Wie heeft ervaring met Direct wonen?

14-07-2010 17:27 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers.

Ik ben van plan een tijdje, ongeveer 18 maanden naar het buitenland te gaan.

Wil mijn woning dan onderverhuren.

Heeft iemand ervaring met bovengenoemd bureau?

Zowel positief als negatief.

Bij voorbaat dank.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Iemand die gaat huren via Direct Wonen betaalt een flinke prijs voordat hij/zij het mogen huren.

De eerste keer is dat volgens mij 1x maandhuur voor de huur+ 1x maandhuur als borg ++/-1 x maandhuur als commissie. Dit heb ik vogens mij betaald toen ik in 1998 een kamerwoning ging huren na bemiddeling door Direct Wonen. Weet niet of dat nog zo is.

Kevin, ik heb net telefonisch contact gehad, met een medewerker.

Wat je schrijft is correct.

Alleen mag ik als verhuurder de borg bepalen.

In het redelijke natuurlijk.

En ze vragen van mij, als verhuurder 8% van de bruto jaarhuur, als bemiddelingskosten.
Ik vond het toen ik een woning zocht afzetters. Maar dat is niet de kant waar jij je aan bevindt... (Weet je wel zeker dat onderhuur mogelijk is? Zowel bij koop- als huurwoningen, zitten daar wel strikte voorwaarden aan en is het zeker niet altijd mogelijk)

Ik heb gehoord dat ook bij verhuurders er soms veel gedoe was: als de huurders veel schade toebrengen (wietplantage, slopen), sta je net zoals de meeste verhuurders met lege handen. Ook moet je huurcontract echt goed doortimmerd zijn om weer terug in je woning te kunnen komen en je huurders eruit te zetten...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Eenmalig
Ik heb ooit voor m'n toenmalige werkgever (een buitenlander die de hotels zat was) een woning gehuurd via Direct Wonen, omdat hij graag iets gemeubilieerds wilde). Duur, hoge borg inderdaad, maar wel erg praktisch. Als verhuurder heb ik geen ervaring.
quote:singalala schreef op 14 juli 2010 @ 17:44:

Ik vond het toen ik een woning zocht afzetters. Maar dat is niet de kant waar jij je aan bevindt... (Weet je wel zeker dat onderhuur mogelijk is? Zowel bij koop- als huurwoningen, zitten daar wel strikte voorwaarden aan en is het zeker niet altijd mogelijk)

Ik heb gehoord dat ook bij verhuurders er soms veel gedoe was: als de huurders veel schade toebrengen (wietplantage, slopen), sta je net zoals de meeste verhuurders met lege handen. Ook moet je huurcontract echt goed doortimmerd zijn om weer terug in je woning te kunnen komen en je huurders eruit te zetten...

Dit heb ik de jongedame ook gevraagd.

Echter ze bemiddelen, tot..... de 1ste maand huur.

Maar hun aspirant huurders worden wel héél goed gescreend.

Zei ze.
Hmm, ik ga hier ff meelezen want ik heb ons huis er gisteren toevallig voor een jaar opgegeven.
Zelf vind ik dat ze ook best wel duur zijn.

Maar het lijkt mij toch 'veiliger' dan via Marktplaats bijvoorbeeld.
Ik zou via een andere weg je huis onderverhuren. Je betaald er erg veel voor, terwijl wanneer je er zelf wat meer energie in steekt zelf een onderhuurder kunt vinden.

Duidelijk een einddatum in je huurcontract opnemen, dan heb je volgens mij ook geen gedoe met huurders die niet meer uit je huis weggaan. En dat je het huis in dezelfde staat terug verwacht.

Ik huur overigens wel via Direct Wonen omdat ze een heel tof huis te huur hadden. Maar ik vond het wel erg duur.
quote:AlbusInAlbis schreef op 14 juli 2010 @ 17:49:

Hmm, ik ga hier ff meelezen want ik heb ons huis er gisteren toevallig voor een jaar opgegeven.Oh wat leuk, nou welkom hoor.
8% is wel aardig veel.

Als ik jou was zou ik even rondshoppen.
@ Chocolademelk, ja dat wil ik best wel, maar dit lijkt mij een stuk professioneler.
quote:absoluteEinstein schreef op 14 juli 2010 @ 17:51:

8% is wel aardig veel.

Als ik jou was zou ik even rondshoppen.

Ja dat vind ik eigenlijk ook wel. AE.

Terwijl ik beslist niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil, hoor.
Waarom kies je hier precies voor?

In mijn geval vond mijn vriend dit 'de makkelijkste' weg, omdat eerdere huurders op het laatste moment niet thuis gaven. Wel wil ik zelf ook proberen de kamers of het hele huis via marktplaats te verhuren omdat ik het een fijn idee vind zelf een soort selectie te kunnen maken. Ook heb ik niet het idee dat DirectWonen behalve een groter publiek veel voordelen heeft, of zie ik dit verkeerd?
quote:binkie14 schreef op 14 juli 2010 @ 17:46:

[...]

Dit heb ik de jongedame ook gevraagd.

Echter ze bemiddelen, tot..... de 1ste maand huur.

Maar hun aspirant huurders worden wel héél goed gescreend.

Zei ze.

Goed gescreend Zover ik weet wordt er enkel naar kopietjes van id-bewijs en loonstrookjes gevraagd. Je moet echt vrij veel verdienen in verhouding met de huur en dus wordt daar veel mee gesjoemeld. Ik heb een vriendin die haar loonstrook had gefotoshopt en zo haar huis kreeg.... Op zich niet eerlijk, maar ze wist dat ze het huis prima kon betalen en ze wilde het hebben.

Uitgebreide screening hoor
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik ben ook bezig, althans met het zoeken van een huurwoning in de particuliere sector. Heb een aantal bedrijven gevonden en net zoals Direct Wonen hanteren ze allemaal dat prinicpe: één maand huur, één maand borg en één maand bemiddelingskosten. Dus ja het is duur, vind het ook afzetterij, maar je ontkomt daar kennelijk niet aan.

Verder geen directe ervaringen dus ik lees ook graag verder mee.
Veel makelaar bieden ook verhuurservices aan, ook iets om naar et kijken. Gok dat ze niet veel meer doen dan direct wonen, maar ze hebben iets minder naamsbekendheid en ik denk dat het net een iets serieuzer en netter huurpubliek aantrekt.
8% komt ongeveer overeen met een maand, Direct Wonen verdient dus twee maanden huur aan de bemiddeling.
quote:Aureel schreef op 14 juli 2010 @ 17:56:

Ik ben ook bezig, althans met het zoeken van een huurwoning in de particuliere sector. Heb een aantal bedrijven gevonden en net zoals Direct Wonen hanteren ze allemaal dat prinicpe: één maand huur, één maand borg en één maand bemiddelingskosten. Dus ja het is duur, vind het ook afzetterij, maar je ontkomt daar kennelijk niet aan.

Verder geen directe ervaringen dus ik lees ook graag verder mee.

Hoi Aureel, leuk dat je meeleest.

Ik ben ook wel benieuwd, wat DW voor je doet, nadat het huis is verhuurd.

Ik heb b.v. een loeigroot huis.

Wil het verhuren aan een stel, MV MM VV, maakt niet uit.

Ben met mijn prijs ook billijk.

Stel, je komt (via je buren) erachter dat er 4 of 5 mensen in je huis wonen.

Heel negatief gesteld, dan.

Zal DW dan nog voor je bemiddelen.

Dar heb ik zo mijn twijfels over.
via huisverhuren.nl kun je gratis adverteren. En dan kun je ook zelf een selectie maken uit de reacties. Misschien dat dit wat professioneler overkomt dan bijvoorbeeld marktplaats?
quote:singalala schreef op 14 juli 2010 @ 17:57:

Veel makelaar bieden ook verhuurservices aan, ook iets om naar et kijken. Gok dat ze niet veel meer doen dan direct wonen, maar ze hebben iets minder naamsbekendheid en ik denk dat het net een iets serieuzer en netter huurpubliek aantrekt.Dat is een goeie tip Singalala, ik zal mij daarin verdiepen.Thanx
quote:chocolademelk schreef op 14 juli 2010 @ 18:02:

via huisverhuren.nl kun je gratis adverteren. En dan kun je ook zelf een selectie maken uit de reacties. Misschien dat dit wat professioneler overkomt dan bijvoorbeeld marktplaats?Weer een tip, jij ook bedankt
quote:singalala schreef op 14 juli 2010 @ 17:56:

[...]

Goed gescreend Zover ik weet wordt er enkel naar kopietjes van id-bewijs en loonstrookjes gevraagd. Je moet echt vrij veel verdienen in verhouding met de huur en dus wordt daar veel mee gesjoemeld. Ik heb een vriendin die haar loonstrook had gefotoshopt en zo haar huis kreeg.... Op zich niet eerlijk, maar ze wist dat ze het huis prima kon betalen en ze wilde het hebben.

Uitgebreide screening hoor

Singalala, de jongedame verzekerde mij, dat als iemand zegt, bij Shell te werken, dat dat wordt gescreend!

Ik geloof er geen biet van !
Zal DW dan nog voor je bemiddelen.

Dar heb ik zo mijn twijfels over.[/quote]

Ik heb altijd direct contact met de verhuurder. Direct Wonen heeft alleen een bezichtiging door het huis gegeven en het contract opgesteld + laten tekenen door alle partijen. Verder heb ik nooit meer wat vernomen van Direct Wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven