Wie heeft ervaring met Direct wonen?
woensdag 14 juli 2010 om 17:27
woensdag 14 juli 2010 om 18:08
quote:binkie14 schreef op 14 juli 2010 @ 18:06:
[...]
Singalala, de jongedame verzekerde mij, dat als iemand zegt, bij Shell te werken, dat dat wordt gescreend!
Ik geloof er geen biet van ! Ik heb daar dus ook een hard hoofd in, dat mogen ze volgens mij nieteens checken.
[...]
Singalala, de jongedame verzekerde mij, dat als iemand zegt, bij Shell te werken, dat dat wordt gescreend!
Ik geloof er geen biet van ! Ik heb daar dus ook een hard hoofd in, dat mogen ze volgens mij nieteens checken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 14 juli 2010 om 18:09
quote:AlbusInAlbis schreef op 14 juli 2010 @ 17:55:
Waarom kies je hier precies voor?
In mijn geval vond mijn vriend dit 'de makkelijkste' weg, omdat eerdere huurders op het laatste moment niet thuis gaven. Wel wil ik zelf ook proberen de kamers of het hele huis via marktplaats te verhuren omdat ik het een fijn idee vind zelf een soort selectie te kunnen maken. Ook heb ik niet het idee dat DirectWonen behalve een groter publiek veel voordelen heeft, of zie ik dit verkeerd?
Ja misschien, om de reden die je vriend noemt.
Nee, ik denk dat je het wel goed ziet.
Waarom kies je hier precies voor?
In mijn geval vond mijn vriend dit 'de makkelijkste' weg, omdat eerdere huurders op het laatste moment niet thuis gaven. Wel wil ik zelf ook proberen de kamers of het hele huis via marktplaats te verhuren omdat ik het een fijn idee vind zelf een soort selectie te kunnen maken. Ook heb ik niet het idee dat DirectWonen behalve een groter publiek veel voordelen heeft, of zie ik dit verkeerd?
Ja misschien, om de reden die je vriend noemt.
Nee, ik denk dat je het wel goed ziet.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
woensdag 14 juli 2010 om 18:12
quote:singalala schreef op 14 juli 2010 @ 18:08:
[...]
Ik heb daar dus ook een hard hoofd in, dat mogen ze volgens mij nieteens checken.
Ring-Ring
Shell nederland B.V.
Ja , goedemorgen U spreekt met P.P van DW.
Ik heb een vraag.
Werkt men/mevr. 'die en die 'ook bij U ?
En waarom wilt U dit weten, als ik vragen mag?
........................................................................................
Nou dat geloof ik dus echt niet hè.
[...]
Ik heb daar dus ook een hard hoofd in, dat mogen ze volgens mij nieteens checken.
Ring-Ring
Shell nederland B.V.
Ja , goedemorgen U spreekt met P.P van DW.
Ik heb een vraag.
Werkt men/mevr. 'die en die 'ook bij U ?
En waarom wilt U dit weten, als ik vragen mag?
........................................................................................
Nou dat geloof ik dus echt niet hè.
woensdag 14 juli 2010 om 18:14
quote:chocolademelk schreef op 14 juli 2010 @ 18:06:
Zal DW dan nog voor je bemiddelen.
Dar heb ik zo mijn twijfels over.[/quote]
Ik heb altijd direct contact met de verhuurder. Direct Wonen heeft alleen een bezichtiging door het huis gegeven en het contract opgesteld + laten tekenen door alle partijen. Verder heb ik nooit meer wat vernomen van Direct Wonen.
Ja zo is de procedure mij ook uitgelegd.
Hmmmmmmmmmmm
Zal DW dan nog voor je bemiddelen.
Dar heb ik zo mijn twijfels over.[/quote]
Ik heb altijd direct contact met de verhuurder. Direct Wonen heeft alleen een bezichtiging door het huis gegeven en het contract opgesteld + laten tekenen door alle partijen. Verder heb ik nooit meer wat vernomen van Direct Wonen.
Ja zo is de procedure mij ook uitgelegd.
Hmmmmmmmmmmm
woensdag 14 juli 2010 om 18:14
Ik heb ooit mijn huis met alles erop en eraan verhuurd toen ik een tijd buitenlands ging.
Gewoon op MP gezet en het screenen deed ik zelf wel.
Ik kreeg een keurige Amerikaanse jongeman "op zicht" die tijdelijk voor een multinational werkte. Hij kwam met zijn P&O-er! Ik was direct onder de indruk. En hij van de woonruimte en de overeenkomst was zo beklonken. Het bedrijf vertrouwde ik van a tot z. De huur (met lekkere winst) werd steeds op tijd betaald en ik heb ook geen borg gevraagd, vond ik met dit bedrijf niet nodig.
Ik had een huurcontract gekregen van een neef die makelaar is.
Iedereen was tevreden.
Ik vroeg dan ook EUR 1200,00 en de P&Oer knipperde niet met zijn ogen. Zat goed.
Gewoon op MP gezet en het screenen deed ik zelf wel.
Ik kreeg een keurige Amerikaanse jongeman "op zicht" die tijdelijk voor een multinational werkte. Hij kwam met zijn P&O-er! Ik was direct onder de indruk. En hij van de woonruimte en de overeenkomst was zo beklonken. Het bedrijf vertrouwde ik van a tot z. De huur (met lekkere winst) werd steeds op tijd betaald en ik heb ook geen borg gevraagd, vond ik met dit bedrijf niet nodig.
Ik had een huurcontract gekregen van een neef die makelaar is.
Iedereen was tevreden.
Ik vroeg dan ook EUR 1200,00 en de P&Oer knipperde niet met zijn ogen. Zat goed.
Geen bijzonderheden
woensdag 14 juli 2010 om 18:44
quote:binkie14 schreef op 14 juli 2010 @ 18:16:
Yasmijn, dit geeft de doorslag
Enorm bedankt allemaal.
Ik heb voldoende tips gekregen om DW morgen af te bellen.
Graag gedaan. Zelf screenen en het geld in je zak houden is beter dan DW.
Je kunt een huurcontract ook van internet halen, beetje aanpassen naar jouw huis.
Yasmijn, dit geeft de doorslag
Enorm bedankt allemaal.
Ik heb voldoende tips gekregen om DW morgen af te bellen.
Graag gedaan. Zelf screenen en het geld in je zak houden is beter dan DW.
Je kunt een huurcontract ook van internet halen, beetje aanpassen naar jouw huis.
Geen bijzonderheden
woensdag 14 juli 2010 om 18:45
quote:Miek_ schreef op 14 juli 2010 @ 18:42:
Kun je geen expat vinden? Mijn zwager heeft zijn woning zo een half jaar voor flink wat geld onderverhuurd. Bedrijf betaalde de huur en borg.
Dat zei ik toch? Heb ik ook gedaan en mijn huur was zo hoog dat er alleen bedrijven met expats op afkwamen.
Perfect.
Kun je geen expat vinden? Mijn zwager heeft zijn woning zo een half jaar voor flink wat geld onderverhuurd. Bedrijf betaalde de huur en borg.
Dat zei ik toch? Heb ik ook gedaan en mijn huur was zo hoog dat er alleen bedrijven met expats op afkwamen.
Perfect.
Geen bijzonderheden
woensdag 14 juli 2010 om 18:49
Zakelijk heb ik ooit met DW te maken gehad. Wat betreft de screening die ze deden stuurde wij ongeveer 80% terug omdat wij zelf ook een screening deden en de kandidaten dus niet voldeden aan de opgegeven eisen.
Persoonlijk zal ik via een makelaar mijn huis verhuren.
Ik neem aan dat jij jouw woning ook huurt omdat je de term onderverhuren gebruikt. Vraag wel toestemming aan de verhuurder om je woning te verhuren. Als je het niet doet en ze komen erachter dan is er de kans dat als je terug komt je, je woning bent uitgezet, je een boete en juridische kosten moet betalen en al je spullen zijn vernietigd / opgeslagen.
Persoonlijk zal ik via een makelaar mijn huis verhuren.
Ik neem aan dat jij jouw woning ook huurt omdat je de term onderverhuren gebruikt. Vraag wel toestemming aan de verhuurder om je woning te verhuren. Als je het niet doet en ze komen erachter dan is er de kans dat als je terug komt je, je woning bent uitgezet, je een boete en juridische kosten moet betalen en al je spullen zijn vernietigd / opgeslagen.

woensdag 14 juli 2010 om 19:16
Ik huur zelf ook particulier, via RotsVast, en ze screenen je echt niet hoor. Wel moest ik een jaaropgave, loonstrook, ID-bewijs en contract overleggen om te mogen huren. En ze hebben mijn werkgever inderdaad gebeld of ik daar werkte en of het salaris klopte.
Verder doet RotsVast niets, net als alle andere ''verhuurders'' aangezien zij ook niet de daadwerkelijke verhuurder zijn. Zij zijn bemiddelaar voor de verhuurder. Dus als er problemen zijn dan moet ik die met mijn verhuurder regelen, RotsVast doet niets. (Behalve bijna 1000 euro aan bemiddelingskosten opstrijken, hoezo bemiddeling, ik wist al welk pand ik wilde en ze zijn hooguit 15 minuten gaan kijken met me....)
Verder doet RotsVast niets, net als alle andere ''verhuurders'' aangezien zij ook niet de daadwerkelijke verhuurder zijn. Zij zijn bemiddelaar voor de verhuurder. Dus als er problemen zijn dan moet ik die met mijn verhuurder regelen, RotsVast doet niets. (Behalve bijna 1000 euro aan bemiddelingskosten opstrijken, hoezo bemiddeling, ik wist al welk pand ik wilde en ze zijn hooguit 15 minuten gaan kijken met me....)
woensdag 14 juli 2010 om 19:47
Ik heb toevallig laatst een stukje over onderhuren gezien bij een programma over recht waarbij mensen advies konden vragen aan o.a. die man van de rijdende rechter. Als je het niet goed zelf regelt kun je dus echt in de problemen komen. Bij het geval van de onderhuur zat het meisje een jaar ofzo in Amerika en had zelf een contract opgesteld en laten ondertekenen. De onderhuurder was naar de huurcommissie gegaan omdat die de huur te hoog vond en had gelijk gekregen waardoor die dus niet meer wilde betalen. Ook bleek dat zo'n zelf gemaakt contact helemaal niet rechtsgeldig is dus dat het meisje haar woning kwijt zou zijn als de onderhuurder er op de afgesproken tijd niet uit zou gaan. Dat had weer te maken met de rechten van een huurder.
woensdag 14 juli 2010 om 19:51
Ze zorgen alleen voor een bezichtiging en een contract.
Ze hebben mij echt niet gescreend, zelfs niet gezien.
Inderdaad, als diegene een wietplantage begint, draai jij voor de kosten op. Zoek ook eerst uit of er na een jaar geen huurbescherming is.
(oeps, beetje mosterd)
Inderdaad, als diegene een wietplantage begint, draai jij voor de kosten op. Zoek ook eerst uit of er na een jaar geen huurbescherming is.
(oeps, beetje mosterd)
anoniem_71020 wijzigde dit bericht op 14-07-2010 19:55
Reden: mosterd
Reden: mosterd
% gewijzigd
woensdag 14 juli 2010 om 20:18
woensdag 14 juli 2010 om 20:23
@) Kaatje, Ja, ze brengen A bij B.
Dan houdt het wel op.
Ik kan als A ook B wel zoeken.
En als ze van huurder een maand huur nemen + bemiddelingslosten, en van mij 8% van de jaarhuur, dan begrijp ik 't wel.
@)Keroppi, als ik een huurcontract maak, voor bepaalde tijd, kan daar toch niks mis mee gaan.
Of ben ik naief?
Dan houdt het wel op.
Ik kan als A ook B wel zoeken.
En als ze van huurder een maand huur nemen + bemiddelingslosten, en van mij 8% van de jaarhuur, dan begrijp ik 't wel.
@)Keroppi, als ik een huurcontract maak, voor bepaalde tijd, kan daar toch niks mis mee gaan.
Of ben ik naief?
woensdag 14 juli 2010 om 20:25
quote:waterfee schreef op 14 juli 2010 @ 19:51:
(oeps, beetje mosterd)
Geeft niks.................
Tast toe,
(oeps, beetje mosterd)
Geeft niks.................
Tast toe,
woensdag 14 juli 2010 om 20:29
Mijn ervaringen zijn alleen maar slecht, zowel als huurder als aan de andere kant.
Screening mijn reet!
In het flatgebouw waar ik woon worden de leegstaande appartementen die niet verkochtt worden tijdelijk door DW verhuurd en sindsdien alleen maar herrie, overlast en geen hond doet er iets aan.
Wij zijn met de VVE aan een gerechtelijke procedure bezig om ze eruit te krijgen.
Tuig. In Amsterdam waren ze als organisatie toch al niet meer welkom sinds een jaar of zo?
Ik heb er geen goed woord voor over.
Screening mijn reet!
In het flatgebouw waar ik woon worden de leegstaande appartementen die niet verkochtt worden tijdelijk door DW verhuurd en sindsdien alleen maar herrie, overlast en geen hond doet er iets aan.
Wij zijn met de VVE aan een gerechtelijke procedure bezig om ze eruit te krijgen.
Tuig. In Amsterdam waren ze als organisatie toch al niet meer welkom sinds een jaar of zo?
Ik heb er geen goed woord voor over.
Huts!
woensdag 14 juli 2010 om 20:34
Paar tips bij screenen:
- als iemand al in een huurwoning/kamer woont: vraag een verhuurdersverklaring, ingevuld en ondertekend door verhuurder. Zo kom je in ieder geval achter eventuele vorige wietplantages
- vraag bij een koophuis een kopie van t koopcontract (dat gedeelte waaruit blijkt dat t huis echt op iemands naam staat)
- bij twijfel: vraag een uittreksel uit het bevolkingsregister met daarop de woonhistorie. veel verschillende adressen = soms rottigheid
En lees je verder inderdaad ook even in in 't huurrecht over hoe het zit met tijdelijke verhuur. Je kan daarover ook advies vragen bij je verhuurder.
Succes met je zoektocht naar een huurder!
- als iemand al in een huurwoning/kamer woont: vraag een verhuurdersverklaring, ingevuld en ondertekend door verhuurder. Zo kom je in ieder geval achter eventuele vorige wietplantages

- vraag bij een koophuis een kopie van t koopcontract (dat gedeelte waaruit blijkt dat t huis echt op iemands naam staat)
- bij twijfel: vraag een uittreksel uit het bevolkingsregister met daarop de woonhistorie. veel verschillende adressen = soms rottigheid
En lees je verder inderdaad ook even in in 't huurrecht over hoe het zit met tijdelijke verhuur. Je kan daarover ook advies vragen bij je verhuurder.
Succes met je zoektocht naar een huurder!