wonen in Steenwijk???

16-01-2010 16:27 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje is de kans groot dat ik mijn huis moet verlaten. Omdat ik niet aan een plaats vastzit ben ik verder gaan zoeken op internet en funda. Nu lijkt de regio Steenwijk me wel iets, mooi natuur naar het schijnt (weerribben) en nog enigszins betaalbaar.

Wie kent deze omgeving? Hoe is Steenwijk an sich?

Alle reacties welkom!
Mooi! Je hebt het bos, het water en een Nationaal Park binnen handbereik. Klein, karakteristiek (oude gevels) maar leuk centrum, goed bereikbaar met het openbaar vervoer en het ligt pal naast de A32. Je zit heel centraal. Binnen een uur ben je in Groningen en binnen anderhalf uur in Amsterdam. En heel veel activiteiten in de zomer.
Heb er niet zover vandaan in Esloo gewoond, vlakbij Appelscha.

Een ontzettende mooie omgeving om te wonen!

Je hebt er alles, bos, ruimte, hei, open vlakte,water enz.

In de buurt leuke plaatsjes bijv, Meppel ( aanrader vind ik persoonlijk )

Steenwijk is volgens mij de laatste jaren ontzettend opgeknapt en gezelliger gemaakt.

Je hebt er wel alles wat je nodig mocht hebben.

Heerenveen is er ook niet ver vandaan ( mocht je eens lekker willen gaan schaatsen )

De Weerribben is in elke seizoen prachtig.

Toen mijn hond nog leefde liep ik er vaak samen met een vriendin.

Ooit mijn eerste echte ijsvogel ontdekt!

Als je ook maar iets met natuur, ruimte enz hebt dan zit je er zeker goed!

Oke, ik stop!

Ik ben nogal een rust,ruimte en natuur gek, zoals je misschien al gemerkt hebt

Daarnaast is er ook genoeg levendigheid hoor, ik ben gewoon fan van dit deel van nederland.

Succes met alles.

Laat je nog eens horen wat je uiteindelijk besloten hebt ?
Wat een leuke reacties!

Ik had zelf nog een beetje de twijfel dat het allemaal misschien wat "stijf" zou zijn (Staphorst etc) Maar dat valt dus wel mee gelukkig? Tijd om er een keer te gaan kijen dus!
Het is een leuk klein stadje. Mooie woonwijken. Omgeving is prachtig, bos, weerribben, Giethoorn! Centrum vind ik persoonlijk niet heel geweldig.. maar Meppel is heel dichtbij en heeft wel een mooi centrum.
Het is er absoluut niet stijf (geen Staphorst)!

Zeker de moeite van het kijken waard.. succes!
quote:zalmsnippertje schreef op 16 januari 2010 @ 16:45:

Wat een leuke reacties!

Ik had zelf nog een beetje de twijfel dat het allemaal misschien wat "stijf" zou zijn (Staphorst etc) Maar dat valt dus wel mee gelukkig? Tijd om er een keer te gaan kijen dus!Valt inderdaad wel mee hoor. Je kunt het in ieder geval niet vergelijken met het inderdaad stijve Staphorst.
Zalmsnippertje gezellig .... mocht je iemand nodig hebben die je wegwijs maakt in Meppel/Steenwijk e.o ... Dan ben ik wel beschikbaar.

Anders ik wel
-
Ik woon in zuidoostelijker van Steenwijk(half uurtje rijden) , maar ik zou het niet erg vinden om in Steenwijk te wonen. Heerlijk dichtbij Giethoorn , Meppel (werk) en Heerenveen.

Maar ook heel makkelijk de A32 en A28 op ri het westen van het land.
Net even zitten googelen en er komen ook wat andere plaatsjes voorbij: Blokzijl. Vollenhoven en Giethoorn. Vooral Blokzijl lijkt me erg leuk om te wonen echt heel pittoresque, ik heb wel een kindje van een jaar en wil absoluut niet vereenzamen maar ben ook geen type dat elke dat moet winkelen tot ik erbij neerval. Vind het wel belangrijk op redelijke afstand (lees: fietsafstand maar nog liever loop) een supermarkt en een drogist bv te hebben.

Kennen jullie deze plaatsjes?
Dat zijn wel echt dorpen met een traditionele (ons kent ons) gemeenschap. Ik denk dat het als nieuweling veel makkelijker is om contacten te leggen in Steenwijk. Heeft ook meer voorzieningen binnen handbereik.
WTF?
Ok dat is minder ik dacht dat blokzijl misschien wel dat wat minder had? In verband met het toerisme dat het erg open zou zijn???
-
nou nou. mijn ouders wonen nog in een plaats dicht bij staphorst, meppel en vollenhove. maar het valt echt wel mee met geslotenheid hoor. Het ligt er ook aan hoe je zelf bent. Juist als je van de natuur houdt en niet een nuffige houding hebt, kom je dr heel snel tussen. (al helemaal als je kinderen hebt)

maar Blokzijl is idd misschien wel iets te rustig ;D
Hieronder plaatsen waarvan ik zelf vind dat ze ook wel leuk zijn.

ik woon nu zelf in Groningen, maar idd die natuur mis ik toch wel het meest.

Qua grotere plaatsen in die buurt:

Steenwijk: kwam ik niet vaak, maar wel leuk

Meppel: erg leuk

qua kleinere plaatsen (Tussen Steenwijk en Vollenhove):

Giethoorn: vind ik zelf wel heel erg toeristisch

Vollenhove

Hasselt

Zwartsluis

Genemuiden (beetje stijfer dan de rest)
Maar heb je in Steenwijk wel natuur???
-
Heb nog niets op het oog moet misschien eerst gaan huren...
Ok, dat gaat met punten, elke maand een punt.
quote:Zespri79 schreef op 16 januari 2010 @ 16:50:

Zalmsnippertje gezellig .... mocht je iemand nodig hebben die je wegwijs maakt in Meppel/Steenwijk e.o ... Dan ben ik wel beschikbaar.

Aaah Meppel ik ben er geboren en opgegroeid en ik vind het altijd weer heerlijk om er weer eens een weekendje te zijn.

Ik woon nu al zo'n 15 jaar in Groningen maar lekker op zaterdagmiddag in de hoofdstraat van Meppel slenteren daar kan ik nog steeds van genieten..
Als je bij Steenwijk even onder de A32 door duikt loopt je ze de Eese in.

Kan je wandelen tot je er bij neervalt

Iets verder bij Havelte de hei op, mens wat heb ik daar een kilometers liggen met mijn honden.

Dat vond ik nou zo'n voordeel van daar wonen, je kan echt op iedere straathoek ongeveer het bos in.

( ga richting frederiksoord, Vledder,Wilhelminaoord enz enz )

Steenwijk is inderdaad niet truttig.

De kleine plaatjes zijn wel seizoens gebonden vaak ja.

Zelf woon ik in een watersportdorp net op de grens van friesland.

In de zomer vol met duiters en in de winter vaak rustig.

Vind ik persoonlijk wel wat hebben.

Net als je genoeg hebt van alle drukte is het dorp opeens weer van "ons"

Goh, ik wil ook weer die kant op verhuizen!
En als jullie zouden moeten kiezen tussen Steenwijk en Meppel?

Wel grappig, ik ken Groningen ook wel, en voor mijn gevoel heeft die stad echt een leuke winkelstraat...leuk om te lezen dat die van Meppel dan ook nog zo kan trekken!!!
Als ik moest kiezen dan koos ik voor Meppel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven