Witte tegel met donkere voeg

18-06-2014 17:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn toilet nieuwe tegels uitgezocht. De wandtegels zijn wit en nu wil ik graag een hele donkere voeg. Nu zie de mevrouw van de tegelwinkel dat ik beter voor een grijze voeg kan gaan want die zwarte voeg zou witte vlekken krijgen (ofzo....weet niet of ik het goed begrepen heb...maar kan me voorstellen dat je van water kalkvlekken erop krijgt).

Maar ik vind het zo mooi.

Dit effect, maar dan heb ik veel kleinere tegels. Het is ook een toilet en geen douche dus die tegels worden niet de hele tijd nat.

Iemand ervaring met donkere/zwarte voegen?

Een opmerking over de vloer en de tegels in het algemeen.

(Heb net een boek gelezen over kleine ruimtes...)

Met kleine tegeltjes (zoals op de vloer) lijkt een kleine ruimte nog kleiner. Grote vlakken maken de ruimte optisch groter.

Sinds ik dat boek heb bekeken - heel veel nuttige tips, maar het ging vooral over keukens en die hebben ook tegels en vloeren - heb ik een haal andere kijk gekregen.

Ga er maar eens op letten.
Mwow, dat hangt er ook vanaf hoe de ruimte is. Mijn WC is zo klein dat ik met een grotere tegel al heel snel moet gaan snijden en dat is geen gezicht. Dan zijn kleinere tegels veel mooier want die passen gewoon.

Op de vloer doe ik trouwens een zwarte tegel van 15 bij 15.
Mooi zeg! Ik kan je niet verder helpen met je vraag verder, maar ik lees mee voor het geval de Gouden Tip er tussen zit.
Zwarte voeg lijkt erg mooi en ze hebben het kant en klaar of ze doen gewoon 'doodskop" door hun eigen gemaakte mengel van zilverzand en cement dan dan als voeg word gebruikt. En als ze dan niet goed mengen heb je kans op lichtere kleurafwijking..Dus dat ligt dan aan hun.

En ja er kan schimmel komen, maar dat kan je weer schoonmaken en aangezien, )tenminste daar ga ik van uit) Het toilet niet zo nat word, hoef je je daar niet druk om te maken.

ook zou je de onderste rand van de wandtegel zwart kunnen laten of op de grond een dambordmotief. Lijkt ook erg mooi.
Confusion is the only suffering in this World!!
Thanks Jorg, dat klinkt positief. En schimmel kan ook op een grijze of witte voeg komen en een witte voeg kan weer grauw worden. Denk dat ik er dan toch voor ga. Het is alleen maar het toilet.
Witte voegen worden grauw en grauwe voegen worden wit.

Kortom, doe wat je wilt want na verloop van tijd wordt het hoe dan ook ´vies´.
Jaa maar 'weer' schimmel op een zwarte voeg kum je niet zien en daarom ook niet schoonmaken, maar het is dus wel slecht voor je gezondheid.

Maar denk op de wc niet zo'n last van, eerder op de badkamer..
Ik heb antracietvoegen in mijn hele badkamer, inclusief douchehok.

Zorg dat je de tegel na het voegen gelijk héél goed schoonmaakt!

In het douchehok worden ze wat valer, maar na 5 jaar is het nog netjes om te zien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Klinkt goed Tickel, en dan zal ik er idd voor zorgen dat ik direct na het voegen extra schoonmaak en schrob. Anders krijg ik idd misschien wel een zwarte waas over de tegels.

Hoe maak je de tegels na het voegen het beste schoon?
quote:Exces schreef op woensdag 18 juni 2014 18:32 Witte voegen worden grauw en grauwe voegen worden wit.

Kortom, doe wat je wilt want na verloop van tijd wordt het hoe dan ook ´vies´. Klopt helemaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:hiltje schreef op 18 juni 2014 @ 21:41:

Klinkt goed Tickel, en dan zal ik er idd voor zorgen dat ik direct na het voegen extra schoonmaak en schrob. Anders krijg ik idd misschien wel een zwarte waas over de tegels.

Hoe maak je de tegels na het voegen het beste schoon?Ik heb het met water en wat groene zeep gedaan. Maar de pest is dat die voeg wel wat blijft "afgeven" als deze nat wordt. Het is dus een precies werkje.
quote:Tickel schreef op 18 juni 2014 @ 22:02:

[...]

Ik heb het met water en wat groene zeep gedaan. Maar de pest is dat die voeg wel wat blijft "afgeven" als deze nat wordt. Het is dus een precies werkje.

Haa, en ik heb witte tegeltjes van 6 bij 2 cm (eigenlijk gewoon mozaïek). Dat wordt monnikenwerk!

Ga maar een tandenborstel en wattenstaafjes kopen.
quote:hiltje schreef op 18 juni 2014 @ 23:12:

[...]

Haa, en ik heb witte tegeltjes van 6 bij 2 cm (eigenlijk gewoon mozaïek). Dat wordt monnikenwerk!

Ga maar een tandenborstel en wattenstaafjes kopen.Heel, heel, heel goed drogen na het schoonmaken. Daarmee veeg je wel veel zwart weg hoor.
Ik zou gewoon voegen en dan de voegen verven. Kan prima en als het ingetrokken is was je de rest gewoon zo van de tegels.
Ik begrijp niet goed of je het zelf gaat betegelen of het laat doen??

Maar als ene tegelzetter het doet, dan neemt hij het altijd een tweede keer af.

Een dag later of twee, kan je het zelf het beste doen met een oud thirt....En zo de sluier er af halen. Gewoon met ronddraaiende bewegingen de sluier er af halen van boven naar beneden. Want doe je het met water en zeep..dan krijg je er weer een sluier op en ben je net zo ver.

Dit gaf ik altijd als advies.....met droge doek schoonwrijven.

Mocht je het allemaal zelf doen, dan lees ik het wel..zal ik je ander advies geven.
Confusion is the only suffering in this World!!
@Hiltje

Het gaat er niet om dat je grote tegels neemt.

Als je de kleuren en de tegels in een zelfde kleurstelling houdt dan kan je ook met kleine tegels vlakken krijgen.

Je kan bijvoorbeeld ook voor een band van zwarte tegels kiezen.

Daar moet je echt voorbeelden van zien om dat vooraf in te kunnen schatten. Zwarte contrasten vind ik zelf ook heel mooi.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de schilderijen van Mondriaan. Die doet heel veel met vlakvulling met zwarte contrasten.

@MevrouwdeKees heeft ergens iets opgefleurd met zwarte contrastbanden. Ik weet niet meer waar ze dat heeft gedaan.
quote:Pumps_italiaans schreef op 18 juni 2014 @ 17:21:

Een opmerking over de vloer en de tegels in het algemeen.

(Heb net een boek gelezen over kleine ruimtes...)

Met kleine tegeltjes (zoals op de vloer) lijkt een kleine ruimte nog kleiner. Grote vlakken maken de ruimte optisch groter.

Sinds ik dat boek heb bekeken - heel veel nuttige tips, maar het ging vooral over keukens en die hebben ook tegels en vloeren - heb ik een haal andere kijk gekregen.

Ga er maar eens op letten.Wat is de titel van dat boek, als ik vragen mag?
Leef je leven alsof het je laatste dag is
quote:jorg schreef op 19 juni 2014 @ 14:55:

Ik begrijp niet goed of je het zelf gaat betegelen of het laat doen??

Maar als ene tegelzetter het doet, dan neemt hij het altijd een tweede keer af.

Een dag later of twee, kan je het zelf het beste doen met een oud thirt....En zo de sluier er af halen. Gewoon met ronddraaiende bewegingen de sluier er af halen van boven naar beneden. Want doe je het met water en zeep..dan krijg je er weer een sluier op en ben je net zo ver.

Dit gaf ik altijd als advies.....met droge doek schoonwrijven.

Mocht je het allemaal zelf doen, dan lees ik het wel..zal ik je ander advies geven.

Nee, ik laat het doet.

Bedankt voor de tip.

Ik ga ronddraaien met een oud t-shirt.
quote:hiltje schreef op 20 juni 2014 @ 13:06:

[...]

Nee, ik laat het doet.

Bedankt voor de tip.

Ik ga ronddraaien met een oud t-shirt.En daarna vooral niet vochtig reinigen
quote:depressief schreef op 20 juni 2014 @ 00:34:

[...]

Wat is de titel van dat boek, als ik vragen mag?

Ach... heb ik per ongeluk de link naar het mooie inrichtingen topic weg gehaald.

Het zijn twee boeken en vooral de 101 tips is heel handig. Met plattegronden van klassieke ontwerpen en zo. Pumps_italiaans in "Het mooie inrichtingen-topic." 16-5-2014 15:09 en 24-5-2014 Pumps_italiaans in "Het mooie inrichtingen-topic."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven