Wonen in de buurt van Gent? Tips?

16-11-2014 17:03 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Heel af en toe post ik wat; eigenlijk ben ik vooral een lurker... Maar nu heb ik toch een serieuze vraag. Een vriendin van mij moet misschien met haar man naar Gent (b) verhuizen met hun drie kinderen, vanwege het werk. Zijn er hier misschien meer Nederlandse dames of heren die naar die omgeving zijn 'geëmigreerd'? Welke dorpjes zijn heel leuk met kinderen (lagere schoolleeftijd) en welke juist niet? Of moeten ze in Gent-stad gaan wonen? Wie heeft er tips of ervaringen?

Ben heel benieuwd, dank alvast!
Gent centrum lijkt me niks voor kids (geen enkel stadscentrum trouwens). Ik heb een tijdje een vriend gehad die in Eeklo woonde en dat stadje (of omgeving) vond ik erg leuk om tijd rond te brengen. Hoewel Eeklo een stad is, vond ik het er altijs lekker rustig. Ligt tussen Gent en Brugge in, half uurtje rijden vanaf NL grens
Dankjewel ontbijtkoekje! Ik vermoed dat Eeklo iets te ver is... Iemand anders nog toffe tips of ervaringen? Belgische dames? Of sowieso ervaring met verhuizen naar Belgie?
Familieleden hebben jarenlang met hun opgroeiende gezin midden in Gent-stad gewoond. Zitten ook gewoon scholen e.d. en een groot activiteitenpark

http://www.gent.be/blaarmeersen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven