Woonruimte nodig...Wat is de beste manier?

14-01-2010 17:38 33 berichten
Hallo allemaal!

Ik zit op dit moment in een tijdelijke relatiebreuk wat nu ondertussen definitef begint te worden....Maar goed, dit is niet relatiepijler dus ik zal jullie daarmee niet lastig mee vallen

Ik woon(de) samen en we hebben eerder besloten dat als de relatie uit is dat ik diegene ben die weggaat. Zo is het afgesproken.

Ik weet alleen niet hoe ik aan geschikte woonruimte kan komen.

Mijn eisen: zelfstandig en iets in de trant van appartement of een studio (1 grote kamer of 2 kamers). Op zich zou ik best in een huis willen wonen met anderen, maar zo min mogelijk willen delen en waar het niet gehorig is.

Ik dacht aan een bedrag van max 400 (incl) voor een onzelfstandige woonruimte en 600 voor een zelfstandige woonruimte.

Hoe kom ik aan zo'n ruimte?? Ik ga of in Utrecht wonen of in Arnhem. In beide steden sta ik te kort ingeschreven voor iets naar mijn wens. Particuliere sector wordt het dus.

Mijn vragen zijn: Hebben jullie hier ervaring mee? Waar moet ik goed op letten? Wat ben ik over het algemeen kwijt voor bemiddelingskosten? Is dit het waard volgens jullie? En hebben jullie andere tips om aan geschikt woonruimte te komen?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Huur een huisje/caravan.Vaak mag je daar 365 dagen per jaar " verblijven" ,dus niet wonen, wel even postadres bij iemand anders.Woon je voor 200 euro per maand,kan je flink sparen!
Anti-kraak en vandaaruit naar geschikte woonruimte zoeken als het niet snel genoeg gaat.
Ik zou in Arnhem gaan zoeken, want in Utrecht gaat je dat gewoon niet lukken voor dat geld.
Je zoekt in vrij 'dure' plaatsen. Ik denk dat je in randgemeentes (en plaatsen in de buurt) sneller iets hebt.
In Arnhem is nog best veel te vinden; kamers en appartementjes allemaal rond de bedragen die jij genoemd hebt. Kijk maar is op marktplaats. Ik zit op kamers iets onder de 30 vierkante meter en betaal 500 euro per maand (huur incl gas/water/licht, internet, gemeentelijke belastingen) deel keuken en badkamer met 2 anderen.

@daffyduck; ik heb vaker gehoord dat het mogelijk is een huisje te huren op een camping om te wonen/verblijven... maar kan er nergens informatie over vinden. Hoe vind je zoiets? En wat weet je er nog meer van?
@Daffyduck

Dat klinkt goed!! Kan je er wat meer over vertellen?

Ik MOET echt in een stad wonen. Praktijk heeft toch echt uitgewezen dat ik daar thuis hoor. En eigenlijk heb ik Utrecht inderdaad opgegeven....Arnhem it will be.

Tipzy, hoe kwam jij aan jouw woonruimte?? Via een bemiddelingsbureau?
Toevallig zoek ik zelf ook naar woonruimte in Utrecht

alleen dan wel n studenten kamer of goedkope studio.

woon nu aan de amsterdamssestraatweg wat me prima bevalt maar is een beetje ver van mn faculteit vandaan want die is op de Uithof.

Nu kwam ik in mijn zoektocht wat dingetjes tegen.. misschien is het iets voor jou?

http://www.zuka.nl/?page=advertentie&x=7514456

http://www.zuka.nl/?page=advertentie&x=7519183

http://www.zuka.nl/?page=advertentie&x=7505581

het zijn misschien niet de meest mooie woonruimtes.. maar in utrecht is er natuurlijk weinig te krijgen. En al het mooie is super duur!

Misschien aanmelden op kamernet.nl voor de onzelfstandige woningen en zuka.nl voor de zelfstandige op de laatste site staan ook onzelfstandige ruimtes aangeboden overigens

succes met je zoektocht!
Mijn zusje woont antikraak in een oud (en vooral groot!!!) pand in Arnhem...inmiddels al langer dan een jaar.... dus wellicht is dat iets?
Je kijkt in je omgeving naar een bungalow/vakantie park en vraagt of je daar een chalet,bungalow ofzo kan huren.Ook kan je vaak voor weinig geld iets kopen.Vriendin van me kocht een chalet voor 50.000 euro,3 slaapkamers(ja okee,niet heel weinig geld maar in vergelijking met een huis of flat) en een jaarplaats op een bungalowpark(2500 euro per jaar).Zitten vaak heel veel mensen die pas gescheiden zijn,en is er altijd errug gezellig.Enige wat veel geld kost op zo'n park is gasflessen,die jaag je er wel 2 doorheen per week en kostten +/+ 35 euro per stuk.
http://www.funda.nl/huur/ ... -bouwnr-236/fotos/#foto-2

http://www.funda.nl/huur/ ... ing/#inschrijfvoorwaarden

http://www.funda.nl/huur/ ... 83025593-haverstraat-4-a/

http://www.funda.nl/huur/ ... 83010202-biltstraat-32-8/

http://www.funda.nl/huur/ ... amsterdamsestraatweg-221/

en nog wel meerte vinden....
Als het gaat om tijdelijke woonruimte, kun je overwegen om een woning te huren die lang te koop staat en die tijdelijk verhuurd wordt in afwachting van koop. Een organisatie die bemiddelt tussen verhuurders en huurders is overbruggingstehuur. Zij hebben ook een website waar woningen per gemeente worden aangeboden.
Ik kijk even mee hier, ben ook op zoek en kan tips goed gebruiken.

De link van ColeTurner is www.overbruggingsverhuur.nl
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Lovestar, hoe gaat het met je zoektocht?

Voor de volledigheid zal ik even melden dat ik op zoek ben in Amsterdam. (Ik weet het, geen makkelijke stad).

Iets tijdelijks is ook prima, als het minimaal voor 2 maanden is.

Ik kan allerlei scenario's bedenken waarvoor mensen hun kamer / woning voor meerdere maanden willen verhuren (reis, 'proef'samenwonen, werken in het buitenland, etc etc) maar ik weet niet zo goed waar ik die mensen dan kan vinden.

Hyves misschien? Oproep op Viva prikbord? Zelf een advertentie plaatsen op kamernet?

Heeft iemand nog andere tips?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
In Arnhem kun je goed terecht bij Holleman Beheer (zie gouden gids) Zij beheren meerdere kamers/woningen in Arnhem Noord. Je betaald alleen 100 euro administratiekosten, geen bemiddeling, wel 1 maand borg.

Toen mijn relatie over was had ik binnen 3 dagen een eigen etage voor 400 incl. (45m2 alles voor mezelf, alleen schuur delen). Meld vooral dat het om een relatie-breuk gaat, dan willen ze weleens extra hun best doen ;)

Inmiddels verhuisd naar utrecht. Betaal nu 900 incl. voor 90m2 via wpm metea; betaalde wel 350 euro administratiekosten bij hen.

Succes met je zoektocht!
Huur mijn huis!
quote:xxroosjexx schreef op 14 januari 2010 @ 18:51:

Mijn zusje woont antikraak in een oud (en vooral groot!!!) pand in Arnhem...inmiddels al langer dan een jaar.... dus wellicht is dat iets?Dat wil ik ook wel...hoe is je zusje daaraan gekomen?
Is dat in Arnhem, Kym?
Hi DeKenau

Voor hoe lang wil je ongeveer huren Lovestar, want mijn huis kan serieus een optie zijn voor je.

Ja Moon.
quote:Kym schreef op 18 januari 2010 @ 17:28:

Huur mijn huis! Ik wilde je net een mailtje over dit topic sturen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 18 januari 2010 @ 17:41:

[...]

Ik wilde je net een mailtje over dit topic sturen Voor nu staat het nog even leeg, dus wie weet..
*edit: heb de link weer weggehaalt*

Appartement in Utrecht. Zal wel heel snel weg zijn denk ik!

Hey kym!
quote:Moonlight82 schreef op 17 januari 2010 @ 21:18:

Ik kijk even mee hier, ben ook op zoek en kan tips goed gebruiken.

De link van ColeTurner is www.overbruggingsverhuur.nlIk had de link bewust niet geplaatst, omdat ik geen reclame wil maken voor deze partij. Ik vind het wel belangrijk om deze partij te noemen, omdat zij samenwerken met hypotheekverstrekkers (banken).
Hoi!!

Bedankt voor alle reacties!!

Zoektocht gaat moeizaam en gefrustreerd.....er is weinig aanbod met mijn eisen. Ik ga waarschijnlijk nu ook voor een (grote) kamer. Dan maar maar wonen met huisgenoten.

Funda was helaas niets voor mij. De woningen waren al weg, te duur of ik voldeed niet aan de eis.

Zuka biedt heel veel aan!! Hopelijk vind ik daar iets!

Mocht Utrecht echt niks worden, dan zal ik Holleman in overweging nemen. Het klinkt echt supergoed wat je daar kreeg Ikkie!!!

Wat is eigenlijk dat WPM Metea? Heb al gekeken op hun site, maar werd er niet echt wijzer van.

Kym!! Wat een enthousiasme en spontaniteit, hou ik van

Ik wil wel voor ongeveer een jaar ergens zitten, anders heb ik het idee dat ik net zo goed alles in verhuisdozen kan laten zitten

Ik heb een vrienduitnodiging verstuurd naar jou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven