Wespen bouwen een nest in mijn schuur.
donderdag 29 april 2010 om 19:37
Larf belde me vanmiddag op mijn werk dat hij de schuur niet in durfde omdat er een wesp zat. Kind gerust gesteld en gezegd dat als ik thuis was wel even zou kijken.
Eenmaal thuis laat Larf het zien en nu blijken een stel wespen midden in mijn schuur een nest aan het bouwen te zijn.
Aangezien ik een huurwoning heb, heb ik gelijk de WBV gebeld maar ja, die waren er al niet meer. Daar kan ik pas maandag weer terecht.
Nu staan de fietsen voorlopig maar in de tuin en heeft Larf zijn voetbal in de gang gelegd. Al is dit natuurlijk niet de bedoeling.
Hoe kan ik veilig en snel toch die wespen wegkrijgen. Larf opperde om er deodorant op te spuiten, of haarlak want dat plakt lekker. Is dit een optie of maak ik ze daar alleen maar kwaad mee en helpt het niet?
Vorig jaar heeft een vriendin zelf geprobeerd een bijennnest weg te halen maar is toen gestoken en bleek allergisch. Ze heeft toen een afalactische(schrijf je dat zo?) shock gehad en heeft maar net op tijd een tegengif toegediend gekregen. Met dat in mijn achterhoofd durf ik niet teveel te doen. Maar als iemand van jullie een veilige manier weet om het weg te krijgen dan hoor ik het graag!
Eenmaal thuis laat Larf het zien en nu blijken een stel wespen midden in mijn schuur een nest aan het bouwen te zijn.
Aangezien ik een huurwoning heb, heb ik gelijk de WBV gebeld maar ja, die waren er al niet meer. Daar kan ik pas maandag weer terecht.
Nu staan de fietsen voorlopig maar in de tuin en heeft Larf zijn voetbal in de gang gelegd. Al is dit natuurlijk niet de bedoeling.
Hoe kan ik veilig en snel toch die wespen wegkrijgen. Larf opperde om er deodorant op te spuiten, of haarlak want dat plakt lekker. Is dit een optie of maak ik ze daar alleen maar kwaad mee en helpt het niet?
Vorig jaar heeft een vriendin zelf geprobeerd een bijennnest weg te halen maar is toen gestoken en bleek allergisch. Ze heeft toen een afalactische(schrijf je dat zo?) shock gehad en heeft maar net op tijd een tegengif toegediend gekregen. Met dat in mijn achterhoofd durf ik niet teveel te doen. Maar als iemand van jullie een veilige manier weet om het weg te krijgen dan hoor ik het graag!
donderdag 29 april 2010 om 19:47
donderdag 29 april 2010 om 19:49
- grote lege frisdrankflessen
- bovenste kwart eraf knippen
- limonadesiroop of iets anders zoets in flessen doen, klein laagje maar
- bovenkanten omgekeerd in flessen zetten
Wespen kunnen erin, maar niet meer eruit. Ze zitten gevangen. Komt omdat het hoogste punt, waar ze naartoe willen, niet de uitgang is
- bovenste kwart eraf knippen
- limonadesiroop of iets anders zoets in flessen doen, klein laagje maar
- bovenkanten omgekeerd in flessen zetten
Wespen kunnen erin, maar niet meer eruit. Ze zitten gevangen. Komt omdat het hoogste punt, waar ze naartoe willen, niet de uitgang is
donderdag 29 april 2010 om 19:51

donderdag 29 april 2010 om 19:58
Niet zelf doen! Dit is iets voor profs.
Als je de woningbouw pas maandag kan bereiken wacht dan tot maandag (die paar dagen gewoon maar even uit de schuur blijven) of bel gggd ongedier bestrijding.
Realiseer je wel dat je soms via de woningbouw een extra servise pakket moet hebben willen ze het voor je verwijderen, heb je dat niet moet je de kosten toch zelf betalen en kun je misschien beter dit weekeind nog iemand laten komen.
Als je even google't op wespennesten verwijderen kom je diverse firma's maar ook tips tegen wat je wel en niet kunt doen, maar ga alsjeblieft niet doe het zelven en prutsen zonder verstand van zaken.
Als je de woningbouw pas maandag kan bereiken wacht dan tot maandag (die paar dagen gewoon maar even uit de schuur blijven) of bel gggd ongedier bestrijding.
Realiseer je wel dat je soms via de woningbouw een extra servise pakket moet hebben willen ze het voor je verwijderen, heb je dat niet moet je de kosten toch zelf betalen en kun je misschien beter dit weekeind nog iemand laten komen.
Als je even google't op wespennesten verwijderen kom je diverse firma's maar ook tips tegen wat je wel en niet kunt doen, maar ga alsjeblieft niet doe het zelven en prutsen zonder verstand van zaken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
donderdag 29 april 2010 om 20:01
http://www.ronwubs.nl/wes ... s_en_info_over_wespen.htm
http://www.wespennest.nl/
http://www.leerwiki.nl/Een_wespennest_verwijderen
http://www.wespennest.nl/
http://www.leerwiki.nl/Een_wespennest_verwijderen
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
donderdag 29 april 2010 om 20:12
Ik had vorig jaar ook een wespenbestrijder gebeld en die vroeg EUR 95,= voor precies hetzelfde wat je zelf kan doen, nl. wespengif in de gaten strooien. Hij vertelde me nl. wat hij eraan zou doen en toen zeiden mijn collega's dat je ook zelf gif kan doen in de gaten. Heb dus een flink bedrag bespaard.
Als ze nog bezig zijn met een nest aan het maken kan je het volgens mij gewoon zelf doen.
Als ze nog bezig zijn met een nest aan het maken kan je het volgens mij gewoon zelf doen.
donderdag 29 april 2010 om 20:12
donderdag 29 april 2010 om 20:23
quote:c_estelle schreef op 29 april 2010 @ 20:12:
Doddie, die sites heb ik inmiddels ook gelezen.
Ik denk dat ik het toch maar aan de profesionals overlaat.
Fietsen staan toch al in de tuin en veel meer wat er in de schuur staat wat ik dit weekend nodig zou kunnen hebben is er niet.
Zwieb, is Mr. Zwieber profesioneel ongediertebestrijder dan??Nee maar hij heeft ooit zo'n beest doodgestampt:
Hierzo is het topic: Een nieuwe kant van je partner ontdekken
Doddie, die sites heb ik inmiddels ook gelezen.
Ik denk dat ik het toch maar aan de profesionals overlaat.
Fietsen staan toch al in de tuin en veel meer wat er in de schuur staat wat ik dit weekend nodig zou kunnen hebben is er niet.
Zwieb, is Mr. Zwieber profesioneel ongediertebestrijder dan??Nee maar hij heeft ooit zo'n beest doodgestampt:
Hierzo is het topic: Een nieuwe kant van je partner ontdekken

donderdag 29 april 2010 om 20:30
Als je in de GoudenGids kijkt, of in het gemeenteboekje, dan vind je misschien het adres van een particuliere wespenbestrijder. Wij betaalden 25 gulden, mét garantie. Als de wespen niet weg waren, dan zou hij een tweede keer langskomen, maar dat is niet nodig geweest.
Vaak zijn het gepensioneerden, die een zakcentje bijverdienen, ik vind het prima, die beesten zaten ons kozijn op te vreten.
Vaak zijn het gepensioneerden, die een zakcentje bijverdienen, ik vind het prima, die beesten zaten ons kozijn op te vreten.