Wonen in Schiedam

19-05-2010 18:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

wie o wie kan mij vertellen hoe het is om te wonen in Schiedam?

Ik wil gaan samenwonen met mijn vriend en omdat ons werk nogal uit elkaar ligt, zijn we op zoek naar iets leuks 'somewhere in the middle'. Nu is Schiedam wel ongeveer halverwege en we hebben op Funda ook wel wat leuke woningen gevonden. Maar...

ik ken Schiedam niet en ik heb geen idee hoe het is om daar te wonen! Zijn er leuke winkeltjes, kan je er lekker uit eten, hoe is de sfeer in de binnenstad, etc. Vertel, Vertel!

Groet, Auva
Schiedam is niet veel aan. Ik zou er iig geen leuke restaurantjes en winkels weten. Waarom niet in Rotterdam wonen? Is vlakbij (10 min. met de metro), en daar is dat allemaal wel.
ik vind schiedam best gezellig, maar dan wel alleen rondom het oude centrum.
Dat ligt m.i. heel erg aan de wijk waarin je gaat wonen, en wat voor omgeving je nu gewend bent. Schiedam Noord is aardig, en de oude binnenstad ook, maar de rest vind ik eerlijk gezegd niets.

Uberhaupt door heel Schiedam heen staan veel flats, waarvan veel sociale woningbouw, er zijn veel huishoudens met een laag inkomen, en omdat het tegen Rotterdam aangeplakt ligt heeft Schiedam last van grotestadsproblematiek. Ook de samenstelling van de bevolking is een afspiegeling van een grote stad.

De winkels in de binnenstad zelf zijn redelijk, maar als je echt wilt gaan shoppen moet je naar Rotterdam gaan. Wat ik wel van Schiedam kan zeggen is dat het openbaar vervoer goed is. En je bent snel op de snelweg. Maar die pluspunten wegen niet op tegen alle minpunten.
Wat betreft leuke restaurantjes / eetgelegenheden; die zijn er idd maar zeer weinig.
mss zijn deze mensjes ook wel (aso)sociaal bewoners en kunnen ze zich prima vermaken met andere sociale bewoners.

beetje kort door de bocht ben jij branneman
Ik heb in Schiedam gewoond maar ja, ik ben een rasechte Rotterdammer en dan valt Schiedam een beetje tegen. Er valt weinig te stappen iig.

Het ligt er ook helemaal aan wat je gewend bent natuurlijk. Ik vind sommige winkeltjes daar wel leuk maar je bent er wel snel op uit gekeken. Je bent wel in een poep en een zucht in Rotterdam. De markt daar is wel oké maar met een mooie zomerdag zijn de terrassen op de Koemarkt best wel gezellig. Ieder jaar Brandersfeest, da's wel reuzegezellig. Nu ik inmiddels iets ouder ben zou ik best wel in Schiedam kunnen wonen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Dat mag je vinden, Kaasblokje.
Anders zou ik het niet schrijven branneman
Laat ik het zo stellen, ik heb in diverse provincies en (grote) steden door Nederland heen gewoond en kom ook regelmatig in andere steden, en als ik nou ergens niet zou gaan wonen dan is het wel in Schiedam. Maar dat is idd mijn mening.
Ik ben geen man.
nee? oh vervelend voor je
Misschien kunnen we het objectiveren. Auva, wat wil je graag in je woonomgeving vinden? Gezelligheid, winkels, rust, drukte, wat voor soort wijk, etc.? In welke stad woon je nu?
maar laten we ff OT blijven want ik ook zou nog niet dood in schiedam willen worden gevonden
Ligt er idd aan welke wijk

Maar denk dat dat in iedere plaats wel is

Centrum heeft wel leuke winkels
Vlaardingen vind ik persoonlijk leuker.
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 19-05-2010 19:11
Reden: verspilling
% gewijzigd
quote:Zwieber schreef op 19 mei 2010 @ 19:06:

Vlaardingen vind ik persoonlijk leuker.Dat ben ik met je eens. Delft is m.i. ook leuk.
quote:_Branwen_ schreef op 19 mei 2010 @ 19:09:

[...]

Dat ben ik met je eens. Delft is m.i. ook leuk.Klopt en Delft vind ik persoonlijk niks maar nog altijd beter dan Schiedam.
Ik heb ook in Schiedam gewoond en vind het een 'net niet' stad.

Er is van alles, maar het straalt in mijn ogen weinig uit.

De winkels van de grote ketens, een paar 'standaard' kroegen en restaurantjes.

En ook in de wijken en de sfeer op straat heb ik dat gevoel.

Delft, of inderdaad zelfs Vlaardingen is veel sfeervoller.
Nee, Schiedam is niks, sorry.
Waarom geen den Haag of Rotterdam?
Branwen: Delft is leuker dan Schiedam, maar ik vermoed dat het makkelijker is om snel een betaalbare woning te vinden in Schiedam dan in Delft.
Het oude centrum is best mooi en heeft zeker een bepaalde charme, maar verder maakt Schiedam een nogal verwaarloosde indruk. Daar bedoel ik mee: leegstand in de winkelstraat, 'ouderwetse' winkels (bv in de Hoogstraat, daar zijn veel zaken die eruit zien of er 30 jaar niets aan gedaan is. Ik was er laatst op een zaterdag en het was opmerkelijk rustig overal, alsof heel Schiedam in Rotterdam aan het shoppen was.
quote:ColeTurner schreef op 19 mei 2010 @ 19:28:

Branwen: Delft is leuker dan Schiedam, maar ik vermoed dat het makkelijker is om snel een betaalbare woning te vinden in Schiedam dan in Delft.Delft is idd duurder. Desondanks zou ik nog steeds niet voor Schiedam gaan. De optie Vlaardingen van Zwieber is dan leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven