Woning in gemeenten rondom Rotterdam

06-06-2010 22:26 39 berichten
Wij zoeken een woning in de gemeenten rondom Rotterdam (Schiedam, Vlaardingen, Rhoon, Poortugaal, Hoogvliet). Ik heb al een aantal malen op Funda gekeken, hier en daar leuke betaalbare woningen gezien (250.000/300.000), maar weet niet of het wel of geen leuke buurt is.

Wie helpt mij verder in mijn speurtocht naar de leukste eengezinswoning in de gezelligste buurt, nabij een leuke school!
Alle reacties Link kopieren
Het is eengezinswoning ..een woning voor 1 gezin..

Schiedam zou ik persoonlijk helemaal links laten liggen..Rhoon, Poortugaal en Hoogvliet ken ik niet..Vlaardingen is aardig leuk om te wonen. Ik woon daar zelf ook, valt en staat vast en zeker in welke wijk je woont. In onze wijk wonen veel kinderen, zijn ook redelijk veel scholen. Over welke buurt gaat het precies?
Hoi High Hopes,

Wij zijn het hier graag eens in huis,daarom eensgezinswoning. ..Ik zal het zo even veranderen.

Ik woon nu zelf in Schiedam en er is maar 1 buurt hier waar ik zou willen wonen. Daar zijn niet zoveel woningen te koop. Vrienden van ons wonen in Vlaardingen, in de Drevenbuurt? Ben ik zelf niet zo enthousiast over. Ik heb wel gehoord dat Holy een leuke buurt is.
Rhoon is leuk, Carnisselande barendrecht, of Rotterdam Prinsenland, Rotterdam Lage land
Vlaardingen en Schiedam kun je beiden goed wonen, maar wel afhankelijk van de wijk. Rhoon en Poortugaal zijn beiden leuk, maar duurder en hebben wel goede basisscholen, maar middelbare scholen zijn ver weg of niet aan te bevelen. Hoogvliet wil ik nog niet dood gevonden worden, kan geen wijk bedenken, waar ik wel zou kunnen wonen en goede scholen zijn ook ver te zoeken.
Rhoon is leuk, heb ik vroeger gewoond, maar wel echt een dorp (hoewel een met metro ). Carnsselande is ook wel mooi, alles nieuw en redelijk betaalbaar vond ik (tijd geleden daar gekeken, maar ben de hele andere kant van NL opgegaan)

Hoogvliet is het enige wat ik echt niet zou aanraden, maar voorde rest is het uiten de echte dorpen afhankelijk van de wijk.
Hoe denk je over Ambacht, Zwijndrecht, Ridderkerk, Capelle?dit ligt bij Rdam zuid
Capelle ligt niet bij R'dam zuid, hoor. Da's R'dam oost.

Ik zou er zelf allemaal niet willen wonen, ook Schiedam of Vlaardingen niet, vreselijk. Van Rhoon, Portugaal of Hoogvliet word ik al helemaal niet vrolijk.. Maar dat ben ik. Grote vraag is: Wát zoek je? Hoe dichtbij R'dam, watvoor publiek/bewoners, watvoor soort bebouwing?
@bambi...ongeveer bij zuid dan:P topo is mijn slechtste kant, dus bedankt voor de correctie!(memo voor mijzelf:volgende keer een kaart erbij pakken)
Ik woon in Schiedam en dan tegen Vlaardingen aan, ik woon hier rustig en prettig, en heb alles bij de hand OV etc... winkels etc... ik ben iig tevreden.
De drevenbuurt in Vlaardingen is leuk, kan me alleen niet voorstellen dat je daar een huis voor 3 ton kunt krijgen. En Vlaardingen Holy is ook leuk.

Schiedam is vrijwel helemaal niks, alleen het oude Kethel is een beetje leuk. Alleen jammer dat je ook daar Schiedammers tegenkomt
Friezin, ik woon in het oude kethel, en ben een leuke Schiedammer, proost op een jenevertje
Ik zou gewoon het huis aan de Munterstraat kopen. Veel groen (vind je niet zoveel in de buurt van Rotterdam) beetje vrijstaand, grote tuin en redelijk betaalbaar. Nadeel is dat je in het slaapstadgedeelte van Schiedam zit, wat inhoudt dat je 's ochtends met zijn allen in de file naar het werk staat. Overigens, (ondanks dat ik het niet heb op Schiedam) is dit óók een leuk woongedeelte van stad/dorp.

Nassaulaan is ook leuk. 'Net' schooltje in de buurt. Paar leuke straten daar.

St. Liduinastraat ziet er op de foto leuk uit, maar is een butt-buurt. (ik ben er geboren )
quote:girlxxx schreef op 07 juni 2010 @ 07:36:

Friezin, ik woon in het oude kethel, en ben een leuke Schiedammer, proost op een jenevertje Dan zijn er dus drie leuke schiedammers, mijn ouders en jij!
Poortugaal, Rhoon zijn meer dorpen inclusief mentaliteit. Huizen zijn er best prijzig, maar als je van rust houdt wel echt de moeite.

Wel stopt de metro er, maar middelbare scholen heb je er niet. En niet heel veel winkels. Genoeg voor je levensonderhoudt dat wel.

Ik geloof dat er 1 sportschool in de buurt zit anders moet je ook daarvoor naar omliggende gemeenten.

Hoogvliet ligt in de buurt daar hebben ze meer winkels e.d. en rotterdam zuid is qua afstand even ver.

Je zit zo op de snelweg, de uitvalswegen zijn dichtbij.

Hoogvliet is de afgelopen jaren wel wat verbterd maar ik zou er zelf niet willen wonen want het trekt mij, net als schiedam, totaal niet. Maar dat kan net als Spijkenisse een onderschatte gemeente zijn. Ik heb er nooit verder gekeken dan mijn neus lang is.

Barendrecht Carnisselande is wat aan de dure kant. Het ligt aan je budget.
..popcorn?
Vlaardingen Holy is hartstikke leuk en lekker groen, met andere woorden we zijn de groenste gemeente van Nederland.

Schiedam vind ik op dat punt vaak te veel betonnerig, maar misschien is dat de eeuwige strijd tussen Schiedam en Vlaardingen.

Trouwens het centrum, bij de molen ed, ziet er ook steeds leuker uit. Ook hebben we een uitgebreidt recreactiegebied.

*Gaat voor de VVV van Vlaardingen werken*
Dubbel.
quote:Friezin71 schreef op 07 juni 2010 @ 07:29:

De drevenbuurt in Vlaardingen is leuk, kan me alleen niet voorstellen dat je daar een huis voor 3 ton kunt krijgen. En Vlaardingen Holy is ook leuk.

Schiedam is vrijwel helemaal niks, alleen het oude Kethel is een beetje leuk. Alleen jammer dat je ook daar Schiedammers tegenkomt Moet je alleen de hoop hebben dat iemand je ooit weet te vinden. Ik werd er altijd gek als ik een huisnummer moest zoeken in die wijk, maar het is er heerlijk rustig en goed bijgekomen.
quote:Friezin71 schreef op 07 juni 2010 @ 07:41:

[...]

Dan zijn er dus drie leuke schiedammers, mijn ouders en jij!
Ik heb ook even in Schiedam West gewoond. Westfrankelandsestraat, idd prima buurt daar, helaas moest eruit huis oud en moest worden afgebroken, maar er komen moie voor terug ! gezellig buurtje en erg netjes.
quote:Maroetje schreef op 07 juni 2010 @ 07:48:

[...]

Moet je alleen de hoop hebben dat iemand je ooit weet te vinden. Ik werd er altijd gek als ik een huisnummer moest zoeken in die wijk, maar het is er heerlijk rustig en goed bijgekomen.Omdat niemand je kan vinden daar?
hahhaa ja idd die ewige strijd tussen de Vlaardingers en Schiedammers, ik snap dat ook niet zo goed, mijn Oma echte Vlaardingse had het over haaienpinnen en Jenever neuzen
quote:girlxxx schreef op 07 juni 2010 @ 07:51:

Ik heb ook even in Schiedam West gewoond. Westfrankelandsestraat, idd prima buurt daar, helaas moest eruit huis oud en moest worden afgebroken, maar er komen moie voor terug ! gezellig buurtje en erg netjes.Erg netjes? Ik durf daar na 4 uur 's middags al niet meer over straat...
is het zo bad geworden dan friezin ?? ik ben er nu 2 jaar weg. Zal 's kijken daar, hoe eng het is.
Denk ook eens aan Spijkenisse. Valkbij Rotterdam, veel goede wijken ( eigenlijk moet je alleen De Akkers vermijden). Veel geode scholen ( zowel basis als voortgezet). Alles wat je dagelijks nodig hebt, is er, en voor de rest zit je zo in R'dam.

Bovendien zijn de huizen er goedkoper dan in bv Rhoon of Poortugaal.

Hoogvliet zou ik niet willen wonen, sommige kleine stukjes uitgezonderd.

Schiedam ken ik nauwelijks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven