Witte muur vraagje

28-07-2011 11:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Momenteel zijn mijn ouders op vakantie en ik moet de planten water geven. Maar 1 plant zit in een soort schilderij en is echt lastig om water te geven en om bij te komen. Nu heeft die plant gelekt met water en is terecht gekomen op de pas geverfde witte muur Dus nu zie je een gele streep op de muur lopen...

Heeft er misschien iemand schoonmaak tips????
-
Ja, ik heb al van alles geprobeerd. maar het blijf toch een beetje geel. Je ziet echt een streep..
in de bouwmarkt kun je spuitbus met witte verf kopen en erop spuiten. Als het een strak gladde muur is, zie je misschien wel verschil (geen ervaring mee), als er textuur in de muur zit, zie je dat bijna niet.
Ik zou gewoon even afwachten of het niet vanzelf verdwijnt als het over een dagje goed is opgedroogd. En anders eerlijk opbiechten en je ouders aanbieden om te helpen de muur opnieuw te verven als ze zich er erg aan storen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Jaa het ziet er echt niet uit.. Baal er wel van! Denk niet dat het gaat werken spuitbus met witte verf..En durf ik ook niet aan dadelijk is het helemaal verknalt haha.
Daar hoef je toch niet om te huilen, jees, het zijn je ouders hoor. Gewoon even melden en dat mocht het zichtbaar blijven, dat je dan wel even met een witkwast langs komt. Je doet nu net alsof je de kast met middeleeuws chineees porcelein hebt laten vallen.
quote:gizz schreef op 28 juli 2011 @ 12:00:

Daar hoef je toch niet om te huilen, jees, het zijn je ouders hoor. Gewoon even melden en dat mocht het zichtbaar blijven, dat je dan wel even met een witkwast langs komt. Je doet nu net alsof je de kast met middeleeuws chineees porcelein hebt laten vallen.Mijn idee.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Woon je nog thuis? Zo niet, dan kun je het denk ik wel op je aansprakelijkheids verzekering of de inboedel verzekering verhalen. Ik zou gewoon even informeren, voordat jezelf allerlei dingen gaat uithalen.
Daar hoef ik niet om te huilen hoor.. alleen het is gewoon balen! Nee woon nog thuis dus heeft ook geen zin.

Maar bedankt voor de tips!
Wanneer komen ze thuis? Als je het echt zelf op wilt lossen, even in de kelder op zoek gaan naar de rest van de verf (als ze het tenminste zelf hebben gedaan). Goed roeren en met een klein kwastje de streep wegwerken. Spuitbus zou ik niet aan beginnen, dat is geen muurverf, maar lak...
Als je het gewoon overschildert, is de kans groot dat de streep er na een paar weken weer doorheen komt . Latexverf is namelijk poreus en de verkleuring trekt door naar de oppervlakte, ook doordat hij tijdens het schilderen weer vochtig wordt.

Je kunt dit oplossen door te schilderen met renovatieverf (verf op oplosmiddelbasis) - die koop je onder andere bij Hornbach. Dat is geen heel fraaie oplossing, en het verschil met de rest van de muur zal wel zichtbaar zijn.

Een betere oplossing is eerst een laag "isolatiegrond" over de streep aan te brengen (of twee of drie lagen, als je zeker wilt zijn). Daar overheen dan weer schilderen met de originele verf.
Melden aan ouders, wachten tot zij weer thuis zijn. Samen oplossing bedenken, evt. bijdragen in de kosten. Niet zelf gaan klooien!!!
Koop een wit 'wondersponsje' (verkopen ze bij Kruidvat.)Daarmee verwijder je heel makkelijk vlekken, ook van muren!
quote:nike schreef op 28 juli 2011 @ 12:02:

Woon je nog thuis? Zo niet, dan kun je het denk ik wel op je aansprakelijkheids verzekering of de inboedel verzekering verhalen. Ik zou gewoon even informeren, voordat jezelf allerlei dingen gaat uithalen.meen je dit serieus? Een vlekje op de muur op de verzekering verhalen? Men, nu snap ik wel dat die verzekeringen zo duur zijn. Gewoon een pot goede verf halen, alles netjes afplakken en goed verven, klaar.
HG heeft vlekkenverwijderaar voor muren. Ik heb er ook de meest onmogelijke vlekken mee van de muur gekregen

Succes!
Uhmm gewoon mee leren leven. Een huis is om in te wonen/leven, dan gebeuren dat soort ongelukjes. Wij hebben ook lichte muren en daar zitten inmiddels wel wat plekjes/strepen enz op (het zit er 3 jaar op), ja jammer dan hoor er wordt geleefd.
met dezelfde verf hoef je niet de hele muur opnieuw te verven - gewoon het plekje even overkwasten en klaro. (als ze het zelf gedaan hebben is de verf er vast nog wel)
Nou zoals jij het beschrijft zou die gele streep er vroeg of laat sowieso wel zijn gekomen, jammer dan.

Paar dagen laten drogen en dat stukje gewoon opnieuw schilderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven