Wie heeft er een hond?

30-01-2012 13:38 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo graag een hond willen, maar dit gaat helaas niet.

Van de zeven dagen zijn we vier dagen beide werken en is er dus niemand thuis. Ik vind het zielig voor het beestje als hij zo vaak alleen moet zijn en bovendien moet hij s middags worden uitgelaten.

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen. Er zijn toch genoeg mensen met een hond, maar er kan toch niet altijd iemand thuis zijn?

Vandaar mijn vraag. Wie heeft er een hond en hoe doe(n) je/jullie dit?

Ik hoop denk ik dat er iemand met een antwoord komt waar ik zelf nog iet aan gedacht heb, wat het voor ons ook mogelijk zou maken ;) (utopie i know)
Wij hebben een hond en als wij weg zijn komt de uitlaatdienst om de hond uit te laten. Maar dit is meestal maar 1 of 2 keer per week, verder is er altijd weer iemand binnen drie uur thuis.
4 volle dagen alleen zitten doe je niet voor het plezier van je hond, behalve als je een uitlaatservice hebt die de hond een paar uur meeneemt
Maar met een puppy kan dit nog niet, daarvoor moet je echter meer thuis zijn. Dus kijk eens in je plaatselijk asiel, genoeg lieve honden die nog een hoop liefde te geven hebben.
Mijn buren haalden mijn hond altijd rond een uur of 1 's middags op als ik aan het werk was. Zij lieten haar dan uit en dan bleef ze de rest van de middag daar. Het is een makkelijk hondje, dus de buren vonden het erg gezellig!
Vrienden van mij werken beide fulltime en hebben een uitlaatservice voor de hond. De hond gaat elke dag een uur wandelen met die service. In het weekend staan hun bezigheden in teken van de hond, gaan naar het strand o.i.d. Zelf zou ik er niet aan beginnen op deze manier. Wij hadden trouwens vroeger ook een hond, maar mijn vader werkte vlakbij huis en ging in zijn pauze de hond uitlaten enz. En we hadden ook hele lieve buren die de hond overdag wel eens bij hen namen.
Ik heb een hond en ik werk niet (WIA) dus ik ben de hele dag bij haar.

Ik zou nooit een hond nemen als je fulltime werkt, zelfs niet met een uitlaatservice.
Hoi Puck Ik heb een hondje, samen met m'n vriend, hij werkt fulltime en ik als freelancer onregelmatig. Kan vaak thuis werken en op de dagen dat ik buiten de deur werk, schakel ik een vriendin in die de hond dan eind van de ochtend komt ophalen, en ik haal hem dan 's avonds weer bij haar op. Zij gaat altijd lekker een uur ofzo met hem wandelen (kom ik lang niet altijd aan toe, zo lang) en hij voelt zich helemaal thuis daar. Ik betaal daar een tientje voor.

Op de dagen dat zij niet kan, schakel ik een uitlaatservice in. Die komen hem dan eind van de ochtend ophalen met een busje vol hondjes , hij ravot een uur of twee met water en stokken en wordt dan weer naar huis gebracht.

Op die manier werkt 't voor ons prima.

Groeten,

Puck
Wij hebben een hond, en als we beide tot later op de dag moeten werken, dus na 5 uur pas thuis zijn, laat mijn moeder (tegen een kleine vergoeding) de hond uit. Vandaag ben ik al om kwart over twee thuis dus ga ik gelijk als ik thuis ben een fikse wandeling maken.

*edit* dit is om de week aangezien ik wisselende dienst heb. Dus de ene week laat mijn moeder hem uit, de andere week doe ik dat lekker zelf.

Een hond uit het asiel die al zindelijk is, zou je kunnen overwegen en een uitlaatservice, wat Gala en Feeks al zeggen.
Mijn vriend werkt onregelmatig en ik regelmatig, daardoor is het goed af te stemmen. Onze hond kan op zijn langst 7 uur alleen zijn, dit kan 1 tot 2x per week voorkomen, maar soms ook een week niet. 4 dagen zolang alleen thuis vind ik zielig. Sommige mensen vinden 7 uur op 1 dag ook zielig, maar het is ook soms maar net waar je je hond aan went!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Niet doen tenzij je besluit een oudere hond uit een asiel te adopteren maar die kan ook weer de nodige zorgen met zich meebrengen. Een pup moet je opvoeden, zindelijk maken, cursus. Je kunt hem de hele dag opsluiten in een bench maar wat heeft zo'n beestje dan voor leven? Net als een aap in een kooi.
verba volant, scripta manent.
vier dagen alleen vind ik ,hoe graag ik het ook wil, ook echt te zielig. Een hondenuitlaatservice is erg duur helaas.

Ik ben bang dat er voor ons niets anders opzit dan wachten tot er kinderen zijn zodat er wat meer iemand thuis is.

Maar ik wil zo graag!! :(

Ik heb zelfs overwogen om een poes te nemen. Probleem is alleen dat wij beide niet echt van poezen houden! Lijkt me bij nader inzien dus ook geen goed plan.
Ik heb twee honden, zodat ze nooit alleen zijn. Voordat ik ga werken, ga ik eerst zo'n anderhalf uur met ze wandelen en met ze spelen (met de bal en stokken gooien, zwemmen, rennen, enz.) Als we thuis komen krijgen ze eten en dan hoor je ze de eerste uren niet, op hun snurken na.

Wanneer ik een langere werkdag heb, regel ik met een goede vriend of mijn dochters dat zij de honden uitlaten. Als ik dan thuis kom, ga ik nog een keer uitgebreid lopen (minimaal een uur).
Ik zou niet aan een hond beginnen als je zo weinig thuis bent. Als ik je OP zo lees, denk ik dat je dit heel goed weet, maar hoopt dat er iemand met een magische beredenering gaat komen van hoe het wel kan

Mensen beginnen vaak over het uitlaten. Het gaat niet alleen om het uitlaten. Een hond hebben is meer dan een rondje lopen zodat het arme beest zijn behoefte kan doen. Een hond is een roedeldier. Een hond is gelukkig als hij niet alleen is.

Als je allebei 4 dagen per week werkt (daarbij je sociale bezigheden e.d. nog niet eens meegeteld) bestaat zijn leven voornamelijk uit eenzaamheid.

Er zullen vast een hoop mensen zijn die werken en een hond hebben en het dier de hele dag alleen laten zitten "omdat het kan", maar je moet het gewoon zelf niet willen. Als je echt van honden houdt.
Kun je op je vrije dag geen vrijwilligerswerk in het asiel gaan doen? Volop honden om je heen, niet de kosten en je doet nog iets goeds ook ;)
Mijn vriend heeft nog wel eens een vergadering voor zijn late dienst, dan is ze hond echt te lang alleen. Dan brengen we haar naar mijn ouders!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Ik ben 2 hele dagen van huis, maar mijn moeder past op de kinderen, dus ook op de hond.

Wanneer de jongste naar school gaat en ook naar de naschoolse opvang, dan past ze dus niet meer op.

Dan doen we de hondenuitlaatservice, die we bij onze vorige hond ook hadden.

Zij haalt ze om 10.30 op en om 14.00 uur heb je der weer terug.

Of ik ga in mn pauze even heen en weer.

Maar dan heeft de hond denk ik meer aan een flinke wandeling in het bos, met de hondenuitlaatservice.

Mn man had vroeger een baan, waarbij de hond mee mocht. Was feest voor dat beest. Gaat helaas nu niet meer lukken, man heeft nu een kantoorbaan.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Als je niet van poezen houdt, moet je er natuurlijk geen in huis nemen. Hahaha de gedachte alleen al. (al zijn het echt geweldige beesten).

Maar nee, je moet echt een hoop tijd in een hond stoppen, of het echt goed regelen, anders niet aan beginnen.
j
quote:Puck9 schreef op 30 januari 2012 @ 13:49:

Kun je op je vrije dag geen vrijwilligerswerk in het asiel gaan doen? Volop honden om je heen, niet de kosten en je doet nog iets goeds ook ;)

Ik werk zelf vijf dagen, vriend 4. (ben nu ziek, vandaar dat ik op dit forum rondhang) Ik heb dus geen doordeweekse vrije dag. Anders zou dat wel een optie zijn, ik heb er wel eens aan gedacht.

Ik denk dat ik gewoon graag iets wil om voor te zorgen. Ik wil ook heel graag een kindje, maar hier wil mijn vriend nog even mee wachten. Soms lijkt het alsof ik met een grote pauze knop moet leven. Tegelijkertijd weet ik dat ik pas 25 ben en dat al mijn bescheiden dromen nog meer dan genoeg tijd hebben om verwezenlijkt te worden..
Toen onze hond een pup was, was ik elke middag thuis ( ochtenden werken buitenshuis en middagen vanuit huis voor mezelf werken). Later ging ik vier hele dagen werken en kwamen ik of man tussen de middag naar huis om hem uit te laten. Na verhuizing gaat hij drie dagen per week met uitlaatservice mee. Wordt gehaald met busje en gaat met roedel spelen bij het water voor twee uur lang. komt daarna uitgeput thuis.
wij hadden een honf toen ik nog studeerde en vriend FT werkte...ik had dus vaak maar 2-3 uur colleges en weer thuis...geloof in totaal misschien 8 uur college per week?

Wij zij helemaal geen feestbeesten, maar ik werkte toch dat we vaker weg waren dan we zelf dachten...even de stad in, even winkelen etc. Wij hadden wel een bejaarde+ hond uit het asiel (13jr toen we m kregen)

Nu ben ik ft huismoeder (werk vanuit huis) en zou ik wel weer een hond willen...maar in jouw situatie zou ik het zeker niet doen

avondjes weg, even winkelen, uit eten, naar vrienden, dat komt er allemaal nog eens bij, dat hond dan niet altijd mee kan...
Wij hebben 2 hondjes en kunnen ook makkelijk een hele dag alleen zijn. Dit komt een keer per week voor. Het is maar net wat je ze leert. Maar als je dan eenmaal thuis bent vind ik wel dat je ze de volle aandacht moet geven.

Onze honden hoeven bijvoorbeeld niet een paar keer per dag een uur dr uit. Na 1 uur wandelen zijn ze voor de rest van de dag al helemaal moe.

Het ligt dus echt aan het ras, wat je ze leert, of je iemand kan inschakelen die ze uit wil laten als het moet, etcetera.
Ik heb mijn hond destijds met mijn ex aangeschaft, er was toen altijd iemand thuis. Toen de relatie over ging werkte ik fulltime, waarvan ook nog deels op locatie, verre van ideaal dus. Heb toen op de dagen dat ik in mijn woonplaats werkte geschoven met mijn uren zodat ik smiddags een uur met hem kon wandelen, maar ook echt mijn omgeving in moeten schakelen voor hulp, moeder ging hem uitlaten, zusje na schooltijd gezelschap houden, soms uitlaatservice in moeten schakelen. Voelde me veel te bezwaard om savonds ook nog de deur uit te gaan, nee ideaal was het echt niet en ik zou in die situatie ook nooit een hond hebben aangeschaft. Maar het ging dus wel.
quote:_puck_ schreef op 30 januari 2012 @ 13:46:

vier dagen alleen vind ik ,hoe graag ik het ook wil, ook echt te zielig. Een hondenuitlaatservice is erg duur helaas.

Ik ben bang dat er voor ons niets anders opzit dan wachten tot er kinderen zijn zodat er wat meer iemand thuis is.

Maar ik wil zo graag!! :(

Ik heb zelfs overwogen om een poes te nemen. Probleem is alleen dat wij beide niet echt van poezen houden! Lijkt me bij nader inzien dus ook geen goed plan.

Héél verstandig dat je wacht.

Mare, je gaat natuurlijk geen poes nemen voor de heb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven