Wonen buiten de ring van Amsterdam

18-06-2012 23:33 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Woon aan de andere kant van het IJ, op fietsafstand van de pont en ik doe er een kwartier over om bij CS te komen. Voel me nooit buitenstaander, want woon dicht bij het centrum en het pontje is leuk

Wonen hier bevalt prima. Mijn criterium was fietsafstand; het centrum moet goed te fietsen zijn.
Buitenveldert, 25 minuten fietsen naar de stad, altijd over verlichte paden en grotendeels langs woningen. 3 lijnenn van het ov die richting centrum gaan... Ideaal..
Ik heb een tijdje in West gewoond, richting Slotervaart/Osdorp. Ik voelde het wel als wat jij suggereert in de OP. Het was te ver voor mij van waar het vertier is en de leuke winkeltjes en het voelde voor mij toch niet echt lekker. Misschien omdat ik vanuit binnen de ring kwam. Ik loop graag de deur uit en sta dan het liefst lopend binnen 3 minuten in op een leuke markt/leuk winkelstraatje etc. Dat is daar absoluut niet. Ik ben ook in no time weer terug verhuisd. Dan maar klein wonen Het was ca. 20 minuutjes met de tram tot de Dam denk ik (om maar ergens mee te rekenen).

Als ik nog eens buiten de ring zou moeten wonen, zou ik denk ik eerder richting Buitenveldert gaan.
De Aker. Dat was geen feest. Vinex wijk, niet gezellig, geen leuke winkels en 1 tram naar het centrum (30 min). Het wonen daar was voor mij van korte duur. Maar er zijn genoeg leuke buurten buiten de ring. Noord en buitenveldert hebben dan mijn voorkeur.
Ik ben in het centrum van Amsterdam geboren en heb daarna 20 jaar in de rivierenbuurt gewoond. Nu woon ik al 25 jaar met veel plezier in zuidoost, waar veel oorspronkelijke Amsterdammers wonen. Met de metro ben je binnen een kwartier in de binnenstad, maar wij gaan ook naar Diemen, Amstelveen en uiteraard hier in de Amsterdamse Poort winkelen.
De Aker is wel heeel ver buiten de ring.

Slotervaart zit het dichtst bij de ring, daarna nieuw Sloten, dan Osdorp, tenslotte de Aker (zit helemaal achter Osdorp).
Mij bevalt het prima in de Aker, lekker rustig. Lekker groen uitzicht (in ieder geval ons stukje). Veel nieuwbouw idd, daar moet je van houden.

Ik geef niet zo veel om die hustle en bustle van het centrum. Af en toe wel leuk hoor, maar dan ben je er zo met de tram. Het is zo'n 7 km tot Leidseplein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven