Windorgel bij de buren

19-11-2017 19:57 32 berichten
Onze buren hebben hun tuin verbouwd en hebben sinds gisteren ook een windorgel. Met de storm van het weekend hebben wij daar ook al flink van mogen meegenieten, en vooral mijn oudste dochter (die er zo ongeveer bovenop zit in haar kamer) wordt er gek van.
Probleem, ik zie er tegenop om het bij de buren aan te kaarten. Dat heb ik een keer eerder gedaan toen ze een hond te logeren hadden die niet alleen kon zijn, maar dat wel acht uur per dag was, en toen reageerde de buurman direct met een tegenaanval (van mij hoort hij ook wel eens wat). Over het algemeen ben ik erg tolerant qua overlast. Buurman heeft als hobby klussen, heeft zelf zijn hele huis verbouwd, en toen hij klaar was ging hij de drie jaar oude schuur slopen om er weer een nieuwe voor in de plaats te zetten, eigenhandig houtje voor houtje in elkaar getimmerd. Compleet met chillhoek waar hij in de zomer minstens vier avonden per week met vrienden en een boel wijn vertoeft tot een uur of 1.
Dus, wat doe ik aan dat windorgel. Zou het opvallen als ik er bubbeltjesplastic omheen plak? Of gewoon de touwtjes doorknippen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
I
Ik zou het luchtig proberen te houden... gooi er wat humor in! Ga met dochterlief langs met een flesje wijn met een kaartje liever een drankorgel dan een windorgel;-)
Of een leuk hangplantje ofzo en laat dochterlief dan vragen ofdat ze die kan ruilen voor de windgong omdat ze er niet van kan slapen.

Tuurlijk zwaar irritant maar met suiker bereik je nu eenmaal meer dan met azijn en het wordt er allemaal zoveel gezelliger op...
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee van dat hangplantje. Bij de Kwantum hadden ze van de zomer een soort van macramehangertje met glazen pot met daarin een lampje wat gedurende de dag oplaadt en in het donker oplicht. Leuk om vanuit de huiskamer naar tekijken deze donkere winter. Heb je meer aan dan een windorgel je toch niet hoort als je binnen zit.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Saartje70 schreef:
20-11-2017 20:09
Ik zou het luchtig proberen te houden... gooi er wat humor in! Ga met dochterlief langs met een flesje wijn met een kaartje liever een drankorgel dan een windorgel;-)
Of een leuk hangplantje ofzo en laat dochterlief dan vragen ofdat ze die kan ruilen voor de windgong omdat ze er niet van kan slapen.

Tuurlijk zwaar irritant maar met suiker bereik je nu eenmaal meer dan met azijn en het wordt er allemaal zoveel gezelliger op...
Ik zou in eerste instantie gewoon de overlast bespreken, dit is wel ver gezocht.
Zelf absoluut geen fan van windorgels, helaas gezegend met een buur met illegaal café en dito afzuigintstallatie (stadscentrum).

Als de buren niet voor rede vatbaar zijn moet je er een zaak van maken, maar toch eerst maar eens jezelf bij mekaar schrapen en de hinder duidelijk maken, dat is nl het eerste waar de rechter naar vraagt.

Wij hebben ooit zelf een wilde haan in onze tuin gehad, die kraaide de buurt vrolijk bij zonsopgang wakker... het was een wilde haan, niet de onze, hij woonde hoog in de boom. Veel klachten over gekregen, uiteindelijk hebben we iemand aangesproken om hem uit de boom te schieten. Toen dat eenmaal geregeld was is de haan op mysterieuze wijze verdwenen, er is geen enkele kogel gelost.

Kern is: de buren waren boos op ons, de haan was niet van ons, maar toch waren zij boos. Bij jou ben jij boos, de windgong is ontegensprekelijk van je buur, maar mensen begrijpen niet dat dit anderen kan hinderen als je het hen niet omstandig uitlegt (Wij vonden die haan ook eerst best wel grappig).

Grts,

Mabel
Een hond, kind, of ander levend individu dat overlast bezorgd kan je nou eenmaal niet helemaal reguleren, hoe vervelend dat ook kan zijn qua overlast. Maar een windgong? Wat is de moeite om dat ding even weg te halen omdat de buren er wakker van liggen?

Ik zou het echt even vriendelijk aankaarten en ik kan me bijna niet indenken dat mensen hier verkeerd op zouden reageren ook al heb ik de link van de Rijdende Rechter met windgong zien staan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
21-11-2017 00:05
Een hond, kind, of ander levend individu dat overlast bezorgd kan je nou eenmaal niet helemaal reguleren, hoe vervelend dat ook kan zijn qua overlast. Maar een windgong? Wat is de moeite om dat ding even weg te halen omdat de buren er wakker van liggen?

Ik zou het echt even vriendelijk aankaarten en ik kan me bijna niet indenken dat mensen hier verkeerd op zouden reageren ook al heb ik de link van de Rijdende Rechter met windgong zien staan.
Denk ik ook, en ik denk ook "Hey, ik heb een schaar..."

Tja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven