woonbeurs 2012, hoe vond/vind jij het?

28-09-2012 23:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er vandaan. Dit jaar voor de 8e keer op rij. Maar ik vond het wel teleurstellend tov van voorgaande jaren.

So wie so zijn de "huizen" van de woonbladen altijd favoriet, maar na een aantal goede jaren, wordt dat steeds minder. VTwonen had maar een mager huisje (vooral veel onzinnige standjes), 101wonen idem, EH&I hadden geeneens een huis, maar een boel op elkaar gestapelde meubels oid. De enige serieuze deelnemers waren MTC en Ariadne at home (heet toch zo?).

Verder geen afstudeerprojecten gezien/via Milano. Wel een hoop beginnende kunstenaars/meubelmakers/starters. Dat was eigenlijk het enige wat ik kan toejuichen > meer van dat.

Voor de rest vond ik het alles bij elkaar vooral < minder van dat.

Volgend jaar maar x-tje overslaan?

woonbeurs 2012:

Totaal aantal stemmen: 1

zelfde als altijd, prima/leuk/fantastisch, etc. (100%)
zelfde als altijd; was dan dus ook tevens laatste x Geen stemmen
beter dan voorgaande keren Geen stemmen
slechter dan voorgaande keren Geen stemmen
anders Geen stemmen
Ik ben een paar keer geweest. Ik vind het altijd wel aardig, maar koop nooit wat en denk ook niet achteraf dat ik iets in 1 van de huisjes had willen hebben. Nou ja, niet helemaal, ik vond vorig jaar een box van Bopita mooi, maar die bleek ¤300 te zijn en dat vond ik veel te veel.

Ik vind de kraampjes met sulletjes wel leuk, maar zo duur!

Ik ga misschien zaterdag, maar ik kan altijd goedkoop kaartjes krijgen en heb geen parkeerkosten/ reiskosten. Als ik het volle pond zou oeten betalen zou ik denk ik niet meer gaan.m
Was voor mij voor het eerst. Ik vond het leuk om te bezoeken en heb wel leuke dingen gezien. Ook heel mooie dingen.

Maar toch hield ik er een wat onbevredigd gevoel aan over. Ik denk dat het te breed is, en als je dan voor iets specifieks komt dan is het weer net te weinig van dat ene specifieke.

Als je bv op zoek bent naar een boekenkast, dan staan er heus wel boekenkasten maar niet zoveel dat je daar dé kast tegenkomt. (toevoeging: ik snap dat het geen meubelwinkel is, maar ik zou meer typen en concepten verwachten). Maar het is én keukens én tuinen én meubels én auto's (wtf?) én frutsels én dienstverleners.

En dat er dan ook standjes met sjaals en sieraden staan vind ik flauwekul. Geinige flauwekul, maar toch.
Van mij hoeven al die kleding-dingen ook niet. Snap ook niet zo goed wat dat met woonbeurs te maken heeft.
Die auto staat er volgens mij met doel om ten minste nog wat mannen naar binnen te lokken ; ) (en dan is het er maar 1 )
Ik ben er 1 x geweest, gelukkig gratis kaartjes en vond er niks aan. Was er binnen anderhalf uur weer weg.
Ik heb nog twee codes om gratis toegangskaarten te activeren via internet. Nog iemand interesse?
quote:schouderklopje schreef op 28 september 2012 @ 23:44:

vooral veel onzinnige standjesWas je dan niet op de KamaSutra beurs?
Nog meer woonbeursgangers hier?
Ik ben sinds 2008 elk jaar geweest en vind het nog altijd geweldig om eroverheen te struinen en alles in me op te nemen. Alle mooie dingen bekijken en ideeën opdoen voor mijn eigen huis, heerlijk! Ik verslind altijd alles wat met interieur te maken heeft en de Woonbeurs is een welkome aanvulling. Ondanks dat ik alle woonbladen etc. altijd lees, heb ik echt wel weer nieuwe inspiratie opgedaan en veel folders meegenomen over vloeren, keukens, en suite deuren/kasten etc. Je moet er echt heel veel interesse in hebben of bezig zijn met verhuizen/verbouwen, anders ben je er snel klaar, denk ik.

Ik ben het wel met je eens dat de huizen van de woonbladen dit jaar niks waren. En van de enige die er wel echt iets hadden staan, More Than Classic, vond ik het helaas niet mooi.

Ik ben trouwens in het Woontheater naar een presentatie van Joyce Huisman geweest over het boek van Karin Meyn (vrouw van Piet Boon), maar dat was echt tien keer niks. Het voegde niks toe en bovendien maakte ze de helft van haar zinnen niet af, dus dat viel erg tegen (na afloop kregen we wel een lekkere macaron, dat was het enige positieve ).
De kleding hoeft van mij ook niet, maar ik ben het nauwelijks tegengekomen, dus echt storend vond ik het ook niet.
quote:aaquamarine schreef op 30 september 2012 @ 11:52:

Ik verslind altijd alles wat met interieur te maken heeft en de Woonbeurs is een welkome aanvulling. Je moet er echt heel veel interesse in hebben of bezig zijn met verhuizen/verbouwen, anders ben je er snel klaar, denk ik.

Bovenstaande slaat helemaal op mij, maar op de woonbeurs vond ik daar echt geen inspiratie voor. Woonblogs ed inspireren mij dan weer wel.
quote:heppiedepeppie12 schreef op 30 september 2012 @ 11:57:

[...]

Bovenstaande slaat helemaal op mij, maar op de woonbeurs vond ik daar echt geen inspiratie voor. Woonblogs ed inspireren mij dan weer wel.Mij ook, maar de woonbeurs vind ik wel een aanvulling, omdat je daar ziet hoe het er in het echt uitziet. Ik kan me dan beter een voorstelling maken van hoe het in mijn eigen huis zou staan.
Ik ben ook absoluut een woonadept. Van bouwen, verbouwen tot bewonen en alles wat saar tussenin zit. Ga er niet voor niets al vanaf 2004 naartoe.

Maar ik vind de huizen wel elk jaar minder worden. Voorheen hadden alle woonbladen huizen. Toen kwam er af en toe een experimentje bij en onderhand heeft het merendeel amper iets echt moois opgebouwd. Of de logica van het neerplempen ontgaat me een beetje. Je krijgt haast het idee alsof het om een kunstzinnige interpretatie gaat.

Tja, als ik kunst wil zien, ga ik doorgaans toch ergens anders heen. Ben wat dat betreft vrij ouderwets: ik wil gewoon (mooie, slimme, handige, grappige, erc.) huizen zien en geen kunstzinnig op elkaar gestapelde stoelen.

Na drie jaar achter elkaar concluderen dat de huizen minder worden en de bekende standjes er altijd zullen staan, denk ik het maar eens een jaartje over te slaan. Tenzij ik volgend jaar het toch weer niet kan laten.

Mag ik wat vragen over het volgen van (woon)blogs? Ik zit met grote regelmaat op Pinterest en aanverwanten te kijken. Maar wat is een blog voor een interessant iets? Valt mij daar iets over te leren? Want het lijkt me vrij saai om iemand persoonlijke dagboek te volgen met zijn of haar smaak. Of begrijp ik het concept Blog verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven