl:
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Ik zou met tippex een stipje op haar kont zetten en dan naar buiten doen, als ze dan weer terug komt weet je of het dezelfde is.
Niets is zeker en zelfs dat niet
doornroosje9 schreef:
23-04-2019 17:43
Precies, ik zou er Nutella indoen. Dat is pas een fantastische dood. ;-D
:rofl:
Lummie schreef:
23-04-2019 18:14
Ik zou met tippex een stipje op haar kont zetten en dan naar buiten doen, als ze dan weer terug komt weet je of het dezelfde is.
Of een leuk kleurtje nagellak.
Oplader schreef:
23-04-2019 16:38
Oh ja, het is wel een grote inderdaad, maar dan vind ik het toch meer een Willemientje.

Die had bepaald geen wespentaille, meer een bijenrompje.
Als het een koningin is op zoek naar een geschikt plekje voor een nest moet je zorgen dat ze de weg kwijt raakt. Dus op een andere plek je huis uitzetten.
Tenzij er al een nest is ergens en ze heen en weer vliegt, dan zou ik maar eens goed gaan zoeken.
Hier vliegen er ook een al de hele middag twee voor het raam, alsof ze binnen willen komen. Een heel grote en een kleintje. Raam blijft voorlopig maar potdicht, al staat het raam ernaast op een kier. Dat zien ze blijkbaar niet.
Oplader schreef:
23-04-2019 17:38
Maar Willemientje luistert niet naar me! Ze vliegt maar rond, zoemt, knalt met haar kop tegen het raam, maar luisteren naar wat ik te zeggen, nee hoor, ze doet het niet.

Al in het Duits geprobeerd?
wolkie schreef:
23-04-2019 17:40
Doodmeppen is zielig maar langzaam verzuipen in de limonade niet?
Oh ja :facepalm:
Even niet nagedacht wat zo'n wespen al precies inhoudt
RikM schreef:
23-04-2019 18:58
Al in het Duits geprobeerd?
Mijn Duits is verschrikkelijk en niet om aan te horen, maar ik hoor weer gezoem, dus tenzij vals alarm, ga ik het zo proberen
De mijne heet Juliana. Die was ooit koningin.
Ze maken wel een nest. Ik heb haar in een leeg puddingbekertje gezet en met een stukje hout (laminaat) eronder naar buiten gebracht. Ze maakte geluid bij het vallen.
Ik denk dat ze dood is.

Hee, ik heb nog ouderwetse vliegenvangers. Misschien vinden ze dat wel lekker.
Ik zie ze hier ook alle dakgoten afspeuren.
Afbeelding Komt van wikipedia.

Als ze op Wilhelmina lijkt dan is het een bij.

Oeh, kijk eens Afbeelding
Ik zie de plaatjes niet, maar het verschil tussen een bij en een wesp is me wel duidelijk hoor. Ik heb Willemientje (naam trouwens gebaseerd op haar koninklijke uitstraling, niet op haar figuur) sinds dinsdag niet meer gezien, dus ik heb goede hoop dat ze niet meer terug komt.
Op de afbeelding klikken en je ziet een Afbeelding uit wikipedia.
Dat heeft te maken met copyright. Er op klikken en je uit op wikipedia.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelmin ... reldoorlog
Wilhelmina met het rode bontje. Bijen hebben ook zo'n wollig uiterlijk.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 25-04-2019 15:27
Reden: Gisteren nog wel. Is NIET meer gekoppeld.
35.38% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven