Wie is lid van United Consumers?
donderdag 12 november 2009 om 12:17
Hai, ik heb laatst een stuk gelezen over United Consumers. Hier kun je tegen korting energiecontracten, autoverzekeringen, zorgverzekeringen etc afsluiten (en omdat je het met duizenden tegelijk doet, is het dus goedkoper). Het ziet er erg professioneel uit maar ik twijfel altijd over zulke dingen (niet dat het weer een administratieve rompslomp wordt....). Is iemand hier lid van en wat zijn je ervaringen? Bedankt!
donderdag 12 november 2009 om 12:27
Gratis? Hebbikniegezegdhoor! UC koopt tigduizend contracten in bij maatschappijen (bijv VGZ) en zo'n pakket kun je dan tegen korting afnemen. Dat geldt ook voor tanken, je krijgt dan een pasje en daarmee krijg je iets van 6 cent korting bij bepaalde tankstations (en dat zijn er redelijk veel, bij mij in de buurt iig 3 stations). Dat soort dingen dus, groepskorting als het ware. Jij korting en bedrijf verzekerd van omzet.
donderdag 12 november 2009 om 12:30
donderdag 12 november 2009 om 12:32
donderdag 12 november 2009 om 12:36
Ik ben ooit lid geworden van zo'n CD boekenclub. Leuk idee als je elke maand een CD koopt. Maar als je even geen CD's bestelt dan sturen zij op jouw kosten eentje op. Op opzegbrieven reageren ze niet. Vandaar mijn scepsis. Is er een tegenprestatie die je moet leveren? Moet je elk jaar een produkt bij deze mensen bestellen of is het geheel vrijblijvend?
donderdag 12 november 2009 om 12:38
donderdag 12 november 2009 om 12:39
donderdag 12 november 2009 om 12:43
donderdag 12 november 2009 om 12:47
Mijn moeder is er lid van, ze krijgt dan bijvoorbeeld een brief met een aanbieding waarop je kunt reageren en er is geloof ik niks verplicht. Ik weet er niet heel veel vanaf maar ze is erg tevreden en heeft nu zelfs een supergoedkoop vodafone abonnement via UC afgesloten.
Mijn moeder is altijd een erg kritische consument en ze is heel tevreden dus dat wil wat zeggen
Mijn moeder is altijd een erg kritische consument en ze is heel tevreden dus dat wil wat zeggen
donderdag 12 november 2009 om 12:48
Ik ben twee jaar lid. Heb een tankpasje van ze die in de auto ligt. Daarmee krijg ik bij mijn tankstation (die vlakbij is) korting. Ik tank daar voor dezelfde prijs als bij een onbemand tankstation. En aangezien ik geen onbemand tankstation bij mij in de buurt heb, is dit wel handig.
Verder krijg ik korting op mijn verzekering bij VGZ. Maar dan moet je dus wel bij VGZ verzekerd willen zijn. Ik heb eerst zelf bekeken welke verzekering ik fijn vond qua dekking en prijs en toen pas besloten dat VGZ voor mij prima is. Ik bespaar nu voor mezelf alleen een tientje per maand ofzo? Het wordt allemaal op een spaartegoed bijgehouden en als je saldo hoog genoeg is, dan kun je dat uit laten keren. Heb dat toevallig afgelopen maand gedaan. Ik had in 2 jaar tijd een tegoed van 215 euro opgebouwd. Een tientje voor het tanken (rij niet zoveel) en de rest van mijn verzekering.
Je kunt er nog meer korting krijgen, maar daar doe ik (nog) niet aan mee. Ik heb via een andere site een mobiel en ben daar al goedkoop uit. Verder zit ik geloof ik al bij een van de goedkoopste energieleveranciers, dus weet niet of het echt zinvol is om over te stappen. Ga dat nog wel effe uitzoeken.
In principe is het gratis geloof ik. Je betaald eenmalig 5 euro bijschrijfgeld, maar als je al genoeg 'verdient' in een jaar, dan wordt die 5 euro afgetrokken van je spaartegoed.
Er is echt niks engs aan! Geen addertjes enzo. Je krijgt eens in de paar weken een mail met een geheugenopfrissertje waar je allemaal aan mee kunt doen om tegoed op te bouwen. De diensten breiden zich nl. de hele tijd uit. Gewoon doen zou ik zeggen : )
Verder krijg ik korting op mijn verzekering bij VGZ. Maar dan moet je dus wel bij VGZ verzekerd willen zijn. Ik heb eerst zelf bekeken welke verzekering ik fijn vond qua dekking en prijs en toen pas besloten dat VGZ voor mij prima is. Ik bespaar nu voor mezelf alleen een tientje per maand ofzo? Het wordt allemaal op een spaartegoed bijgehouden en als je saldo hoog genoeg is, dan kun je dat uit laten keren. Heb dat toevallig afgelopen maand gedaan. Ik had in 2 jaar tijd een tegoed van 215 euro opgebouwd. Een tientje voor het tanken (rij niet zoveel) en de rest van mijn verzekering.
Je kunt er nog meer korting krijgen, maar daar doe ik (nog) niet aan mee. Ik heb via een andere site een mobiel en ben daar al goedkoop uit. Verder zit ik geloof ik al bij een van de goedkoopste energieleveranciers, dus weet niet of het echt zinvol is om over te stappen. Ga dat nog wel effe uitzoeken.
In principe is het gratis geloof ik. Je betaald eenmalig 5 euro bijschrijfgeld, maar als je al genoeg 'verdient' in een jaar, dan wordt die 5 euro afgetrokken van je spaartegoed.
Er is echt niks engs aan! Geen addertjes enzo. Je krijgt eens in de paar weken een mail met een geheugenopfrissertje waar je allemaal aan mee kunt doen om tegoed op te bouwen. De diensten breiden zich nl. de hele tijd uit. Gewoon doen zou ik zeggen : )
donderdag 12 november 2009 om 12:54
quote:siesa schreef op 12 november 2009 @ 12:38:
Ik was voor een andere zorgverzekering aan het shoppen en als je via UC bij het vgz een basis incl gezinspakket doet scheelt je dat meer dan 100 euro per jaar (dan rechtstreeks bij vgz).. tja.. klinkt interessant.. Maar je vraagt je af wat de addertjes zijn.
Géén.
Alleen overstappen op een andere verzekeringsmaatschappij als de voorwaarden (dekking) van de maatschappij je bevalt. Niet overstappen omdat je wat poen overhoudt. Voor mij was de dekking het belangsrijkst en als dat goed zat, dan pas (via UC) overstappen hoor.
VGZ biedt pakketten (aanvullend) aan voor allerlei doelgroepjes. Ik zit bij het gezinspakket.
Ik was voor een andere zorgverzekering aan het shoppen en als je via UC bij het vgz een basis incl gezinspakket doet scheelt je dat meer dan 100 euro per jaar (dan rechtstreeks bij vgz).. tja.. klinkt interessant.. Maar je vraagt je af wat de addertjes zijn.
Géén.
Alleen overstappen op een andere verzekeringsmaatschappij als de voorwaarden (dekking) van de maatschappij je bevalt. Niet overstappen omdat je wat poen overhoudt. Voor mij was de dekking het belangsrijkst en als dat goed zat, dan pas (via UC) overstappen hoor.
VGZ biedt pakketten (aanvullend) aan voor allerlei doelgroepjes. Ik zit bij het gezinspakket.
donderdag 12 november 2009 om 13:06
donderdag 12 november 2009 om 13:11
Wij zijn jaren geleden lid geworden van UC. We waren toen al bij VGZ verzekerd en voor ons leverde het idd de korting op als we het via de site lieten lopen.
Verder hebben we de tankpas maar die gebruiken we weinig. En daarnaast loopt er een telefoonabonnement via de site. We betalen 10 euro aan kpn en krijgen via de site 7,05 maandelijks terug. Daarnaast maandelijks zo'n 15/16 euro korting op de verzekering levert jaarlijks toch zo'n 200/300 spaargeld op.
Verder hebben we de tankpas maar die gebruiken we weinig. En daarnaast loopt er een telefoonabonnement via de site. We betalen 10 euro aan kpn en krijgen via de site 7,05 maandelijks terug. Daarnaast maandelijks zo'n 15/16 euro korting op de verzekering levert jaarlijks toch zo'n 200/300 spaargeld op.
donderdag 12 november 2009 om 13:41
Als je lid bent van de ANWB kun je ook tanken met korting. Ik vraag me af of dit t zelfde systeem is als dat van United Customers?
http://www.anwb.nl/auto/r ... t/Tanken-met-korting.html
http://www.anwb.nl/auto/r ... t/Tanken-met-korting.html
donderdag 12 november 2009 om 13:52
Heb het vorig jaar wel nagekeken. Ik ben bij VGZ verzekerd en krijg korting van United Consumers. Is het niet zo dat dat 1x per jaar gestort word op je rekening? Ik heb er eigenlijk niet goed meer op gelet. Tanken... ik vraag me af of het zoveel scheelt. Je moet namelijk bij de erkende stations (bij ons is dat Shell) tanken. En die is een van de duursten hier. Dus vraag me af wat voordeliger is, de tinq of tanken bij Shell met UC pasje. Maar verder geen administratieve rompslomp ofzo hoor.
donderdag 12 november 2009 om 16:05
zondag 3 juli 2011 om 12:56
Ik ben klant geweest bij UC en ben er ontzettend ontevreden over! Zowel de zorgverzekering kan je elders gewoon veel goedkoper afsluiten maar ook energie en tanken is absoluut niet voordeliger. Het loont meer om even rond te kijken welke aanbieders er allemaal zijn. Op een gegeven moment kreeg ik ongevraagd gas en elektriciteit geleverd en dat heeft me bijna een rechtszaak gekost om er weer vanaf te komen. Ik had niets aangevraagd! De mensen die bij UC werken bij de consumentendienst blaken nou niet bepaald van deskundigheid of een hoge intelligentie, en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Wegblijven dus.