Wonen in Almere Haven
woensdag 30 oktober 2013 om 23:33
Hoi hoi,
Ik ben van plan om binnenkort in Almere Haven een startersappartement te gaan kopen, meer specifiek, gesitueerd in de werfen. Ik heb al een paar topics over almere afgestruind en kwam een beetje tot de volgende plus en min punten over Almere Haven:
plus:
- knus, dorps, gezellig, groen en betaalbaar
min:
dorps, bereikbaarheid amsterdam, juwelier neergestoken
Ik vroeg mij af of iemand anders mij het één en ander kon vertellen over almere haven, en specifiek de werfen. Heb je een veilig gevoel op straat, kun je als vrouw in de avond over straat lopen, hangen er veel louche figuren rond etc. Maar als het gezellig is met fijne mensen hoor ik dat natuurlijk ook graag Ik hoor graag van jullie!
Ik ben van plan om binnenkort in Almere Haven een startersappartement te gaan kopen, meer specifiek, gesitueerd in de werfen. Ik heb al een paar topics over almere afgestruind en kwam een beetje tot de volgende plus en min punten over Almere Haven:
plus:
- knus, dorps, gezellig, groen en betaalbaar
min:
dorps, bereikbaarheid amsterdam, juwelier neergestoken
Ik vroeg mij af of iemand anders mij het één en ander kon vertellen over almere haven, en specifiek de werfen. Heb je een veilig gevoel op straat, kun je als vrouw in de avond over straat lopen, hangen er veel louche figuren rond etc. Maar als het gezellig is met fijne mensen hoor ik dat natuurlijk ook graag Ik hoor graag van jullie!
donderdag 31 oktober 2013 om 00:01
Almere haven is prachtig, inderdaad erg groen, de dorpskern is gezellig en knus. Ook Amsterdam is erg snel te bereiken; je zit direct op de A6 en vanuit daar de A1.
De werven is een prima wijk.
Nadeel voornamelijk dat het - toen ik er woonde - erg ons kent ons was. Dus: altijd dezelfde mensen tegenkomen in de stad bij het uitgaan, in de supermarkt en via vrienden ken je bijna heel Almere in jouw leeftijd. Maar misschien is dat vooral als je er bent opgegroeid...
Ik zou zegen: als Almere je trekt qua stad, gewoon doen! Met Almere haven kan je niet echt misgaan
De werven is een prima wijk.
Nadeel voornamelijk dat het - toen ik er woonde - erg ons kent ons was. Dus: altijd dezelfde mensen tegenkomen in de stad bij het uitgaan, in de supermarkt en via vrienden ken je bijna heel Almere in jouw leeftijd. Maar misschien is dat vooral als je er bent opgegroeid...
Ik zou zegen: als Almere je trekt qua stad, gewoon doen! Met Almere haven kan je niet echt misgaan
When in doubt, add glitter.
donderdag 31 oktober 2013 om 00:04
donderdag 31 oktober 2013 om 04:05
Almere Haven is het leukste deel van Almere (vind ik dan). De Havenkom is heerlijk in de zomer en het centrum heeft is klein maar heeft voldoende winkels om er je boodschappen te doen. Veel groen en ruim opgezette wijken.
Nadelen zijn dat het ver van het station ligt en ver van het grote centrum van Almere. De rest van Nederland, incl. Amsterdam, zijn met de auto goed bereikbaar. Ben je van het OV afhankelijk, zou ik toch dichter bij een station gaan wonen.
Het dorpse zie ik niet zo in Almere Haven. Ik denk dat je dat in elke wijk wel hebt, in elke stad of dorp.
Omdat Almere Haven het oudste stadsdeel is, zie je daar de meeste ouderen. Valt mij altijd weer op
Meeste daarvan zijn Amsterdammers die dat dorpse en ons kent ons in stand houden. Maar je bent natuurlijk zo anoniem als je zelf wilt. In een startersappartement zal dat wel meevallen.
Ik woon er zelf niet, maar kom er graag, vooral in de zomer. Lijkt me een prima plek om te wonen.
Nadelen zijn dat het ver van het station ligt en ver van het grote centrum van Almere. De rest van Nederland, incl. Amsterdam, zijn met de auto goed bereikbaar. Ben je van het OV afhankelijk, zou ik toch dichter bij een station gaan wonen.
Het dorpse zie ik niet zo in Almere Haven. Ik denk dat je dat in elke wijk wel hebt, in elke stad of dorp.
Omdat Almere Haven het oudste stadsdeel is, zie je daar de meeste ouderen. Valt mij altijd weer op
Ik woon er zelf niet, maar kom er graag, vooral in de zomer. Lijkt me een prima plek om te wonen.
Ja ja, nu weet ik het wel!
donderdag 31 oktober 2013 om 08:14
donderdag 31 oktober 2013 om 08:25
Ik woon in de wijk De Velden (Almere Haven). Kop aan het gooimeer, kont in het Kromsloot park (natuurgebied). Zomers lopend naar de havenkom heerlijk terrasjes pakken. Goede restaurants. Supermarkten die 7 dagen per week tot 22:00 open zijn. In eerste instantie wilde ik er niet doodgevonden worden, maar wat wil ik er ontzettend nooit meer weg!!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
donderdag 31 oktober 2013 om 13:36
Laat je vooral niet van de wijs brengen door alle mensen die zullen gaan roepen dat ze niet dood gevonden willen worden in Almere. Heel veel mensen wonen naar volle tevredenheid in Almere en da's niet voor niets. Ik had ze zelf ook hoor, die vooroordelen, maar wat ben ik blij dat wij jaren terug toch de stap genomen hebben om hier te gaan wonen! Ik woon zelf niet in Haven maar kom er wel vaak en heb er vrienden wonen. Ik fiets 's nachts gerust heen en weer tussen Stad en Haven, heb me daar nog nooit onveilig gevoeld. Haven doet inderdaad vrij dorps aan, maar dat heb je, vind ik, in veel andere wijken in Almere ook wel.
Leuk aan Haven vind ik: het vele groen! Je zit zo in het bos en natuurlijk ook aan 't water. De havenkom met veel restaurantjes, vaak van erg goede kwaliteit. Minpunten kan ik zo niet bedenken.
Leuk aan Haven vind ik: het vele groen! Je zit zo in het bos en natuurlijk ook aan 't water. De havenkom met veel restaurantjes, vaak van erg goede kwaliteit. Minpunten kan ik zo niet bedenken.
donderdag 31 oktober 2013 om 22:26
quote:meneerjoshua schreef op 30 oktober 2013 @ 23:55:
Bedankt voor je bijdrage, ik wil eigenlijk liever wel reacties die slaan op mijn vraag en niet de zoveelste 'Almere wil ik niet dood gevonden worden want ik kom zelf uit Adam en daar is alles zoveel beter' discussie
Dat zeg ik ook niet.
Almere is gewoon geen plek die ik verbind met het woord 'knus'. Ik ben er regelmatig en ja ook in Almere Haven. ' De knusheid' kan ik er echt niet zien. Dat jij er daarom nu van maakt dat ik daardoor het wonen in Almere als negatief zou zien moet jij weten.
Bedankt voor je bijdrage, ik wil eigenlijk liever wel reacties die slaan op mijn vraag en niet de zoveelste 'Almere wil ik niet dood gevonden worden want ik kom zelf uit Adam en daar is alles zoveel beter' discussie
Dat zeg ik ook niet.
Almere is gewoon geen plek die ik verbind met het woord 'knus'. Ik ben er regelmatig en ja ook in Almere Haven. ' De knusheid' kan ik er echt niet zien. Dat jij er daarom nu van maakt dat ik daardoor het wonen in Almere als negatief zou zien moet jij weten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.