Wie is wat aan het breien?

16-09-2013 13:26 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het 'wie is wat aan het haken' topic, ben ik erg benieuwd of er hier ook dames breien en wat jullie dan zoal maken?

Ben zelf onlangs begonnen om een rokje te breien, erg benieuwd of t ook echt wat wordt!
Hoi Steph,

Ik brei de poef op naalden nr 8. Met 3 draden wol. Zwart, wit en grijs. De wol is van de Zeeman. Royal van 1 euro per stuk. Ik heb 69 steken opgezet. Vervolgens brei ik 2 naalden alle steken, dan 2x een naald de laatste 11 niet, dan 2x een naald de laatste 22 niet. En dan weer weer 2 naalden tot en met de laatste steek. Daardoor wordt het middenstuk langer dan de de zijkanten. Alleen recht breien dus makkelijk. Er gaan 9 bollen in. Heb het patroon trouwens ook van Drops. Leuke dingen komen er voorbij zeg. Die aapjes zijn leuk en die tas vind ik ook echt leuk
quote:laits schreef op 04 januari 2014 @ 17:28:

Bedankt! De middelste steken afkanten, heb ik inmiddels uitgevogeld en gebreid. Ik had oorspronkelijk 64 steken. Nu dus minus 19.

Wat ik nog niet snap is de rest. Ik heb heel internet al afgezocht, maar ik snap het gewoon niet Hoeveel moet je er uiteindelijk overhouden? Dan weet je hoeveel je er nog moet minderen en dan kom je er al snel achter wat, hoeveel je waar moet doen.
Melkboer, bedankt voor de uitleg. Mijn vingerloze handschoen (geen wand) is nagenoeg af en daarna heb ik dus zeerwaarschijnlijk niets te doen.

Ik hou van Zeemangaren (en naalden).

De tas is met Zpagettigaren opgezet (ja duur). Twee bollen had ik ervoor nodig, naald 15 moest het zijn. 21 opzetten, dan ongeveer 5cm recht/links (ik heb recht alleen gedaan) en dan elke steek meerderen zodat je op 42 steken uitkomt. Doorgaan totdat je 70 naalden hebt gedaan of als je geen zin hebt eerder stoppen, weer elke steek minderen naar 21 en dan weer 5cm rechts/links. Daarna de handvaten eraan maken (uiteraard elke kant een) binnenstebuiten keren en aan elkaar maken. Je ziet er daarna niets van. Echt mooi maar weegt een kilo!
quote:Phips schreef op 04 januari 2014 @ 18:59:

[...]

Hoeveel moet je er uiteindelijk overhouden? Dan weet je hoeveel je er nog moet minderen en dan kom je er al snel achter wat, hoeveel je waar moet doen.

Volgens mij staat er niet bij hoeveel ik moet overhouden. Dit is de volledige beschrijving van het voorpand:

brei net als voor het rugpand. Bij een totaalhoogte van 47 cm voor de halsopening de middelste 19 steken afk. en beide zijden afzonderlijk afwerken. Aan de halskant aan weerz. 3 x1 st. in elke naald afk, in elke 2e nld 1 x1 st afk. vervolgens in elke 4e naald 2x1 st. afk. Het schuine gedeelte van de schouder net als bij het rugpand breien

Meer staat er niet. Dan gaat het patroon verder met de mouw.

Het rugpand moest ik bij een hoogte van 59 cm aan weerz. in elke 2e naald 2x4 en 1x5 st. afkanten.
Dan denk ik (maar weet het niet zeker) eerst 3 keer 1 steek aan beide kanten van de hals afkanten, dan 1 keer in de 2e naald aan weerszijden een steek afkanten en dan tot slot 2 maal bij de 4e naald aan weerszijden van de hals afkanten (dus in naald 4 en 8) en tot slot. Het wordt een vrij wijde hals, klopt dat?

Ik gebruik zelf altijd patronen van Drops Design (gratis op internet) rn.die beschrijvingen zijn super!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven