Wit hondje wit houden?

12-05-2012 11:46 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand tips om de vacht van een wit hondje ook mooi wit te houden dus?

Want hij speekt veel buiten en zijn onderkant wordt daar helemaal geelachtig van. Ik ben niet voor chemische producten, maar bestaat daar neit een special shampoo voor? Kan het nergens terugvinden, en gewone shampoo voor witte vachten helpt niet :(!
Tja.. hoe wit wil je 'm houden? Voor mijn hond gebruik ik gewoon 'witshampoo' en ik vind het goed werken. Anderen ook, krijg vaak complimenten dat hij zo mooi wit is. Zolang hij maar niet in de sneeuw loopt (dan is ie vaal grijs/bruinig)

Misschien iets minder op focussen? Hoe belangrijk is het voor je dat ie écht wit wit is?
Later is nu
Mijn schoonouders hadden een witte keeshond. Die ging eens in de 2 maanden naar de trimsalon en dan was ie weer wit. Misschien dat gewoon doen?

Dat met die sneeuw klopt wel ja haha! Dan zag je ineens weer dat ie eigenlijk toch niet zo wit was
Dreamer, natuurlijk niet zooo belangrijk! Voornaamste is dat hij gezond en gelukkig is natuurlijk!

Maar het valt me wel op dat hij vooral aan de onderkant soms echt bruinig wordt als hij veel buiten heeft gespeeld en het wordt steeds maar erger. Hij is pas 1,5 jaar..

Mag ik vragen welk merk die shampoo is die jij gebruikt?
Tsja... mijn oma zette haar hondje (50 jaar geleden) gewoon in de biotex... maar of dat nou zo goed is voor de vacht..
quote:Ivetje schreef op 12 mei 2012 @ 11:51:

Mijn schoonouders hadden een witte keeshond. Die ging eens in de 2 maanden naar de trimsalon en dan was ie weer wit. Misschien dat gewoon doen?

Dat met die sneeuw klopt wel ja haha! Dan zag je ineens weer dat ie eigenlijk toch niet zo wit was Dat doen we ook hoor, hij gaat om de 2 maanden naar het trimsalon en dan is hij inderdaad mooi wit.. voor 2 dagen :(!
quote:yezka schreef op 12 mei 2012 @ 11:51:

Tsja... mijn oma zette haar hondje (50 jaar geleden) gewoon in de biotex... maar of dat nou zo goed is voor de vacht..Oei!!
Whahaa, ik dacht dat je twijfelde of je hem wel wit moest houden, of in een andere kleur moest verven. Vond het al een hele rare vraag.

Sorry, geen advies verder.
quote:yezka schreef op 12 mei 2012 @ 11:51:

Tsja... mijn oma zette haar hondje (50 jaar geleden) gewoon in de biotex... maar of dat nou zo goed is voor de vacht..

Ik gebruik shampoo voor witte honden van Gottlieb ofzo.

En ik was 'm heel erg weinig. Hij heeft er een hekel aan en mijn hobby is het ook al niet. Bij z'n bekkie is ie inderdaad wat geler en bij z'n achterwerk ook (dat vind ik ook minder, maar kan er weinig aan doen, kennelijk.. ook als ik 'm veel was is dat zo)

Ik heb 'n Maltezerbastaardje trouwens.
Later is nu
Er is speciaal shampoo bij de dierenwinkel te koop om wit te houden.

Zomaar een voorbeeld.

http://www.dumuchi.nl/wik ... ondenshampoo%20Dumuchi%AE
quote:viennas schreef op 12 mei 2012 @ 11:53:

Whahaa, ik dacht dat je twijfelde of je hem wel wit moest houden, of in een andere kleur moest verven. Vond het al een hele rare vraag.

Sorry, geen advies verder.
quote:redband schreef op 12 mei 2012 @ 11:53:

Er is speciaal shampoo bij de dierenwinkel te koop om wit te houden.Heb er al verschillende geprobeerd maar zonder resultaat, daarom hier ff mijn vraag!
Het is een Westie trouwens (Westland white terriër)..
Gewoon op zwarte of andere donkere ondergrond zetten.. of op beige .. dat is de enige oplossing.

Wit is een illusie. Voor witte was doen de fabrikanten 'witmiddelen' in het wasmiddel, waardoor de was buiten in de zon mooi wit lijkt. Het is een blauw goedje, dat binnen juist niet werkt.
Later is nu
Wij hebben ook een witte bull. Maar die is gek op water, douche vindt hij geen probleem. Ik was hem weinig met shampoo. Maar als ik het doe is het speciaal voor witte honden gekocht bij de dierenspeciaalzaak. (koop geen goedkope shampoo, dit kan vaak een allergie reactie geven en prikken in de ogen)
quote:dreamer schreef op 12 mei 2012 @ 11:53:

[...]

Ik gebruik shampoo voor witte honden van Gottlieb ofzo.

En ik was 'm heel erg weinig. Hij heeft er een hekel aan en mijn hobby is het ook al niet. Bij z'n bekkie is ie inderdaad wat geler en bij z'n achterwerk ook (dat vind ik ook minder, maar kan er weinig aan doen, kennelijk.. ook als ik 'm veel was is dat zo)

Ik heb 'n Maltezerbastaardje trouwens.Een bruin bekkie en een bruine kont krijgen honden door de kleurstoffen in de voeding. Ik heb zelf twee witte honden gehad en die gaf ik altijd voeding zonder kleurtjes. Daar bleven ze mooi wit van.
Gewoon wassen met zilvershampoo? Wij hebben onze hond, een zwarte, ook wel eens gewassen met gewone mensenshampoo. Als de hondenshampoo op was.

Bij de trimsalon of gewoon zij zooplus of zo heb je toch ook van dat spul om een 'verkleurde' kont weer wit te krijgen. Anusbleker heet het geloof ik. Echt waar.
Ik dacht meteen : 1x in de maand wassen op 95 graden. Maar bij nader inzien lijkt me dat toch niet zo'n goed idee
quote:Ratteke schreef op 12 mei 2012 @ 12:12:

Bij de trimsalon of gewoon zij zooplus of zo heb je toch ook van dat spul om een 'verkleurde' kont weer wit te krijgen. Anusbleker heet het geloof ik. Echt waar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maar welke voeding is dat dan, Cateautje, want ik heb al verschillende gewisseld. De voeding die ik nu gebruik, lijkt in elk geval het beste voor z'n darmpjes te zijn.

Anusbleker.. klinkt niet echt diervriendelijk
Later is nu
quote:Maleficent schreef op 12 mei 2012 @ 12:32:

[...]

En het erge is... het bestaat ook voor mensen...
quote:dreamer schreef op 12 mei 2012 @ 12:33:

Maar welke voeding is dat dan, Cateautje, want ik heb al verschillende gewisseld. De voeding die ik nu gebruik, lijkt in elk geval het beste voor z'n darmpjes te zijn.

Anusbleker.. klinkt niet echt diervriendelijkIk had altijd lam en rijst van Prins. Niet te duur en van goede kwaliteit. Goed voor de darmen ook, want het is lichtverteerbaar.
Ja, die heb ik ook een tijd gehad. Inderdaad goed voor de ontlasting, kun je zien, maar daarbij kreeg hij volgens mij ook verkleuring. Misschien dat ik het weer eens een tijdje ga proberen. Hij is nu net getrimd, dus weer helemaal wit
Later is nu
quote:dreamer schreef op 12 mei 2012 @ 12:49:

Ja, die heb ik ook een tijd gehad. Inderdaad goed voor de ontlasting, kun je zien, maar daarbij kreeg hij volgens mij ook verkleuring. Misschien dat ik het weer eens een tijdje ga proberen. Hij is nu net getrimd, dus weer helemaal wit Mijn honden bleven spierwit.
Ik was mijn bruin met witte hond. Met zwitsal hand zeep

Maakt goed schoon en is heel makkelijk uit te spoelen.

Het witte is mooi wit . En blijft ook redelijk wit. Behalve van zijn weekelijkse modderbaden natuurlijk.Maar dan was ik hem weer.

Zijn vacht glimt ook erg mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven