Wonen in Lelystad?
woensdag 9 januari 2013 om 15:06
Hallo,
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huis. Nu kunnen we voor ons budget hele mooie huizen in Lelystad kopen, maar we zijn helemaal niet bekend daar! (budget is max 160.000)
Nu heb ik wel gelezen dat we de Atolwijk, Waterwijk en Zuiderzeewijk moeten vermijden. Daarom vermijd ik ook de Boswijk want die ligt tussen Atol en Water in.
We hebben heel wat mooie huizen in Lelystad-Haven gevonden en zijn al een paar keer langs geweest.
Mijn eerste indruk van Lelystad is zeer positief. Ik heb zelf niet echt een thuisstad omdat ik heel erg vaak ben verhuist. Ik vind het stadscentrum er mooi uitzien en de huizen die wij hebben gezien staan in mooie, ruime, groene wijken. (natuurlijk niet allemaal, we hebben ook slechte gezien...)
Hoe is het nou om te wonen in Lelystad? En voor eventuele kinderen? Ik ben al blij met een rustige buurt met veel groen, heb niet veel nodig om gelukkig te zijn.
Wie kan mij iets vertellen over Lelystad?
Bedankt!
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huis. Nu kunnen we voor ons budget hele mooie huizen in Lelystad kopen, maar we zijn helemaal niet bekend daar! (budget is max 160.000)
Nu heb ik wel gelezen dat we de Atolwijk, Waterwijk en Zuiderzeewijk moeten vermijden. Daarom vermijd ik ook de Boswijk want die ligt tussen Atol en Water in.
Mijn eerste indruk van Lelystad is zeer positief. Ik heb zelf niet echt een thuisstad omdat ik heel erg vaak ben verhuist. Ik vind het stadscentrum er mooi uitzien en de huizen die wij hebben gezien staan in mooie, ruime, groene wijken. (natuurlijk niet allemaal, we hebben ook slechte gezien...)
Hoe is het nou om te wonen in Lelystad? En voor eventuele kinderen? Ik ben al blij met een rustige buurt met veel groen, heb niet veel nodig om gelukkig te zijn.
Wie kan mij iets vertellen over Lelystad?
Bedankt!
woensdag 9 januari 2013 om 17:30
quote:tialtngo schreef op 09 januari 2013 @ 17:12:
Ik sluit me bij rodina aan.
Eefie: als je bij de groene velden woont heb je wat makkelijker praten, die huizen liggen zeker niet binnen het budget van TO.
Hangt er vanaf wat je wensen zijn. Wij hebben voor 100.000 een opknapper gekocht. Moet zeggen dat we enorme mazzel hebben gehad hoor met het hele traject.
Reizen naar Utrecht met de auto moet je inderdaad niet willen! Staat vanaf Almere-Stat tot Bilthoven vast. Je moet dan echt voor 7 uur vertrekken (ik heb het een tijdje gedaan).
Maar de verbindingen naar Amsterdam zijn prima en nu ook naar het "achterland" dus meer dan genoeg werklocaties. Al weet ik niet wat je doet natuurlijk
Ik sluit me bij rodina aan.
Eefie: als je bij de groene velden woont heb je wat makkelijker praten, die huizen liggen zeker niet binnen het budget van TO.
Hangt er vanaf wat je wensen zijn. Wij hebben voor 100.000 een opknapper gekocht. Moet zeggen dat we enorme mazzel hebben gehad hoor met het hele traject.
Reizen naar Utrecht met de auto moet je inderdaad niet willen! Staat vanaf Almere-Stat tot Bilthoven vast. Je moet dan echt voor 7 uur vertrekken (ik heb het een tijdje gedaan).
Maar de verbindingen naar Amsterdam zijn prima en nu ook naar het "achterland" dus meer dan genoeg werklocaties. Al weet ik niet wat je doet natuurlijk
woensdag 9 januari 2013 om 17:34
Om even antwoord te geven op de vragen: Ik ben helemáál geen uitgaansmens, mijn vriend overigens ook niet. Af en toe uit eten of een bioscoopje pakken is voor ons voldoende.
Wat betreft de file, ja daar weet ik van af. Heb ik ook al in gestaan
Almere is buiten ons budget, wat daar wel binnen valt vinden we niks haha.
Wat betreft de file, ja daar weet ik van af. Heb ik ook al in gestaan
Almere is buiten ons budget, wat daar wel binnen valt vinden we niks haha.
woensdag 9 januari 2013 om 19:09
In elke negatieve wijk heb je goede straten.
De horst bijv langs het kanaal is goed wonen, maar hoe dichter naar het boswijk centrum hoe beroerder.
Landerijen, hele leuke nieuwe wijk, bos op loopafstand en nieuw. Maar weet niet of je voor je
Budget daar een woning kan krijgen.
Karveel ook leuke wijk. Vooral nu ze de parkeerplaatsen hebben aangepakt, voor die tijd was het kruip door sluip door.
Tjalk ook prima evenals de botter, lekker dichtbij het centrum en treinstation.
Iemand had het over Dronten, leuk dorp, maar er is niet veel. Kan je net zo goed in biddinghuizen ofzo gaan wonen.
De horst bijv langs het kanaal is goed wonen, maar hoe dichter naar het boswijk centrum hoe beroerder.
Landerijen, hele leuke nieuwe wijk, bos op loopafstand en nieuw. Maar weet niet of je voor je
Budget daar een woning kan krijgen.
Karveel ook leuke wijk. Vooral nu ze de parkeerplaatsen hebben aangepakt, voor die tijd was het kruip door sluip door.
Tjalk ook prima evenals de botter, lekker dichtbij het centrum en treinstation.
Iemand had het over Dronten, leuk dorp, maar er is niet veel. Kan je net zo goed in biddinghuizen ofzo gaan wonen.
woensdag 9 januari 2013 om 19:18
Ik heb er gewoont, mijn ouders wonen er nog steeds. Ik heb vriendinnen daar, en altijd klagen ze dat ze naar Lelystad moeten voor kleding, schoenen etc.
Het centrum is vernieuwd maar nog weinig aanbod. Weinig keus in vo, het is dat de hanzelijn nu rijdt maar anders ben je lang onderweg voor een hbo of zelfs mbo.
Ik hoorde dat de mbo die ze rijk zijn, naar Lelystad verplaatst word.
Wel heb je mooie wijken in Dronten. Maar ook tokkiewijken dus die zijn er heus niet alleen in Lelystad.
Het centrum is vernieuwd maar nog weinig aanbod. Weinig keus in vo, het is dat de hanzelijn nu rijdt maar anders ben je lang onderweg voor een hbo of zelfs mbo.
Ik hoorde dat de mbo die ze rijk zijn, naar Lelystad verplaatst word.
Wel heb je mooie wijken in Dronten. Maar ook tokkiewijken dus die zijn er heus niet alleen in Lelystad.
woensdag 9 januari 2013 om 19:24
woensdag 9 januari 2013 om 19:53
Nee ik wil niet helemaal naar Brabant, dat voelt zo ver weg.
Ook al is dat niet zo. Lelystad voelde nog redelijk dichtbij de randstad, ook vrij centraal (ligt redelijk in het midden van NL).
Bedankt voor alle adviezen en tips, meer zijn altijd welkom. We gaan volgende week Woensdag even bij een stel huizen kijken en dan natuurlijk de wijk ook goed bekijken.
Bedankt voor alle adviezen en tips, meer zijn altijd welkom. We gaan volgende week Woensdag even bij een stel huizen kijken en dan natuurlijk de wijk ook goed bekijken.
donderdag 10 januari 2013 om 01:57
Ik heb er gewoont en ben er weer weg gegaan. Er is niets te doen. Alles moet eigenlijk per auto (of grote bakfiets met fietskar er achter) Weinig uitgaansmogenlijkheden en het schoolaanbod is ook niet prettig. Familie woont er nog met kinderen in de schoolgaande leeftijd en zij willen ook dolgraag terug naar de randstad. Vind de sfeer er ook niet prettig evenmin als winkel mogenlijkheden. Almere trekt me dan meer.
donderdag 10 januari 2013 om 08:34
donderdag 10 januari 2013 om 10:05
Jij wilt echt niet elke dag van Lelystad naar Utrecht hoor. Dan ga je gek worden, staat elke dag file! Ik heb een tijd lang in Almere gewoond en ging alleen naar Lelystad als ik echt echt echt wat moest doen. Ik vind het een grafstad. Er zijn gerust wel mooie wijken maar je moet toch ook eens af en toe naar t centrum. Nee vind t niks, Almere is dan beter denk ik, meer keus en dichterbij Utrecht, (maar nog steeds elke dag file ze zijn bezig om Almere helemaal op te knappen en in Almere poort kan je mooi wonen.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
donderdag 10 januari 2013 om 15:55
Ik ben dan geen Powervrouw, maar De Boeg is zo'n wijk. Lelijk! Echt slecht is het er niet, maar het zou niet mijn voorkeur hebben. Omgeving centrum zou ik ook niet aanraden. Veel huur. Ouderen, buitenlanders en starters. In de Boerenhemel wonen praktisch alleen gepensioneerde boeren.
Manegewijk is prima. Landmaten idem. West ook. (Munten, Gilden.)
Manegewijk is prima. Landmaten idem. West ook. (Munten, Gilden.)
donderdag 10 januari 2013 om 17:06
Als je wilt weten hoe inwoners (echte Lelystedelingen! ) het wonen en leven in hun stad ervaren, kijk dan bijvoorbeld eens naar de inzendingen van de fotowedstrijd 2012 op You Tube.
De onafhankelijk gekozen beelden geven een goede indruk van de beleving van de stad door mensen die er wonen. Wellicht hoor jij binnenkort tot een van hen!You TUbe fotowedstrijd Lelystad
De onafhankelijk gekozen beelden geven een goede indruk van de beleving van de stad door mensen die er wonen. Wellicht hoor jij binnenkort tot een van hen!You TUbe fotowedstrijd Lelystad
donderdag 10 januari 2013 om 18:52
Lelystad is de laatste 6-7 jaar erg opgeknapt. Het centrum is nu echt een volwaardig centrum met alle gemakken die een middelgrote stad nodig heeft. Ben je een feestbeest dat elke week leuke discotheken wil bezoeken, dan ben je niet op je plek in Lelystad.
Wat betreft de (asociale) populatie betreft: Lelystad heeft daar echt problemen mee gehad, maar ik denk ook dat dat in de lift zit.
Asociale mensen heb je overal. Ik las hier iets over Dronten. Ik ben laatst helemaal verrot gescholden en ik kon de tyfus krijgen en weet ik wat in Dronten. Of all places. Het ging werkelijk nergens over.
Wat betreft de (asociale) populatie betreft: Lelystad heeft daar echt problemen mee gehad, maar ik denk ook dat dat in de lift zit.
Asociale mensen heb je overal. Ik las hier iets over Dronten. Ik ben laatst helemaal verrot gescholden en ik kon de tyfus krijgen en weet ik wat in Dronten. Of all places. Het ging werkelijk nergens over.
woensdag 13 februari 2013 om 17:08
wij zijn pas geleden ook naar lelystad verhuist ,wij wonen nu op het randje van het centrum aan de zilverparkkade .vind het er heerlijk wonen en dichtbij amsterdam ,amersfoort, utrecht, en rotterdam is een uurtje rijden . Het centrum is aardig opgeknapt er is ruim keus aan winkels en als ik meer keus wil dan gaan we naar amsterdam.
Ik vind het echt een verademing ,maar dan moet ik er wel bij zeggen dat we eerst in de middle of nowhere woonden in het oosten van nederland.
Ik vind het echt een verademing ,maar dan moet ik er wel bij zeggen dat we eerst in de middle of nowhere woonden in het oosten van nederland.