Wonen in Oudenbosch, leuk?
donderdag 28 oktober 2010 om 14:34
donderdag 28 oktober 2010 om 14:41
Ik ken Oudenbosch alleen uit professionele zin, maar het lijkt mij verschrikkelijk en erg bekrompen om er te wonen, heel erg ons kent ons en je komt er niet tussen, vrij gesloten gemeenschap. De nep-basiliek is leuk om een keer te bekijken, maar dan heb je het wel gehad. Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en is het totaal afhankelijk van waar je jezelf prettig bij voelt. Er zijn wel veel scholen en voorzieningen, maar die zijn vanuit omliggende dorpen ook goed te bereiken.
Hoeven, een paar kilometer terug, lijkt mij persoonlijk een warmer en prettiger (en mooier!) dorp om te wonen. Meer import ook.
Etten-Leur lijkt mij persoonlijk ook een stuk prettiger.
Waar woon je nu?
Hoeven, een paar kilometer terug, lijkt mij persoonlijk een warmer en prettiger (en mooier!) dorp om te wonen. Meer import ook.
Etten-Leur lijkt mij persoonlijk ook een stuk prettiger.
Waar woon je nu?
donderdag 28 oktober 2010 om 15:10
Oudenbosch is erg stilletjes en nogal saai. Als je er eenmaal een vriendengroep hebt/je er geboren bent/je er als aanhangsel binnenkomt is het wel ok, zonder dat is het denk ik niet echt leuk. Met de carnaval zie je altijd dezelfde 400 gezichten, tijdens de veel te vaak gehouden braderieën sjokt het braderievolk uit het dorp en uit de omgeving hier rond... er zijn veel scholen, dat wel, en best redelijk wat aan sportvoorzieningen, er is een station en de bus gaat rechtstreeks naar Breda, maar veel meer plussen ken ik er niet van. Etten-Leur is heel leuk!
donderdag 28 oktober 2010 om 15:15
donderdag 28 oktober 2010 om 15:25
Ja ik zou ook niet voor Helmond kiezen als ik er niet al woonde. (Heeft ook geen beste naam, maar woon toch op een mooie en gezellige plek). Daar heb ik het nu ook naar mijn zin. Maar als je mag kiezen wil ik natuurlijk wel ergens wonen waar het leuk is.
Wij hebben nog geen kinderen. Maar we hebben een leuke woonboerderij gezien, eigenlijk net buiten oudenbosch, er staan maar 3 andere huizen in de straat, dus wat dat betreft zit je dan niet midden tussen dat volk wat jullie noemen . Maar voor boodschappen en andere zaken zul je toch het centrum in moeten.
Natuurlijk moet er wel een geschikt huis te vinden zijn in Etten-Leur, maar wat wij leuk vinden is vaak te duur of te klein of ligt aan een drukke weg of te modern of... noem maar op.
Ik denk dat we dan inderdaad nog maar eens verder moeten kijken als ik jullie zo hoor.
Meer reacties altijd welkom
Wij hebben nog geen kinderen. Maar we hebben een leuke woonboerderij gezien, eigenlijk net buiten oudenbosch, er staan maar 3 andere huizen in de straat, dus wat dat betreft zit je dan niet midden tussen dat volk wat jullie noemen . Maar voor boodschappen en andere zaken zul je toch het centrum in moeten.
Natuurlijk moet er wel een geschikt huis te vinden zijn in Etten-Leur, maar wat wij leuk vinden is vaak te duur of te klein of ligt aan een drukke weg of te modern of... noem maar op.
Ik denk dat we dan inderdaad nog maar eens verder moeten kijken als ik jullie zo hoor.
Meer reacties altijd welkom
donderdag 28 oktober 2010 om 15:32
Dat huis met die boompjes? Dat is wel een ontzettend schattig pandje, inderdaad... Het ligt er ook een beetje aan wat je zoekt in een dorp he, als je er gewoon wil wonen en je sociale activiteiten een stukje verderop zoekt dan is het prima, je zit van hieruit zo op de grote weg naar Dordrecht en R'dam, met de trein dus ook en Breda is 20 minuten.
donderdag 28 oktober 2010 om 15:33
Ik zou zelf nooit in Oudenbosch willen wonen. Erg veel buitelanders (niet erg discriminerend bedoelt hoor maar hier is het heel erg). Ik woon zelf in Sprundel en heb in St. Willebrord gewoond. Dorpjes waar je ook eigenlijk echt vandaan moet komen om erbij te passen. De prijzen van de huizen zijn hier wel goedkoper. Ik zou anders ook voor hoeven of etten-leur kiezen als ik jou was.
Groetjes en succes!
Groetjes en succes!
donderdag 28 oktober 2010 om 15:35
Ik heb in Oudenbosch op school gezeten en ik zou er nooit willen wonen. Maar ook niet in Hoeven of Sprundel of Sint Willibrord. Als je niet anders kan, zou ik eerder kiezen voor Etten-Leur, maar het beste is toch Breda. (bruisend zou ik Etten-Leur ook niet willen noemen, namelijk)
Ik kom er dus vandaan en ik ben dolblij dat ik er weg ben. Omdat het een kleine gemeente is, waar iedereen elkaar kent en waar iedereen een mening heeft over alles wat je doet. Vreselijk. Niets percé iets Brabants overigens, ik denk dat het inherent is aan wonen in een klein dorp. Ben alleen wel heel blij dat ik er niet hoef te wonen en dat mijn familie dat ook niet meer doet.
Ik kom er dus vandaan en ik ben dolblij dat ik er weg ben. Omdat het een kleine gemeente is, waar iedereen elkaar kent en waar iedereen een mening heeft over alles wat je doet. Vreselijk. Niets percé iets Brabants overigens, ik denk dat het inherent is aan wonen in een klein dorp. Ben alleen wel heel blij dat ik er niet hoef te wonen en dat mijn familie dat ook niet meer doet.
donderdag 28 oktober 2010 om 15:35
Frans Bauer woont in Fijnaart, niet zo gek ver er van af. Ik weet niet of het een reden is er wel/niet te gaan wonen, haha.
Ik hou op zich van Brabantse dorpen, maar Oudenbosch lijkt me geen denderende plek om te wonen. Het is er stilletjes, het komt op mij over als een vrij gesloten gemeenschap.
Nu hoeft dat op zich geen probleem te zijn, maar je moet er maar net van houden. Wat zoek je? Wil je er mooi wonen, wil je goed met de buren om kunnen gaan, etc. Dan kunnen we misschien meedenken naar dorpen in de buurt daarvan.
Ik hou op zich van Brabantse dorpen, maar Oudenbosch lijkt me geen denderende plek om te wonen. Het is er stilletjes, het komt op mij over als een vrij gesloten gemeenschap.
Nu hoeft dat op zich geen probleem te zijn, maar je moet er maar net van houden. Wat zoek je? Wil je er mooi wonen, wil je goed met de buren om kunnen gaan, etc. Dan kunnen we misschien meedenken naar dorpen in de buurt daarvan.
donderdag 28 oktober 2010 om 15:37
quote:prulletje schreef op 28 oktober 2010 @ 15:34:
Oeh st. Willebrord willen we absoluut niet! Als ik toch zag wat dáár voor huizen staan (denk aan gouden randjes en panterprintjes e.d....) nee, bedankt. nee, dat is ook werkelijk een vreselijk dorp. Als je daar vandaag komt sta je in de rest van die durpen bekend als asociaal. En wel een beetje terecht overigens
Oeh st. Willebrord willen we absoluut niet! Als ik toch zag wat dáár voor huizen staan (denk aan gouden randjes en panterprintjes e.d....) nee, bedankt. nee, dat is ook werkelijk een vreselijk dorp. Als je daar vandaag komt sta je in de rest van die durpen bekend als asociaal. En wel een beetje terecht overigens
donderdag 28 oktober 2010 om 15:38
quote:ShiirleeY schreef op 28 oktober 2010 @ 15:33:
Ik zou zelf nooit in Oudenbosch willen wonen. Erg veel buitelanders (niet erg discriminerend bedoelt hoor maar hier is het heel erg). Veel buitenlanders in een dorp in Brabant? wat bedoel je met 'heel erg' als het niet discriminerend bedoeld is. Zwarte scholen problematiek oid?
Ik zou zelf nooit in Oudenbosch willen wonen. Erg veel buitelanders (niet erg discriminerend bedoelt hoor maar hier is het heel erg). Veel buitenlanders in een dorp in Brabant? wat bedoel je met 'heel erg' als het niet discriminerend bedoeld is. Zwarte scholen problematiek oid?