Wonen in Nijmegen
dinsdag 3 maart 2020 om 21:04
Mijn broertje is bezig met zijn eerste koophuis.
Heel spannend allemaal en de bedoeling is naar Nijmegen te gaan.
Hij heeft al eens eerder in Nijmegen gewoond tijdens zijn studie dus is er opzicht redelijk bekend, maar heeft nu twee huizen op het oog waar hij de wijk niet kent.
Dus wie is er bekend met de wijk biezen of heseveld ?
Hij wilt niet te ver in Nijmegen zitten vanuit het centrum gezien dus vandaar dat hij een beetje in dat gedeelte zoekt.
De andere kant op richting Nijmegen oost is allemaal een flink stuk duurder..
Heel spannend allemaal en de bedoeling is naar Nijmegen te gaan.
Hij heeft al eens eerder in Nijmegen gewoond tijdens zijn studie dus is er opzicht redelijk bekend, maar heeft nu twee huizen op het oog waar hij de wijk niet kent.
Dus wie is er bekend met de wijk biezen of heseveld ?
Hij wilt niet te ver in Nijmegen zitten vanuit het centrum gezien dus vandaar dat hij een beetje in dat gedeelte zoekt.
De andere kant op richting Nijmegen oost is allemaal een flink stuk duurder..
dinsdag 3 maart 2020 om 21:11
De biezen heet ook wel Waterkwartier en is vanouds een echte volkswijk. Zo'n wijk waar mensen in de zomer allemaal voor op het terras een biertje zitten te drinken. Ik geloof wel dat sommige delen de laatste jaren wat zijn opgeknapt.
Heseveld is ook zoiets, al heb je daar ook wel goede stukken, maar die zijn niet betaalbaar.
Ik woon zelf niet in een hele gewilde wijk, maar zou niet snel in Waterkwartier of Heseveld gaan wonen.
Heseveld is ook zoiets, al heb je daar ook wel goede stukken, maar die zijn niet betaalbaar.
Ik woon zelf niet in een hele gewilde wijk, maar zou niet snel in Waterkwartier of Heseveld gaan wonen.
dinsdag 3 maart 2020 om 21:29
dinsdag 3 maart 2020 om 22:02
dinsdag 3 maart 2020 om 23:40
Beide wijken waar je prima kunt wonen, inderdaad oorspronkelijk volksbuurten maar nu al een paar jaar gewild bij jonge mensen. Dichtbij station en stad en nog betaalbaar t.o.v oost en bottendaal.
Heseveld heeft mooie stukjes, met name rondom zwembad west / planetenbuurt is prima. Biezen ook, alhoewel ik daar sommige straten minder vind. Heseveld zou dan mijn voorkeur hebben.
Heseveld heeft mooie stukjes, met name rondom zwembad west / planetenbuurt is prima. Biezen ook, alhoewel ik daar sommige straten minder vind. Heseveld zou dan mijn voorkeur hebben.