Wonen in Castricum?

24-07-2015 16:25 19 berichten
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een koophuis en denken aan Castricum (wonen en werken nu in Amsterdam).

We hebben Amsterdam en Haarlem ook overwogen, maar is erg duur en we willen wel wat groter gaan wonen en uit de stad (ook met zicht op kinderen in de toekomst). Castricum leek ons leuk; vlakbij het strand (mijn vriend doet veel watersport), goed betaalbaar, met 25 minuten zit je op Amsterdam en de omgeving is mooi. Vind het dorp, als een echte stadse, wel wat saai...maar goed, dat is elk dorp van een soortgelijk formaat wel, echt wat anders dan een stad met leuke bijzondere winkeltjes en cafe's.. Verder vind ik het prettig dat er veel basisscholen zitten en er ook middelbare scholen zijn! We zijn natuurlijk al een aantal keren wezen kijken maar ik vind ervaringsverhalen altijd heel erg leuk!

Zijn er hier meiden die in Castricum wonen/ zijn opgegroeid en iets kunnen vertellen over het wonen daar? Is er een beetje wat te doen, vinden jullie het een gezellig dorp, is de reistijd Castricum-Amsterdam goed te doen, hebben jullie nog tips voor leuke buurten etc? Is het denken jullie makkelijk aansluiting te vinden met andere meiden door daar bijv een sport te gaan doen of iets dergelijks? Mijn grootste 'angst's is dat ik mijn vrienden minder gaan zien omdat die nog voornamelijk in de stad wonen, en dat ik het drukke en diverse van de stad ga missen, het zo maar even een biertje of bioscoopje doen, of even de stad in..zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Komen vrienden nog steeds langs haha.

Ben benieuwd! Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Alkmaar is ook dichtbij Castricum! Ik woon in Alkmaar en het is echt een mooie stad, alles zit er en je bent er zo verder totaal geen nuttige info voor je haha
Internagelaktisch
Vrienden van mij wonen daar. Dat het 'goed betaalbaar' is ben ik niet met je eens

De 25 minuten naar Amsterdam haal je waarschijnlijk alleen buiten de spits, de A9 staat regelmatig vast. En het ligt er ook aan wáár in Amsterdam je moet zijn. Voordat je vanuit het dorp de snelweg op bent duurt ook nog wel even.

Er zijn verschillende restaurants, café's, terrasjes, er is een bioscoop. Je zit zo op het strand en in de duinen, dat is zomers en 's winters leuk. En waarschijnlijk ga je je vrienden ook minder zien als je in een andere stad zou gaan wonen?

De vrienden (en hun kinderen) hebben makkelijk aansluiting gevonden. Maar dat ligt denk ik ook grotendeels aan jezelf.

En als je behoefte hebt aan een stad ben je zo in Alkmaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
bedankt voor de reacties!

Himalaya je hebt gelijk, met de auto is de aansluiting met Adam niet perfect, ook vaak file idd...ik had het over de trein (had ik er dan zeker bij moeten zetten vanaf Castricum ongeveer 25 minuten tot Adam CS...

wat leuk dat je vrienden daar aansluiting hebben gevonden, goed om te horen. Waar woon je zelf als ik vragen mag, en bevalt het? Ik vind het zo moeilijk de keuze te maken, waar je de komende 10 jaar woont is toch erg bepalend voor je leven! Hoewel je altijd weg kan natuurlijk...

En makkelijk te betalen, dat ligt idd aan je budget, maar vergeleken met HAarlem of Amsterdam krijg je er wel meer huis voor je geld!

Nogmaals, bedankt voor de reacties, leuk!
Die kant wel veel file dus vooral snel wanneer je treint. Wel een leuke kleine knusse plaats.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb er jaren gewoond als kind/jongere en kom er nu nog heel vaak, veel familie en vrienden wonen er. Zelf 'heb' ik meer met een stad, ik zou er niet meer willen wonen. Bossen, duinen en strand zijn natuurlijk prachtig!
.
Met de trein is het prima te doen. De intercity stopt in Castricum dus overdag is er vier keer per uur een trein naar Amsterdam, s avonds twee keer.

Dan zou ik in Castricum wel opletten hoe ver je bij station vandaan zit. Je kunt je fiets er goed stallen maar als je een half uur moet fietsen tot station schiet nog niet op.

Moet je dagelijks heen en weer voor werk (naar Amsterdam) of bedoel je meer om vrienden te blijven zien?

Prachtig gebied qua natuur idd. Verder kun je gewoon eens googlen wat er zoal zit aan sporten/hobby's etc om een beetje een idee te krijgen.

Via het watersporten zul je ook snel mensen leren kennen.

Je kunt ook Bergen of Alkmaar overwegen. Maar is wel nog verder van Amsterdam. (en Bergen is duur)
Ja wij moeten inderdaad voor het werk heen en weer naar Amsterdam, dus dan is waar je zit ten opzichte van het station idd een goed aandachtspunt, bedankt! Leuk om te horen dan velen enthousiast zijn over de omgeving en dat er toch ook nog veel gebeurt!
Heb je Heemskerk al eens overwogen? Heeft een gezellig centrum met leuke winkels, cafe's en terrassen. Strand en uitvalswegen dichtbij. Ook genoeg basisscholen en middelbare scholen. Vind het leuker en gezelliger dan Castricum. Ik woon hier nu 15 jaar en bevalt heel goed.
En toevallig komt ons huis 10 augustus in de verkoop!
Haha geisha1972, jij was me net voor...

Ik woon nu bijna tien jaar midden in het centrum van Heemskerk en heb de rest van mijn leven altijd in Amsterdam gewoond. Heemskerk is een vreselijk gezellig dorp met een bruisend hart vol restaurantjes, terrasjes en alle winkels die je maar kunt wensen. En... mijn vriendinnen uit Amsterdam komen nu zelfs hierheen omdat ze het zo gezellig en de mensen zo aardig vinden.

En nu wil het toeval ook nog eens dat mijn prachtige ruime maisonette met groot zonneterras midden in dat bruisende hart te koop staat omdat wij weer aan een nieuw avontuur in ons leven gaan beginnen. Mocht je interesse hebben (of gewoon een keer willen komen kijken), stuur me dan maar een berichtje.
Wat een toeval! Wij verhuizen van een eengezinswoning naar een maisonette woning in het centrum. Dus wie interesse heeft?! Huis is goed onderhouden, staat in een gewilde woonwijk, heeft een ruime achtertuin met veranda en 3 slaapkamers, mooie badkamer en een ruime zolderkamer.
Jij bent toch niet toevallig mijn nieuwe tijdelijke buurvrouw, geisha1972? :-) Het huis naast mij is namelijk pas verkocht. Dat zou pas echt toevallig zijn!
Nee, wij hebben het nog niet gekocht, eerst ons eigen huis verkopen, het is van een familielid.
Wij hebben er ook vrienden wonen. Mooie omgeving, mooi huis, maar nou niet perse heel betaalbaar.

Heb je wel eens wat dorpjes ten zuiden van Amsterdam overwogen? In Haarlemmermeer: Hoofddorp, Nieuw-Vennep en alles wat eromheen zit.

Ik woon zelf in Haarlemmermeer, werk in Amsterdam. Ben met de bus (die bijna de hele nacht nog rijdt) in 35 minuten op de Zuidas, met de auto, ook in de file, in max. 30 minuten. Leuk dorpje, en alles is op goede afstand. Te fietsen naar Haarlem, Leiden, Amsterdam (afhankelijk waar in Amsterdam je moet zijn).

Mooie wandel/fiets omgeving. En goed betaalbaar.

Verder ook alles wat je nodig hebt in het dorp; basisscholen, middelbare school, winkels, sportscholen, zorgverleners etc. Wij zijn vanuit een grote stad hier naartoe verhuisd en hebben er geen spijt van! We hebben de rust van een dorp en voor de avonturen hebben we allerlei grote steden om de hoek (Haarlem, Amsterdam, Leiden op fietsafstand en Utrecht en Den Haag binnen 30 minuten met de auto). Je bent in 10 minuten op de A4 of de A9. In 20 minuten aan het strand.

En al onze 'stads'vrienden zien we nog steeds.
Castricum is een leuk dorp, maar het zal echt wel even wennen zijn na Amsterdam. Kan zelfs behoorlijk saai zijn als je het stadse leven gewend bent. Gelukkig zit je met de trein zo in Amsterdam. Castricum is ook vrij prijzig, maar ligt natuurlijk aan je budget.

Wat betreft vrienden, die zullen misschien ook uitwaaieren in de komende jaren en niet meer in Amsterdam blijven hangen.. Contact met onze stadse vrienden is wel wat verwaterd. Je gaat gewoon niet meer zo makkelijk even langs als je zo ver uit elkaar woont.
Anoniem201415, ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met een link, mocht je het leuk vinden om even te kijken.
Hey ladies! Bedankt voor al jullie reacties, maar ik ben op zoek naar ervaringen over Castricum en ga dus even niet in op huizen in Heemskerk! Sunny1: zal zeker wennen zijn ja...zodat lijkt me ook het meest moeilijk hoor! de stad missen. Maar ik weet dat ik met mijn kids niet in Adam wil wonen, dus zal eraan moeten geloven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven