Wie heeft ervaring met een stoomvloermop?

14-09-2010 23:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken om een stoomvloermop aan te schaffen.

Graag zou ik willen weten wie ervaring heeft met zo'n apparaat en of het echt werkt. Maakt zo'n mop ook echt goed schoon? Zelf heb ik parket met een mix van olie en wax. Kan dit in combinatie met (hete) stoom?

Hier zit ik aan te denken.

http://www.blokker.nl/web ... yId=42281&productId=78854
Ken het van tv. Lijkt me ideaal.

Alleen erg kleine watertank, maar 270 ml.

Als je je huis wil dweilen ben je heel vaak water aan het bijvullen volgens mij.
Ik heb zelf een stoomvloermop.

en die bevalt echt goed! hebben een vloer van natuursteen en dat is met de dweil niet te doen, moeten zo ongeveer 3 keer door het huis voordat ie eens een keer goed schoon is, met de stoomreiniger 1 keer.

De watertank hoeven we trouwens maar 1 keer bij te vullen voor de woonkamer,keuken en bijkeuken, gaat aardig lang mee
Ik heb ook een parketvloer met olie en hardwax, maar ik zou het nooit aandurven om daar met een stoommop overheen te gaan! Het lijkt me dat de olie en wax onder invloed van de hete stoom zo zacht worden dat je ze "wegmopt". Ook heeft de leverancier me op het hart gedrukt om zo min mogelijk te water te gebruiken, dus weinig dweilen en dan alleen "klamvochtig". En mijn vloer ziet er na 6 jaar verwaarlozing (te weinig stofzuigen, nog minder dweilen en tot nu toe slechts 2 keer opnieuw gewaxed) prima uit, zelfs in de keuken.

Misschien even overleggen met je vloerleverancier?
Kan absoluut niet op gewaxt parket.

Ik heb ook natuursteen en heb een stoomreiniger van Karcher. Tank is 2 liter, daar red ik precies, de keuken, hal en woonkamer mee, maar het vloeroppervlakte hier is erg groot. Ik vind het ideaal.
Ik was ook van plan naar ervaringsverhalen te vragen :-) Ik heb beneden plavuizen en boven overal laminaat. Denk dat dit wel goed te doen is toch?? Zijn de vezelpads niet snel vuil of kun je die tussentijds schoonmaken??
Horen, zien en .... reageren
quote:Carliena schreef op 15 september 2010 @ 13:02:

Ik was ook van plan naar ervaringsverhalen te vragen :-) Ik heb beneden plavuizen en boven overal laminaat. Denk dat dit wel goed te doen is toch?? Zijn de vezelpads niet snel vuil of kun je die tussentijds schoonmaken??

Vezelpads??

Nog nooit van gehoord. De Karcher die ik heb heeft iniedergeval geen vezelpad. De Karcher is een soort stofzuigermodel, dus een lijf met wielen en daarin zit dus het reservoir, en dan een slang met een een stok eraan, net als een stofzuiger. Om het vloerding (verschillende opzetstukken zitten erbij) moet je een soort badstof hoesje doen, die wordt enorm vies. Die doe je dan gewoon in de was. Tussen door een paar keer uitspoelen of een nieuwe pakken. Ik heb een paar van die hoezen/dweilen in de kast liggen.
Is het aan te raden om gedemineraliseerd water te gebruiken, net als bij je strijkijzer ?

Ik val ook helemaal voor die televisiereclame, en die van de Blokker kun je waarschijnlijk makkelijker terugbrengen als hij niet bevalt (of zodra ik mijn vloerkleed heb schoongekregen )

Hier een marmeren vloer, zou je de vloerverwarming eerst aan moeten hebben als je zo'n ding op een koude vloer gebruikt ?
Kun je ook extra/reserve dweildoekjes erbij kopen ? (Wasbaar, geen wegwerp) ik heb zo'n 90 m2 te dweilen.
quote:moppetoet schreef op 17 september 2010 @ 01:10:

Kun je ook extra/reserve dweildoekjes erbij kopen ? (Wasbaar, geen wegwerp) ik heb zo'n 90 m2 te dweilen.

Ja dus, ik heb er een aantal in de kast liggen, erg makkelijk. Wij hebben een vloeroppervlakte van ruim 100m2, een hele klus, maar met de stoomreiniger valt het wel mee, je hoeft dan niet zo`n kracht te zetten terwijl het wel ontzettend schoon wordt.

Wij hebben travertin, ook een soort marmer. In de winter als de vloerverwarming aanstaat is het zó droog, in de zomer ook, omdat de stoom natuuurlijk heet is, verdampd het heel snel, zeker met de deuren open. Superideaal.
Met een stoommop haal je alle wax van je vloer.....

Ik heb zo'n ding en de wax was hier toch niet mooi meer, heb nueen 'kale' houten vloer, veel mooier en met de H2O mop goed schoon te houden !
Aliquando et insanire lucundum est
Ik heb destijds veel gelezen en ik las op internet negatieve dingen over de blokker/formido stoomapparaten, zoals dat het geen stoom is, maar er druppels uitkomen (veel te nat dus) en het reservoir heel snel leeg is.

Wij hebben toen gekozen voor een degelijk apparaat (Karcher dus) wat zeker weten het werk goed doet.

Ik gebruik hem vooral voor de vloer trouwens, met de opzetstukken kun je hem voor vanalles en nog wat gebruiken, maar ik gebruik hem hoofdzakelijk voor de vloeren.

Wij gebruiken geen gedemineraliseerd water. Dat moet wel, maar wij hebben een waterontkalker aangesloten op de waterleiding, dus ons water is al ontkalk. Erg fijn, geen kalkaanslag op kranen en douchedeuren etc.
Wat voor waterontkalker heb je, en moet je zoiets ook af en toe vervangen/verversen ? Wáár sluit je zo'n ding aan ?

Wij wonen in een gebied met knetterhard water, helaas.
Wij ook inderdaad, en toen kwam er een nieuwe badkamer..dat was het moment dat we naar een oplossing gezocht hebben omdat we het zo zonde vonden als die nieuwe badkamer binnen no-time verkalkt zou zijn. (En het doucht erg lekker, dat zachte water)

Wij hebben het door een bedrijf laten doen, instaleert alles ook door heel Nederland.

Dit hebben wij:

http://www.berghofwater.nl/?Wateronthar ... toestellen
Hij wordt aangesloten op het punt waar de waterleiding je huis binnenkomt (bij ons in de kelder). Het enige wat je hoeft te doen, is af en toe zout bijvullen en 1 per jaar een onderhoudsbeurt.

Zout zorgt voor het reinigen van de harsfilter, de harsfilter haalt het kalk uit het water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven