Whirlpool oven, vraagje!!!

26-03-2010 14:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Ik heb sinds kort een oven van Whirpool met veel functies... Nu ben ik een ontzettende nitwit met gebruiksaanwijzingen. Ik ben van plan om vanavond lekker een diepvriespizza op te warmen. Alleen als ik kijk in de aanwijzing lees ik dat ik de crisp functie moet gebruiken voor pizza (voedselgroep)Ok tot zover duidelijk maar moet ik de oven nu wel of niet voorverwarmen??????? Dat staat wel op het pizzapak of hoeft dat niet bij deze oven???

Thanks alvast!!
It's 5 o'clock somewhere
Heb zelf niet zo'n ding. Maar voorverwarmen is voor zo ver ik weet wel nodig.
Heb je een combi oven?

In dat geval zou ik 'm gewoon voorverwarmen, dan op de heteluchtmodus en de pizza erin.

Van het soort termen als crisp functie raak ik in de war
Het is een oven met allerlei functies,gril, combi, crisp, magnetron... ik raak er ook van in de war maar ik ben er wel blij mee!!
It's 5 o'clock somewhere
Ik heb een whirlpool oven, die ik als volgt gebruik. Ik zet hem aan (op golfjes tussen twee haaietandjes - de golfjesstand werkt niet, en 200 graden), ik wacht tot de oven een beetje warm is, gooi de pizza erin, en ik check regelmatig of hij klaar is.
Als het goed is, heb je er ook een crispschotel bijgekregen. Als je daar de pizza oplegt en dan de crispstand inschakelt, komt de pizza er knapperig uit.
ja ik heb idd de crisp schotel en daarin doe ik ook de pizza in maar hoef ik de oven dan niet voor te verwarmen????
It's 5 o'clock somewhere
Wel voorverwarmen.
Die crispfunctie is ideaal voor diepvriespizza! Je hoeft niet voor te verwarmen, pizza gewoon bevroren erin, gewicht vd pizza instellen en that's it. Wel die speciale crisp-bakplaat gebruiken.
quote:isisVG schreef op 26 maart 2010 @ 14:29:

Die crispfunctie is ideaal voor diepvriespizza! Je hoeft niet voor te verwarmen, pizza gewoon bevroren erin, gewicht vd pizza instellen en that's it. Wel die speciale crisp-bakplaat gebruiken.Echt??? Wat makkelijk.
It's 5 o'clock somewhere
Sorry voor de verkeerde info dan!!
Hmm, heb ook zo'n oven maar gooi de pizza er gewoon op de hetelucht stand er in. Crisp functie gebruik ik nooit. Ik verwarm mijn oven voor pizza's en dergelijke eigenlijk ook nooit voor, ik gooi het er gewoon in, zet hem aan en haal 'm eruit als de kaas mooi gesmolten is en het randje goudbruin.
Ik krijg zin in pizza...
Speciaal voor keeprunning

haha en bedankt he.. heerlijk!
Maar goed even wat meer on topic.

Ik heb ook zo'n oven.Nu inmiddels al ruim 10 jaar.

Heerlijk ding.Mijn Crispplaat was versleten door het vele gebruik.Voor 15 euro een nieuwe gekocht dus we kunnen er weer tegen met de gegrilde kippetjes en de pizza's
Ook ideaal voor ovenfrietjes ;).

In mijn nieuwe keuken wil ik weer zo'n magnetron met crispfunctie.
De crispplaat eerst drie minuten op de cripstand zonder pizza voorverwarmen geeft een nog iets beter resultaat.

Dus eerst naar de stand met de karteltjes, de microgolf- gordijntjes en het bakplaatje onderin.
Allemaal bedankt voor de info. Ik ga nu mijn pizza erin schuiven... lekker straks met een wijntje...

Eet smakelijk!!!
It's 5 o'clock somewhere

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven