Wie weet nog een leuke?

27-02-2011 21:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden ( eind mei) gaat mijn zwager trouwen en ondanks dat ik ( of mijn man) geen ceremoniemeester ben willen we toch iets leuks doen. Iemand gaf me de tip voor het volgende, wat een beetje geinspireerd is door PS I love you.

Het bruidspaar krijg halverwege de avond 12 ballonnen met aan iedere ballon een klein envelopje. In die envelopjes moeten opdrachten komen.

Het is de bedoeling dat het bruidspaar de ballonnen weggeeft aan diverse gasten. De gasten moeten de opdracht in het envelopje uitvoeren en dat is er dus 1 voor 1 van de komende 12 maanden zodat ze iedere maand aan hun trouwdag herinnerd worden.

Maar wat zijn leuke opdrachten?

Het hoeven geen hele grote uitgebreide dingen te zijn.

Kleine cadeautjes kan ook, en het liefst een beetje aan de maand gerelateerd. Tot nu toe heb ik:

Juni: Stuur het bruidspaar een mooie foto van hun dag met daarop: 1 maand getrouwd! Gefeliciteerd! ( eventueel met lijstje)

Juli: Stuur vanaf het vakantieadres of vanuit een stad een kaartje naar het bruidspaar met daarop: gefeliciteerd met jullie 2 maanden getrouwd zijn vanuit....

Augustus: Breng het bruidspaar een zak houtskool om op de dag van het 3 maanden getrouwd zijn gezellig te barbecuen.

September:

Oktober:

November: Geef het bruidspaar iets van marsepein dat ze herinnert aan hun bruiloft met een briefje: gefeliciteerd met jullie 6 maanden getrouwd zijn.

December: geef het bruidspaar een zak met 7 oliebollen, met een kaartje waarop staat: voor iedere maand getrouwd 1 oliebol voor jullie!

Januari:

Februari:

Maart:

April:

Mei: Geef het bruidspaar een fles prosecco met daarbij een kaartje: Hoera 1 jaar getrouwd! Vier dit maar gezellig!

Overige ideeen mogen ook, of andere opdrachten voor al gevulde maanden.

Toevoeging: het bruidspaar wil eigenlijk niets.. geen gekke dingen, geen sketches, helemaal niks. Zo hoeft niets.. en worden ze toch een jaar lang iedere maand herinnerd..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Lekker duidelijke topictitel, mijn eerste gedachte was: een leuke wat? Man? Hond?

Ach ja.

Weet je zeker dat ze dit wel op prijs zouden stellen als ze niks willen? Meestal stelt een bruidspaar dat omdat ze het echt niet leuk vinden, ze staan al de hele dag in het middelpunt van de belangstelling en willen op het feest misschien juist even lekker niks meer hoeven. Hoewel ik het idee an sich leuk vind, had ik het op mijn bruiloft ook niet leuk gevonden als je duidelijk hebt gezegd:niks, en er wordt toch wat gedaan al is het klein.

Kun je het niet op een andere manier inkleden zodat zij niet zelf ballonnen hoeven uitdelen?
September: Geniet samen met bruidspaar nog even van de laatste mooie dagen met een uitje naar het strand.

Oktober: nodig het bruidspaar uit voor een gezellige herfstwandeling met warme chocomel erachter.

Januari: bezorg het bruidspaar een dekentjemetmouwen met bijpassende tekst

Februari: geef beide echtelieden een feestneus i.v.m. naderende carnaval

Maart: geef bloembolletjes die op springen staan

April: haal met bruidspaar herinneringen op aan de huwelijksstress en zorg voor een toepasselijk kadootje
Kleine kado'tjes (geïnspireerd door de kadomand die wij van zus en zwager gehad hebben bij ons trouwen)

- een avondje film: DVD met popcorn voor in de magnetron

- avondje romantisch: verschillende kleine Kneip massage olie flesjes (zo'n doosje) met een romantische kaars

- Handdoeken met onze namen erop geborduurd. (kan ook een koffiemok zijn ofzo)

- Gezellig spelletje om te spelen.

In de trant van jouw maanden zou je in maart een zakje bloembollen kunnen doen. Februari iets met Valentijn.
Pff..
Ben het wel een beetje met Soley eens. Misschien een ander idee: Een grote pot waarin iedereen een opdracht uit moet trekken. 1 per 'gezin' zeg maar. Een opdracht kan zijn: 'Stuur in december...' Zo hoeft het bruidspaar niks te doen, maar krijgen ze toch leuke dingen!

Succes!
@Soley... ja dit wordt wel op prijs gesteld.. we hebben heel voorzichtig navraag gedaan met betrekking tot wat ze wel en niet willen.. dingen ter herinnering willen ze wel... iets als een blikkenlied waarmee ze met 125 blikken zonder wikkel blijven zitten niet.

Mijn zwager is erg bang dat zijn vrienden, die erg grappig zijn maar soms iets te... iets raars uithalen en daarom is de algemene mededeling: geen fratsen, maar wij als directe familie mogen het wel..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:misspoez schreef op 27 februari 2011 @ 21:39:

Pff..En bij welke maand had je dit in gedachten?
mamzelle en nike... al erg leuk! Thanks.. ik ga alles opschrijven en uiteindelijk een keuze per maand maken!
Ah, oké. Ze waarderen het dus wel. Misschien voor Februari iets met Valentijn?

En in juni; vlak na de bruiloft heb je toch altijd de witte-broodsweken? (ben niet zo goed in die dingen ) Misschien dat iemand langs kan komen met een wit brood
Oh ja.. dat is ook een leuke goldenaardbei... schrijf ik ook op
Het klinkt leuk, maar ik snap het geloof ik niet helemaal:

Jullie geven de balonnen, de rest van de gasten zijn neem ik aan op de hoogte dat zij die avond mogelijk een opdracht enveloppe krijgen? (want anders scheep je ze toch ergens mee op, misschien vinden die oliebollen wel helemaal niet leuk om te geven).

Blijft de inhoud van die enveloppen voor het bruidpaar dan geheim totdat het de houtskool of oliebolmaand is? Of wordt het tijdens de bruiloft al onthuld en weten ze in augustus al: deze maand kan ik een zak houtskool verwachten van Henk en Ingrid? Dat laatste lijkt me niet zo spannend namelijk.

En sorry voor alle vragen, maar zijn er dan geen gasten die overblijven, die als het ware niet door team bruidspaar worden gekozen?
Qua ideeen: ik vind de kleinigheden leuk, maar ik zou de 1 jaars prosecco vervangen door champagne, dat is wel zo feestelijk en hoeft ook niet superduur te zijn. Ook lijkt me het leuk als er tussen alle kleinigheden ook een weekendje weg of een hotelbon zit.
De envelopjes blijven dicht. En er zijn maar 12 ballonnen en zo`n 125 gasten, dus er zijn ook een hoop mensen die geen opdracht krijgen.

De keuze aan wie de ballonnen gegeven wordt ligt bij het bruidspaar.

Maar wellicht laten we dit wel smiddags tijdens het diner doen en dan zijn er maar 30 gasten die allemaal erg naast zijn.. die mensen willen het sowieso wel doen.

Ik zet er wel bij dat een andere invulling aansluitend bij de maand ook mag ( als ze liever sterretjes geven ipv oliebollen is dat ook goed natuurlijk)... maar er zijn ook altijd mensen die geen inspiratie hebben en dan is het wel makkelijk als ze een idee of richting hebben.
quote:borderwalk schreef op 27 februari 2011 @ 22:45:

Qua ideeen: ik vind de kleinigheden leuk, maar ik zou de 1 jaars prosecco vervangen door champagne, dat is wel zo feestelijk en hoeft ook niet superduur te zijn. Ook lijkt me het leuk als er tussen alle kleinigheden ook een weekendje weg of een hotelbon zit.De bruid en bruidegom zijn gek op prosecco.. vandaar die keuze.. en een weekendje weg of hotelbon wil ik niet doen.. ik wil niemand op kosten jagen. Dalijk geven ze die envelop aan oma of haar zus en die hebben niet zo veel geld te besteden.. dan voelen ze zich dalijk bezwaard en dat wil ik niet. Wel doen we er misschien een bon voor hun favoriete restaurant in, maar die geven we dan mee met de envelopjes..
Ik vind het een leuk idee, wij zijn zelf eens naar een bruiloft geweest waar zoiets werd gedaan. Het bruidspaar moest twaalf mensen zoeken om de stoelendans te doen. De eerste die afviel, kreeg een opdracht voor maand 1 enz. De opdrachten werden ook voorgelezen zodat iedereen ze kon horen. Hoeveel er uiteindelijk van zijn uitgevoerd weet ik niet...

Op een andere bruiloft, kregen alle gasten een briefje, balpen en ballon. Elke gast (of koppel) mocht een soort van waardebon (bv. goed voor één keer ontbijt op bed) maken, deze in de ballon stoppen en de ballon opblazen. Alle ballons werden op de dansvloer verzameld en het bruidspaar kreeg een halve minuut om zoveel mogelijk ballons kapot te stampen. De 'waardebons' die ze uit de kapotte ballons hadden kunnen halen, mochten ze ook effectief gebruiken. Zo was iedereen gelukkig, het bruidspaar omdat ze een heel aantal leuk te besteden waardebons hadden, maar ook de gasten omdat ze dus geen opdracht 'opgelegd' kregen maar zelf iets leuk konden verzinnen.
Ipv de balonnen kun je trouwens ook 12 mooie langstelige rode rozen geven met de kaartjes eraan. Is misschien leuker voor het bruidspaar om weg te geven dan een ballon. (of het moeten hartvormige heliumbalonnen oid zijn)
Ik zou het dan wel smiddags doen als er gasten zijn die het dichts bij hun staan
Januari; een paar reisgidsen voor hun eerste vakantie als gehuwd paar, om de donkere dagen mee door te komen. Of kaarsen voor de donkere dagen.

Die van Mamzelle zijn ook erg leuk.
Optimist tot in de kist!
Ik vind het op zich wel een leuk idee.

Zo wordt het hele aankomende jaar voor het bruidspaar bijzonder.

Maar als ik naar een bruiloft ga dan geef ik al een cadeau en hoe klein de cadeautjes ook zijn je wordt toch weer op extra kosten gejaagd. Dan kun je wel zeggen wat maakt 1 zo"n klein cadeautje nou uit maar als je redelijk veel feestjes hebt telt dat toch op.

Als je dit wil uitvoeren dan vind ik eigenlijk ook dat je moet zorgen dat de prosecco en de zak houtskool ed wordt afgeleverd bij de persoon die de opdracht moet vervullen.
Ik heb helaas geen suggesties, maar ik vind het wel een heel leuk idee!

Ik zou het uitdelen overigens tijdens het eten doen of ergens anders overdag, zodat je zeker weet dat de opdrachten meer bij ´naasten´ terecht komen.
quote:Koekiemunster schreef op 27 februari 2011 @ 22:52:

Ik vind het een leuk idee, wij zijn zelf eens naar een bruiloft geweest waar zoiets werd gedaan. Het bruidspaar moest twaalf mensen zoeken om de stoelendans te doen. De eerste die afviel, kreeg een opdracht voor maand 1 enz. De opdrachten werden ook voorgelezen zodat iedereen ze kon horen. Hoeveel er uiteindelijk van zijn uitgevoerd weet ik niet...

Op een andere bruiloft, kregen alle gasten een briefje, balpen en ballon. Elke gast (of koppel) mocht een soort van waardebon (bv. goed voor één keer ontbijt op bed) maken, deze in de ballon stoppen en de ballon opblazen. Alle ballons werden op de dansvloer verzameld en het bruidspaar kreeg een halve minuut om zoveel mogelijk ballons kapot te stampen. De 'waardebons' die ze uit de kapotte ballons hadden kunnen halen, mochten ze ook effectief gebruiken. Zo was iedereen gelukkig, het bruidspaar omdat ze een heel aantal leuk te besteden waardebons hadden, maar ook de gasten omdat ze dus geen opdracht 'opgelegd' kregen maar zelf iets leuk konden verzinnen.Die vind ik ook erg leuk moet ik zeggen!
Januari: een hele lange sjaal kado doen met als tekst erbij, in deze koude wintermaand houd jullie liefde elkaar al.. maanden warm. Of een warme deken, iets in die trant.

Februari; Valentijn inderdaad, en dan bv rozenblaadjes of hartjes voor in bad met massagecreme etc.

April: een Nederlandse vlag, en dan als tekst, niet alleen voor de Koningin gaat de vlag uit maar ook voor jullie omdat jullie... maanden getrouwd zijn.

Oktober; iets met halloween, een pompoen met hartjes uitsnijden en het getal van getrouwd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven